Dakar Rally második nap: Giniel de Villers nyert, Alonso balszerencsés volt

A verseny második szakasza igazán “dakaros” volt. Ross Branch nyert a motorosok között, megszerezve ezzel hazája, Botswana első győzelmét a rallyn, míg Giniel de Villers Dél-Afrikának okozott örömet pályafutása 15. szakasz győzelmével.

Giniel de Villiers

Az Al Wajh és Neom közötti második szakasz során a pilóták élvezhették a tengerpart közelségét, olyannyira, hogy végig a Vörös-tenger partvonala mentén völgyről völgyre haladtak az ország északi része felé, miközben a navigálásnál nem egyszerű döntéseket kellett meghozni, melyek még a legtapasztaltabb párosokat is kihívás elé állították, mint például a Carlos Sainz – Lucas Cruz kettőst.

Ross Branch már a tavalyi versenyen is megvillantotta tehetségét, most pedig a második napon lépésről lépésre haladva, riválisait sorban megelőzve első szakasz győzelmét is bebiztosította. A diadal fényében biztosak lehetünk a motoros további jó szereplésében is. A Dakaron nagyon is érvényesül az “egyszer fent, egyszer lent” elve, ezt a tegnapi győztes Toby Price is megérezhette ma, hiszen a kétkerekűek között csupán a 15. helyen tudott befutni, nagyjából 12 perc hátránnyal.

Az autós élmenők: Nasser Al-Attiyah, Carlos Sainz és Stéphane Peterhansel megtapasztalhatták a mezőny elejéről rajtolás hátrányát: mivel nem ment előttük senki, ami némi plusz segítséget és orientációt adhatott volna, a szintén tapasztalt dél-afrikai pilóta, Giniel de Villiers nagyszerűen használta ki a többiek navigációs nehézségeit, mely lehetővé tette számára a győzelmet. Ezzel történelmet írt, hiszen ő az első, aki Dakar szakaszt tudott nyerni három különböző kontinensen. Orlando Terranova szintén profitált a többiek hátrányaiból és a második helyen befutva jelenleg vezeti az összetettet. Az SSV-k és a kamionok között is változás történt az élen: előbbieknél Francisco Lopez Contardo, míg utóbbiaknál Siarhei Viazovich ugrott az első helyre.

Khalid Al Qassimi

A nap egyik legjobb eredménye Khalid Al Qassimi sejk nevéhez fűződik, aki eddig csak egy 6. hellyel büszkélkedhet a 2018-as Dakarról, idén azonban a verseny a “szomszédba” látogatott számára (a pilóta az Egyesült Arab Emírségekből származik), ahol ma a kiváló 5. helyet csípte el, ami összetettben sem rossz: a 7. helyre elég jelenleg. A második szakasz talán leginkább peches versenyzője pedig a tegnap még a 11. helyen beérkező Fernando Alonso volt, aki a szakasz kb. 160. kilométerénél ráfutott egy sziklára, ami kiszakította Toyotája futóművét. A javítással 2 és fél órát vesztett a spanyol Formula 1-es világbajnok, aki elmondta: “A navigáció tökéletes volt ma, de a többiek mögött haladva a látótávolság egyszerűen rémes, nem is tudsz közelebb kerülni. Nagyjából 100 kilométert tettünk meg vakon, alig lehetett látni, aztán eltaláltunk valamit az első kerékkel. Így a nap végén boldog vagyok, hogy egyáltalán itt vagyunk és folytatni tudjuk a versenyt, hiszen az elsődleges célunk, hogy végig tudjunk menni további problémák nélkül. Sok időt vesztettünk ma, reméljük a következő napokban tudunk javítani. Nagyjából 700 kilométert tettünk meg az 5000 kilométeres versenytávból, hosszú út áll még előttünk és szeretném élvezni. Ha jók a látási viszonyok és tudunk haladni, a sebességünk picit jobb is, mint amire számítottunk, ennek örülök. A nehéz körülmények ellenére Mark tökéletesen navigált, a hátralévő 10 napban pedig még egy kicsit jobban fogjuk nyomni.”

Fernando Alonso

“Szuper maratoni szakasz következik, úgyhogy vigyáznunk kellett a motorra, amennyire csak tudtunk. Sokszor használtam ma a hátsó féket, ezért ki is akarom cserélni a fékbetéteket, biztos, ami biztos. Nehéz nap volt, hosszú és változatos terepviszonyok között, nagy sebességű és lassú, technikás részek váltották egymást, sok helyen alig lehetett látni valamit. Összességében jó nap volt, próbálok egy állandó ritmust tartani, amiből építkezhetek a verseny végéig. Nem egyszerű, ha épp bent motorozol a porfelhőben, mert figyelni kell az útra, nehogy eltévedj, de a sziklákat is észre kell venni. Nehéz, nagyon nehéz volt már eddig is a verseny.” – foglalta össze a második napot Sam Sunderland, aki a motorosok között jelenleg vezeti a tabellát.

Sam Sunderland

A verseny holnap a Neom-ból induló és ide befutó 427 kilométeres körgyorssal folytatódik, az állások pedig jelenleg:

Top 10, autók:

1 311   X-RAID MINI JCW TEAM 07h 07′ 36”    
2 305   BAHRAIN JCW X-RAID TEAM 07h 12′ 19” + 00h 04′ 43”  
3 300   TOYOTA GAZOO RACING 07h 13′ 43” + 00h 06′ 07”  
4 315   SRT RACING 07h 14′ 58” + 00h 07′ 22” 00h 02′ 00”
5 319   AGRORODEO 07h 15′ 47” + 00h 08′ 11”  
6 304   TOYOTA GAZOO RACING 07h 19′ 40” + 00h 12′ 04”  
7 308   ABU DHABI RACING 07h 20′ 11” + 00h 12′ 35”  
8 302   BAHRAIN JCW X-RAID TEAM 07h 20′ 53” + 00h 13′ 17”  
9 309   OVERDRIVE TOYOTA 07h 23′ 41” + 00h 16′ 05” 00h 02′ 00”
10 307   TOYOTA GAZOO RACING 07h 28′ 59” + 00h 21′ 23”  

Top 10, motorok:

1 3   RED BULL KTM FACTORY TEAM 07h 05′ 22”    
2 5   ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING 07h 06′ 40” + 00h 01′ 18”  
3 7   MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 07h 06′ 54” + 00h 01′ 32”  
4 2   RED BULL KTM FACTORY TEAM 07h 07′ 22” + 00h 02′ 00”  
5 9   MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 07h 09′ 33” + 00h 04′ 11”  
6 18   BAS DAKAR KTM RACING TEAM 07h 09′ 41” + 00h 04′ 19”  
7 16   RED BULL KTM FACTORY TEAM 07h 11′ 23” + 00h 06′ 01”  
8 12   MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 07h 11′ 31” + 00h 06′ 09”  
9 1   RED BULL KTM FACTORY TEAM 07h 12′ 56” + 00h 07′ 34” 00h 02′ 00”
10 6   ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING 07h 14′ 46” + 00h 09′ 24”

Top 10, kamionok:

1 503   MAZ-SPORTAUTO 07h 29′ 52”    
2 501   KAMAZ – MASTER 07h 34′ 12” + 00h 04′ 20”  
3 511   KAMAZ – MASTER 07h 37′ 04” + 00h 07′ 12”  
4 516   KAMAZ – MASTER 07h 43′ 34” + 00h 13′ 42”  
5 504   BIG SHOCK RACING 07h 43′ 58” + 00h 14′ 06”  
6 500   KAMAZ – MASTER 07h 50′ 35” + 00h 20′ 43”  
7 502   INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA 08h 04′ 39” + 00h 34′ 47”  
8 505   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 08h 12′ 58” + 00h 43′ 06” 00h 01′ 00”
9 509   TATRA BUGGYRA RACING 08h 16′ 33” + 00h 46′ 41”  
10 514   RIWALD DAKAR TEAM 08h 28′ 04” + 00h 58′ 12”  

(Fotók: Dakar Media)

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük