A verseny második szakasza igazán “dakaros” volt. Ross Branch nyert a motorosok között, megszerezve ezzel hazája, Botswana első győzelmét a rallyn, míg Giniel de Villers Dél-Afrikának okozott örömet pályafutása 15. szakasz győzelmével.
Az Al Wajh és Neom közötti második szakasz során a pilóták élvezhették a tengerpart közelségét, olyannyira, hogy végig a Vörös-tenger partvonala mentén völgyről völgyre haladtak az ország északi része felé, miközben a navigálásnál nem egyszerű döntéseket kellett meghozni, melyek még a legtapasztaltabb párosokat is kihívás elé állították, mint például a Carlos Sainz – Lucas Cruz kettőst.
Ross Branch már a tavalyi versenyen is megvillantotta tehetségét, most pedig a második napon lépésről lépésre haladva, riválisait sorban megelőzve első szakasz győzelmét is bebiztosította. A diadal fényében biztosak lehetünk a motoros további jó szereplésében is. A Dakaron nagyon is érvényesül az “egyszer fent, egyszer lent” elve, ezt a tegnapi győztes Toby Price is megérezhette ma, hiszen a kétkerekűek között csupán a 15. helyen tudott befutni, nagyjából 12 perc hátránnyal.
Az autós élmenők: Nasser Al-Attiyah, Carlos Sainz és Stéphane Peterhansel megtapasztalhatták a mezőny elejéről rajtolás hátrányát: mivel nem ment előttük senki, ami némi plusz segítséget és orientációt adhatott volna, a szintén tapasztalt dél-afrikai pilóta, Giniel de Villiers nagyszerűen használta ki a többiek navigációs nehézségeit, mely lehetővé tette számára a győzelmet. Ezzel történelmet írt, hiszen ő az első, aki Dakar szakaszt tudott nyerni három különböző kontinensen. Orlando Terranova szintén profitált a többiek hátrányaiból és a második helyen befutva jelenleg vezeti az összetettet. Az SSV-k és a kamionok között is változás történt az élen: előbbieknél Francisco Lopez Contardo, míg utóbbiaknál Siarhei Viazovich ugrott az első helyre.
A nap egyik legjobb eredménye Khalid Al Qassimi sejk nevéhez fűződik, aki eddig csak egy 6. hellyel büszkélkedhet a 2018-as Dakarról, idén azonban a verseny a “szomszédba” látogatott számára (a pilóta az Egyesült Arab Emírségekből származik), ahol ma a kiváló 5. helyet csípte el, ami összetettben sem rossz: a 7. helyre elég jelenleg. A második szakasz talán leginkább peches versenyzője pedig a tegnap még a 11. helyen beérkező Fernando Alonso volt, aki a szakasz kb. 160. kilométerénél ráfutott egy sziklára, ami kiszakította Toyotája futóművét. A javítással 2 és fél órát vesztett a spanyol Formula 1-es világbajnok, aki elmondta: “A navigáció tökéletes volt ma, de a többiek mögött haladva a látótávolság egyszerűen rémes, nem is tudsz közelebb kerülni. Nagyjából 100 kilométert tettünk meg vakon, alig lehetett látni, aztán eltaláltunk valamit az első kerékkel. Így a nap végén boldog vagyok, hogy egyáltalán itt vagyunk és folytatni tudjuk a versenyt, hiszen az elsődleges célunk, hogy végig tudjunk menni további problémák nélkül. Sok időt vesztettünk ma, reméljük a következő napokban tudunk javítani. Nagyjából 700 kilométert tettünk meg az 5000 kilométeres versenytávból, hosszú út áll még előttünk és szeretném élvezni. Ha jók a látási viszonyok és tudunk haladni, a sebességünk picit jobb is, mint amire számítottunk, ennek örülök. A nehéz körülmények ellenére Mark tökéletesen navigált, a hátralévő 10 napban pedig még egy kicsit jobban fogjuk nyomni.”
“Szuper maratoni szakasz következik, úgyhogy vigyáznunk kellett a motorra, amennyire csak tudtunk. Sokszor használtam ma a hátsó féket, ezért ki is akarom cserélni a fékbetéteket, biztos, ami biztos. Nehéz nap volt, hosszú és változatos terepviszonyok között, nagy sebességű és lassú, technikás részek váltották egymást, sok helyen alig lehetett látni valamit. Összességében jó nap volt, próbálok egy állandó ritmust tartani, amiből építkezhetek a verseny végéig. Nem egyszerű, ha épp bent motorozol a porfelhőben, mert figyelni kell az útra, nehogy eltévedj, de a sziklákat is észre kell venni. Nehéz, nagyon nehéz volt már eddig is a verseny.” – foglalta össze a második napot Sam Sunderland, aki a motorosok között jelenleg vezeti a tabellát.
A verseny holnap a Neom-ból induló és ide befutó 427 kilométeres körgyorssal folytatódik, az állások pedig jelenleg:
Top 10, autók:
1 | 311 | X-RAID MINI JCW TEAM | 07h 07′ 36” | |
2 | 305 | BAHRAIN JCW X-RAID TEAM | 07h 12′ 19” | |
3 | 300 | TOYOTA GAZOO RACING | 07h 13′ 43” | |
4 | 315 | SRT RACING | 07h 14′ 58” | |
5 | 319 | AGRORODEO | 07h 15′ 47” | |
6 | 304 | TOYOTA GAZOO RACING | 07h 19′ 40” | |
7 | 308 | ABU DHABI RACING | 07h 20′ 11” | |
8 | 302 | BAHRAIN JCW X-RAID TEAM | 07h 20′ 53” | |
9 | 309 | OVERDRIVE TOYOTA | 07h 23′ 41” | |
10 | 307 | TOYOTA GAZOO RACING | 07h 28′ 59” |
Top 10, motorok:
1 | 3 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 07h 05′ 22” | |
2 | 5 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 07h 06′ 40” | |
3 | 7 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 07h 06′ 54” | |
4 | 2 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 07h 07′ 22” | |
5 | 9 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 07h 09′ 33” | |
6 | 18 | BAS DAKAR KTM RACING TEAM | 07h 09′ 41” | |
7 | 16 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 07h 11′ 23” | |
8 | 12 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 07h 11′ 31” | |
9 | 1 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 07h 12′ 56” | |
10 | 6 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 07h 14′ 46” |
Top 10, kamionok:
1 | 503 | MAZ-SPORTAUTO | 07h 29′ 52” | |
2 | 501 | KAMAZ – MASTER | 07h 34′ 12” | |
3 | 511 | KAMAZ – MASTER | 07h 37′ 04” | |
4 | 516 | KAMAZ – MASTER | 07h 43′ 34” | |
5 | 504 | BIG SHOCK RACING | 07h 43′ 58” | |
6 | 500 | KAMAZ – MASTER | 07h 50′ 35” | |
7 | 502 | INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 08h 04′ 39” | |
8 | 505 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 08h 12′ 58” | |
9 | 509 | TATRA BUGGYRA RACING | 08h 16′ 33” | |
10 | 514 | RIWALD DAKAR TEAM | 08h 28′ 04” |
(Fotók: Dakar Media)