A Dakar Rally mai szakaszán sem unatkoztak a versenyzők, annak ellenére, hogy az 534 kilométeres távból “csak” 345-öt kellett teljesíteniük, hiszen az erős szélre és a homokviharra való tekintettel a szakaszt ennél a mérési pontnál megszakították.
A motoros kategóriát Joan Barreda nyerte (idén először aratott diadalt), míg csapattársa, Ricky Brabec ma is növelte előnyét összetettben. Barreda eddig talán túl óvatosan “lépegetett” előre és megfontoltan gyorsult napról napra, míg Brabec már a verseny elejétől építgette előnyét, melyet még most is növel. Hasonlóan tett már a rajt óta a quadosoknál Ignacio Casale is, aki szintén a kategória tabella élén áll, bár mai navigációs hibája értékes időbe került számára (ezért ma csak a 16. lett), legközelebbi riválisa: Simon Vitse így alig több, mint 16 percre megközelítette, a kategóriát pedig a lengyel Kamil Wiśniewski húzta be ma.
Az autósok viadalában Carlos Sainz ma ismét nyerni tudott, az “El Matador” egyrészt ennek köszönhetően tudta kissé növelni előnyét összetettben, másrészt legközelebbi riválisai: Nasser Al-Attiyah és Stéphane Peterhansel eltévedtek, mellyel időt veszítettek. “A mai egyáltalán nem volt jó nap számunkra. Elsőként rajtoltunk és eltévedtünk, legalább 8-10 percre volt szükségünk, míg megtaláltuk a helyes utat. Nasser ennél valamivel több időt veszített, Carlos-nak és a többi versenyzőnek pedig szerencséje volt, mert pont akkor értek utol minket, amikor megtaláltuk a helyes utat és csak követniük kellett minket, a végén együtt futottunk be. Győzelme nagyon jó a csapatnak, már az eleje óta vezet, gyors és van előnye Nasser-rel szemben.” – értékelt Peterhansel. Nasser Al-Attiyah szomorúan elmondta: “Utolértük Stéphane-t, de aztán eltévedtünk, nagyjából 20 kilométert mentünk pluszban. Végül sikerült befejeznünk a szakaszt, bár több, mint 18 vagy 19 percet veszítettünk Carlos-hoz képest, de a versenynek még nincs vége és holnap is hosszú napunk lesz. Mindenki számára nehéz lesz az a 80 kilométernyi homokdűne, ami előttünk áll. Carlos rajtol majd az élről, ő nyitja az utat és nem lesz könnyű dolga. Ma egy kicsit csalódott vagyok.”
“Ma jó napot zártunk. A navigálás nagyon nehéz már a verseny elejétől kezdve, de ma nem vétettünk hibát. Megvolt a sebességünk is, versenyképesek voltunk. Az egyik dűnén áthajtva elég keményen landoltunk, ami kicsit megrongálta az autót, de minden rendben volt, célba tudtunk érni. Nem tartom túl nagynak az előnyünket, hiszen mi is eltévedhetünk, ma a többiekkel fordult elő, lehet, hogy holnap velünk fog.” – foglalta össze gondolatait objektíven Sainz.
A másik spanyol, Fernando Alonso elszenvedte első nagyobb bukását is a versenyen: ahogy a fenti videón is látható, az egyik homokdűnén átérve az autó felborult, kettőt pördült, de a kerekein landolt. Az első szélvédő ugyan kitörött, de szerencsére a versenyzők nem sérültek meg, így némileg lestrapált állapotban behozták az autót az 56. helyen, mely jelenleg az összetett 14. helyére elég.
Az SSV-vel versenyző Casey Currie is tudott nyújtani előnyén (Chaleco López ugyanis a szakasz elején defektet kapott, amivel majdnem egy órányi időt vesztett), míg a napot az első Dakarját teljesítő Mitchell Guthrie nyerte. A kamionos mezőnyben ma megtört Karginov négy napon át tartó “egyeduralma” (de a tabellát még mindig vezeti és második Dakar győzelme felé száguld): csapattársa, Anton Shibalov örülhetett ma a legjobban a célban.
Holnap már az utolsó előtti, 11. szakasz vár a versenyzőkre Shubaytah és Haradh között, 379 kilométeren keresztül, mely a ma kezdődött maratoni szakasz (ami azt jelenti, a versenyzők nem vehetnek igénybe külső segítséget a napi szervizük elvégzéséhez) befejező etapja lesz.
Top 10, autók:
1 | 305 | BAHRAIN JCW X-RAID TEAM | 37h 15′ 37” | |
2 | 300 | TOYOTA GAZOO RACING | 37h 33′ 47” | |
3 | 302 | BAHRAIN JCW X-RAID TEAM | 37h 34′ 03” | |
4 | 309 | OVERDRIVE TOYOTA | 37h 56′ 23” | |
5 | 311 | X-RAID MINI JCW TEAM | 38h 13′ 16” | |
6 | 304 | TOYOTA GAZOO RACING | 38h 18′ 00” | |
7 | 307 | TOYOTA GAZOO RACING | 38h 31′ 16” | |
8 | 315 | SRT RACING | 38h 52′ 58” | |
9 | 324 | RACE WORLD TEAM | 40h 05′ 05” | |
10 | 330 | PH-SPORT | 40h 43′ 53” |
Top 10, motorok:
1 | 9 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 34h 12′ 18” | |
2 | 5 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 34h 38′ 02” | |
3 | 12 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 34h 39′ 27” | |
4 | 1 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 34h 40′ 51” | |
5 | 17 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 34h 53′ 49” | |
6 | 2 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 34h 53′ 50” | |
7 | 16 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 34h 56′ 36” | |
8 | 59 | KLYMCIW RACING | 35h 55′ 39” | |
9 | 22 | MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 35h 56′ 15” | |
10 | 19 | SLOVNAFT RALLY TEAM | 36h 14′ 28” |
Top 10, kamionok:
1 | 511 | KAMAZ – MASTER | 40h 20′ 04” | |
2 | 516 | KAMAZ – MASTER | 40h 56′ 12” | |
3 | 503 | MAZ-SPORTAUTO | 42h 00′ 04” | |
4 | 502 | INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 42h 41′ 22” | |
5 | 501 | KAMAZ – MASTER | 43h 08′ 14” | |
6 | 504 | BIG SHOCK RACING | 43h 32′ 17” | |
7 | 505 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 44h 12′ 06” | |
8 | 528 | MAZ-SPORTAUTO | 44h 57′ 56” | |
9 | 509 | TATRA BUGGYRA RACING | 45h 23′ 57” | |
10 | 512 | HINO TEAM SUGAWARA | 45h 39′ 33” |
(Fotók: Dakar Media)