“Meglepetést tudok okozni még magamnak is.” –
Sébastien Ogier DTM szerepléséről beszél

Az ötszörös rally világbajnok Sébastien Ogier szabadkártyás indulóként vesz részt a DTM idei szezonjának utolsó előtti versenyhétvégéjén, a spielbergi fordulón egy Mercedes-AMG C 63 DTM volánja mögött. A sorozat honlapja interjút készített a francia pilótával, melyben beszél róla, miért is vesz részt a versenyen és milyen célt tűzött ki maga elé.

Kinek az ötlete volt, hogy versenyezz Spielbergben?

Őszintén szólva ezt nem tudom pontosan, mivel számos jó barátom van a DTM-ben. Mindenesetre a Mercedes megkérdezett még nyár elején, hogy van-e hozzá kedvem és természetesen volt! A DTM egy professzionális top autóverseny sorozat, igazi kihívás lesz a mezőny 18 pilótája ellen versenyezni.

Követed a DTM eseményeit?

Igen, nagyon is. A feleségem, Andrea Kaiser a DTM műsorvezetője a Sat.1 csatornán az idei szezon kezdete óta. Továbbá Toto Wolff jó barátom és ő is Kitzbühel-ben lakik, akárcsak én. A gyermekeink – és Gerhard Berger fia – 1 és 2 év közöttiek, ez is összekapcsol minket.

Miért csak a spielbergi fordulón veszel részt?

Nem a szponzoraim miatt – ahogy mindenki gondolja. Először is kellett találni egy szabad hétvégét, mégpedig egy olyat, ami nem ütközik a Rally Világbajnokság futamával. Szoros harcban vagyok a világbajnoki címért és nehéz lenne, ha valami miatt nem tudnék összpontosítani a következő rally versenyre.

Mi a benyomásod a DTM-ről?

A DTM-ben versenyezni igazán kemény dolog. Az autók hihetetlenül versenyképesek, a kanyarsebességek pedig lenyűgözőek. Továbbá az időkülönbségek nagyon minimálisak a pilóták között, gyakran az egész mezőny ideje között csupán néhány tized másodperc különbség van. Nem ismerek még egy olyan bajnokságot, ahol ilyen szoros a verseny és a legkisebb hiba is ilyen sok pozícióba kerülne.

Néhányan úgy gondolják, hogy nem fogod túl keményen nyomni és a Red Bull Ring a legideálisabb helyszín a vendég versenyzők számára.

Várjuk ki a végét. A pálya határozottan nehezebb, mint amilyennek a nyomvonala alapján tűnik. Sokkal nehezebb. Több kanyarnak megvan a maga veszélye és nagyon precízen kell őket bevenni. Másrészt jól ismerem a pályát és ebből előnyt kovácsolhatok: múlt évben F1 autót teszteltem itt, 2014-ben pedig a Porsche Supercup-ban versenyeztem a pályán.

Abban az évben Philipp Eng volt a csapattársad, aki szintén osztrák származású, akárcsak Lucas Auer; idén mindketten a DTM-ben versenyeznek…

Természetesen követem a pályafutásukat és az eredményeiket, mindketten nagyszerű és gyors versenyzők.

A csapatod, az M-Sport, hogy viszonyul a DTM-beli szereplésedhez, miközben a rally világbajnoki címért folyó küzdelem nagyon kiélezett? 

Nagyon nyitottak állnak a dologhoz. Ha valami újdonságot próbálsz ki, mindig tanulhatsz is valami újat. Úgy vélem lesz 1-2 olyan dolog, amit hasznosíthatunk a Rally Világbajnokságon.

Több DTM pilóta is úgy gondolja: kiválóan fogsz teljesíteni. Annak fényében még inkább, hogy sikerült lenyűgöznöd a Mercedest a vallelungai teszten…

Nézd, Alex Zanardi nagyon magasra tette a lécet a Misanoban elért 5. helyével (az olasz pilóta azon a hétvégén versenyzett szabadkártyával a sorozatban, melyről mi is több alkalommal beszámoltunk – a szerk.), ez szinte elérhetetlen. Először is, mentálisan teljesen más a helyzet, hiszen ahhoz vagyok szokva, hogy általában esélyesként állok rajthoz a saját szakágamban. Most viszont az utolsó helyen kívül bármilyen helyezés meglepetés lenne. Nagyravágyó emberként, aki mindig a legjobb akar lenni, most máshogy kell megközelítenem a dolgokat. De meglepetést tudok okozni még magamnak is.

(Fotók: DTM, wrc.com)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük