A Mercedes-AMG pilótái kibérelték a rajtrács első négy helyét a zandvoort-i első futamon, Gary Paffett pedig rajt-cél győzelmével megerősítette vezető helyét a bajnokság élén.
A szabadedzéseken látott Mercedes dominancia után már sejteni lehetett, hogy a versenyen is rendkívül erős lesz a stuttgarti gyártó, ugyanakkor az Audi két tréningen mutatott teljesítménye alapján jobb eredményre számíthatott ma, ennek ellenére csupán két autójuk végzett az első tízben. Némi vigasz számukra, hogy a legjobb eredményt éppen a hazai pályán versenyző pilótájuk, Robin Frijns szállította egy ötödik hely formájában.
A Mercedes-ek tehát át tudták menteni kiváló formájukat az időmérő edzésre és a futamra is; a pole pozíciót szerző Gary Paffett a Norisringen Timo Glock-kal, ezúttal pedig márkatársával, Pascal Wehrlein-nal került kisebb “összetűzésbe”. Wehrlein csak 0,060 másodperccel maradt le az első helyről, így természetesen nem tudott felhőtlenül örülni, még versenyképes tempójukat látva sem: “Nem vagyok igazán boldog, Gary tönkretette a gyors körömet. Ha mért körön vagy és utolérsz valakit hátulról, aki levezető kört fut, le kellene húzódnia, de ő nem tette.” Paffett úgy reflektált, hogy “Meg fogjuk beszélni négyszemközt. Talán csak túl dühös volt, mert én gyorsabb voltam.”.
“Igazán megérdemeltük ezt az eredményt. Jól sikerült a rajtom és a boxkiállásom is; és uralni tudtam a futamot. 28 pontot szerezni fantasztikus, de ez nem feltétlenül lesz így a holnapi versenyen is, hiszen a DTM-ben soha semmi nem könnyű.” – értékelt a győztes brit. Jól tudja ezt csapattársa, Paul Di Resta is, akit a harmadik helyről indulva a második helyen intettek le, így érthetően boldog: “Az egyenletes teljesítmény a kulcsa mindennek, ami év végén fog számítani igazán a végelszámolásnál.”. Ebből a szempontból eddig tökéletes éve van Di Resta-nak, hiszen ő az egyetlen pilóta a mezőnyben, aki a szezon eddigi összes versenyén pontot tudott szerezni.
A regnáló bajnok, René Rast merész taktikával vágott neki a versenynek, a többiekhez képest sokkal tovább maradt (volna) kint a pályán boxkiállása előtt. Csakhogy Nico Müller kicsúszott a pályáról és a gumifalban kötött ki, a versenyigazgatóság pedig beküldte a safety car-t. Rast előnye így szertefoszlott, ahogy a győzelmi esélyei is. “Természetesen ez nagyon frusztráló. Megvolt a sebességünk, hogy az élen harcoljunk, holnap újra megpróbáljuk.” – értékelt az így csak a 9. helyen befutó német.
Gary Paffett ma 174. versenyét futotta a DTM-ben, melyen idén már 3., összességében pedig 23. győzelmének örülhetett; 21 pontra növelve előnyét a tabellán őt követő Paul Di Resta előtt (aki mai kiváló teljesítményével 3 pozíciót ugrott előre összetettben). Paffett ezzel beérte Mattias Ekström rekordját, aki szintén 23 győzelemmel büszkélkedhet, de még így is csak a képzeletbeli dobogó harmadik fokán állnak Bernd Schneider (43 győzelem) és Klaus Ludwig (37 győzelem) mögött.
A BMW legjobb eredménye ma csupán Timo Glock 6. helye volt, aki 100 egységgel a bajnokság harmadik helyén áll. A második zandvoorti futam, a szezon 10. összecsapása vasárnap 13:00 órakor kezdődik.
A verseny végeredménye:
Pos. | Driver | Nation | Car | Time | Gap | Intervall | Laps |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 57:29.724 | LAP | 34 | 34 |
2 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 57:31.146 | 1.422 | 1.422 | 34 |
3 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 57:31.589 | 1.865 | +00.443 | 34 |
4 | Pascal Wehrlein | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 57:32.014 | 2.290 | +00.425 | 34 |
5 | Robin Frijns | (NL) | Audi RS 5 DTM | 57:32.421 | 2.697 | +00.407 | 34 |
6 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 57:33.846 | 4.122 | 1.425 | 34 |
7 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 57:36.587 | 6.863 | 2.741 | 34 |
8 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 57:36.925 | 7.201 | +00.338 | 34 |
9 | Joel Eriksson | (S) | BMW M4 DTM | 57:37.591 | 7.867 | +00.666 | 34 |
10 | Jamie Green | (GB) | Audi RS 5 DTM | 57:38.272 | 8.548 | +00.681 | 34 |
11 | Loic Duval | (F) | Audi RS 5 DTM | 57:38.609 | 8.885 | +00.337 | 34 |
12 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 57:39.823 | 10.099 | 1.214 | 34 |
13 | Edoardo Mortara | (I) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 57:40.182 | 10.458 | +00.359 | 34 |
14 | Philipp Eng | (AT) | BMW M4 DTM | 57:40.511 | 10.787 | +00.329 | 34 |
15 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS 5 DTM | 57:41.168 | 11.444 | +00.657 | 34 |
16 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 57:41.642 | 11.918 | +00.474 | 34 |
17 | René Rast | (D) | Audi RS 5 DTM | 58:09.262 | 39.538 | 27.620 | 34 |
– | Nico Müller | (CH) | Audi RS 5 DTM | 28:38.908 | 16L | 16L | 18 |
(Fotók: DTM media)