Négyes Mercedes győzelem Zandvoort-ban

A Mercedes-AMG pilótái kibérelték a rajtrács első négy helyét a zandvoort-i első futamon, Gary Paffett pedig rajt-cél győzelmével megerősítette vezető helyét a bajnokság élén.

A szabadedzéseken látott Mercedes dominancia után már sejteni lehetett, hogy a versenyen is rendkívül erős lesz a stuttgarti gyártó, ugyanakkor az Audi két tréningen mutatott teljesítménye alapján jobb eredményre számíthatott ma, ennek ellenére csupán két autójuk végzett az első tízben. Némi vigasz számukra, hogy a legjobb eredményt éppen a hazai pályán versenyző pilótájuk, Robin Frijns szállította egy ötödik hely formájában.

A Mercedes-ek tehát át tudták menteni kiváló formájukat az időmérő edzésre és a futamra is; a pole pozíciót szerző Gary Paffett a Norisringen Timo Glock-kal, ezúttal pedig márkatársával, Pascal Wehrlein-nal került kisebb “összetűzésbe”. Wehrlein csak 0,060 másodperccel maradt le az első helyről, így természetesen nem tudott felhőtlenül örülni, még versenyképes tempójukat látva sem: “Nem vagyok igazán boldog, Gary tönkretette a gyors körömet. Ha mért körön vagy és utolérsz valakit hátulról, aki levezető kört fut, le kellene húzódnia, de ő nem tette.” Paffett úgy reflektált, hogy “Meg fogjuk beszélni négyszemközt. Talán csak túl dühös volt, mert én gyorsabb voltam.”.

#2 Gary Paffett, Mercedes-AMG C 63 DTM

“Igazán megérdemeltük ezt az eredményt. Jól sikerült a rajtom és a boxkiállásom is; és uralni tudtam a futamot. 28 pontot szerezni fantasztikus, de ez nem feltétlenül lesz így a holnapi versenyen is, hiszen a DTM-ben soha semmi nem könnyű.” – értékelt a győztes brit. Jól tudja ezt csapattársa, Paul Di Resta is, akit a harmadik helyről indulva a második helyen intettek le, így érthetően boldog: “Az egyenletes teljesítmény a kulcsa mindennek, ami év végén fog számítani igazán a végelszámolásnál.”. Ebből a szempontból eddig tökéletes éve van Di Resta-nak, hiszen ő az egyetlen pilóta a mezőnyben, aki a szezon eddigi összes versenyén pontot tudott szerezni.

A regnáló bajnok, René Rast merész taktikával vágott neki a versenynek, a többiekhez képest sokkal tovább maradt (volna) kint a pályán boxkiállása előtt. Csakhogy Nico Müller kicsúszott a pályáról és a gumifalban kötött ki, a versenyigazgatóság pedig beküldte a safety car-t. Rast előnye így szertefoszlott, ahogy a győzelmi esélyei is. “Természetesen ez nagyon frusztráló. Megvolt a sebességünk, hogy az élen harcoljunk, holnap újra megpróbáljuk.” – értékelt az így csak a 9. helyen befutó német.

Gary Paffett ma 174. versenyét futotta a DTM-ben, melyen idén már 3., összességében pedig 23. győzelmének örülhetett; 21 pontra növelve előnyét a tabellán őt követő Paul Di Resta előtt (aki mai kiváló teljesítményével 3 pozíciót ugrott előre összetettben). Paffett ezzel beérte Mattias Ekström rekordját, aki szintén 23 győzelemmel büszkélkedhet, de még így is csak a képzeletbeli dobogó harmadik fokán állnak Bernd Schneider (43 győzelem) és Klaus Ludwig (37 győzelem) mögött.

A BMW legjobb eredménye ma csupán Timo Glock 6. helye volt, aki 100 egységgel a bajnokság harmadik helyén áll. A második zandvoorti futam, a szezon 10. összecsapása vasárnap 13:00 órakor kezdődik.

A verseny végeredménye:

Pos. Driver Nation Car Time Gap Intervall Laps
1  Gary Paffett (GB)  Mercedes-AMG C 63 DTM  57:29.724  LAP  34  34
2  Paul Di Resta (GB)  Mercedes-AMG C 63 DTM  57:31.146  1.422  1.422  34
3  Lucas Auer (AT)  Mercedes-AMG C 63 DTM  57:31.589  1.865  +00.443  34
4  Pascal Wehrlein (D)  Mercedes-AMG C 63 DTM  57:32.014  2.290  +00.425  34
5  Robin Frijns (NL)  Audi RS 5 DTM  57:32.421  2.697  +00.407  34
6  Timo Glock (D)  BMW M4 DTM  57:33.846  4.122  1.425  34
7  Marco Wittmann (D)  BMW M4 DTM  57:36.587  6.863  2.741  34
8  Augusto Farfus (BR)  BMW M4 DTM  57:36.925  7.201  +00.338  34
9  Joel Eriksson (S)  BMW M4 DTM  57:37.591  7.867  +00.666  34
10  Jamie Green (GB)  Audi RS 5 DTM  57:38.272  8.548  +00.681  34
11  Loic Duval (F)  Audi RS 5 DTM  57:38.609  8.885  +00.337  34
12  Bruno Spengler (CA)  BMW M4 DTM  57:39.823  10.099  1.214  34
13  Edoardo Mortara (I)  Mercedes-AMG C 63 DTM  57:40.182  10.458  +00.359  34
14  Philipp Eng (AT)  BMW M4 DTM  57:40.511  10.787  +00.329  34
15  Mike Rockenfeller (D)  Audi RS 5 DTM  57:41.168  11.444  +00.657  34
16  Daniel Juncadella (E)  Mercedes-AMG C 63 DTM  57:41.642  11.918  +00.474  34
17  René Rast (D)  Audi RS 5 DTM  58:09.262  39.538  27.620  34
 Nico Müller (CH)  Audi RS 5 DTM  28:38.908  16L  16L  18

(Fotók: DTM media)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük