Amikor a játék és a valóság találkozik

A Gran Turismo című, PlayStation exkluzív játék már első, 1997-es megjelenésekor korszakalkotónak számított. Ehhez minden újabb rész hozzátett egy kicsit valamilyen szempontból, ahogy az októberben megjelent legújabb rész, a Gran Turismo Sport is.

A szemet gyönyörködtető, hihetetlenül valósághű grafika ma már elvárás minden játéknál, a szimulátoroknál pedig a realisztikus irányítás, az autók élethű viselkedése és az eredeti motorhangok is (hozzátéve, hogy a sorozat e szempontokra is kiemelt figyelmet fordít már a kezdetektől).

A szimulátor után Lucas Ordóñez egy igazi versenyautó volánja mögött

A Sony Compuer Entertainment Europe, a Poliphony Digital Inc. és a Nissan Europe 2008-ban útjára indította a GT Academy nevű programot. A selejtezőket online bonyolítják, ahonnan a legjobbak az adott országok Nemzeti Döntőikbe kerülnek, az innen nyertesként kikerülők pedig bejutnak a Race Camp-be, amit a legendás Silverstone-ban tartanak. A győztesnek innen már csak egy lépés, hogy a valóságban is versenyzővé váljon, hiszen egy, a Nissan által kifejlesztett program elvégzése után a szerencsés “játékos” már a valóságban is autóversenyzőnek mondhatja magát.

Ha Lucas Ordóñez, Jordan Tresson és Jann Mardenborough nevei ismerősek valamely szériából, nem véletlen, ők is GT Academy versenyzőkként kezdték pályafutásukat.

Az FIA Digital License látványterve

A valósággal történő még szorosabb összefonódás jegyében a GT Sport központi részét képező Sport módban a “hagyományos” online versenyek között található néhány, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is hivatalosan elismert verseny (a Nations Cup és a Manufacturer Series). Az elő-szezon november 4-én indult, de a teljes GT Sport FIA Bajnokság 2018 áprilisában fog startolni.

Aki a Nations Cup-ban vagy a Manufacturer Series-ben győzedelmeskedni tud, igen nagy dicsőségre számíthat: az FIA Hivatalos Díjátadó Gáláján decemberben egy színpadon állhat olyan igazi versenyzőkkel, akik Formula-1 vagy Rally Világbajnoki címet nyertek.

Jean Todt, az FIA elnöke és Kazunori Yamauchi, a Gran Turismo sorozat atyja

“Az FIA megkeresett minket, így elmentem Párizsba, hogy meghallgassam az elképzelésüket. Aggodalmaik vannak a motorsportok jövőjével kapcsolatban, melyek jelenlegi formájukban nem folytatódhatnak. Szeretnének tenni valamit, hogy legyen jövője ezeknek a sportágaknak, így sok dolog megfordult a fejemben. Az egyik választ a problémára a játék Sport módja adja, a másikat az FIA Digital License, mely kiváltaná a nemzeti, belépő szintű versenyzői licenszeket. A GT Sport-ban játszva a játékos elsajátítja a valódi versenyzéshez szükséges alapvető ismereteket. Ezen kívül természetesen a nemzeti szövetségek megkövetelhetnek további teszteket és gyakorlati oktatásokat, de az FIA Digital License egy valódi versenyzői licensznek számít.” – mondta el Kazunori Yamauchi, a Gran Turismo sorozat atyja.

Ez is egy, a jövő felé vezető út. Nekünk, magyaroknak ez talán még kézzelfoghatóbb, mint másoknak, hiszen hazánk újdonsült VB-ezüstérmes autóversenyzője, Michelisz Norbert is szimulátoron kezdte pályafutását.

Fotók forrása: gtplanet.net & PlayStation Blog

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük