Átalakulás előtt az LMP1 kategória?

A Toyota Gazoo Racing műszaki igazgatója, Pascal Vasselon szerint pozitív lendületben van egy GT stílusú prototípus koncepció, amely alapul szolgálhat az LMP1 szabályok következő hulláma számára. A WEC csúcskategóriája komoly átalakulás előtt áll, de a gyártók közül páran éppen  erre várnak.

 

Az FIA és az ACO a jövő hónapban kiadják a javasolt 2020/21-es szabályokat és a gyártók (köztük a Toyota is) nemrégiben javaslatot tettek a GT inspirált LMP1 autók bevezetésére.

A jelenlegi LMP1 autók külseje hamarosan átalakulhat.

Nyilvánvaló, hogy egy GT autóhoz hasonló LMP1 autó megépítése pozitív irányban hatna a kategóriára. A hagyományos LMP1 autók külsejükben nem hasonlítanak a gyártók egyetlen modelljéhez sem.” – mondta Vasselon.

Magától értetődik, hogy az autók továbbra is prototípusok maradnának motorjaik terén és olyan monocoque köré épülnének, mint a jelenlegi LMP1 és LMP2 kategória autói.

A gyártóknak természetesen meg kell felelniük a szabályoknak, de ha egy gyártó az LMP1 kategóriában olyan autót akar látni, mint egy McLaren P1, akkor erre rugalmasnak és nyitottnak kell lennünk.” – folytatta a műszaki igazgató.

A GT inspirálta koncepció esetleges bevezetése népszerűbbé teheti az LMP1 kategóriát a gyártók között.

Az FIA és az ACO kijelentették, hogy a technológiai innováció fenntartása mellett a jelenlegi LMP1 költségek csökkentése, valamint a gyári és privát csapatok közötti teljesítménykülönbség csökkentése is a célok között szerepel.

Igaz, hogy a GT inspirálta LMP1 autó koncepció csak az egyik irány és más változtatásokat is bevezethetünk. Az új szabálykönyv elkészítése fél évet is igénybe vehet majd. Két gyártó az új szabályok bevezetésétől kezdve részt venne a bajnokságban, és az új koncepció jelenleg nagyobb lendületben van mint néhány hónappal ezelőtt.” – zárta pozitívan Pascal Vasselon, aki a titoktartás miatt nem mehetett bele egyéb részletekbe.

Az első iránymutatásokat valószínűleg december 6-án mutatják be a Motorsport Világtanács ülésén, de a részletek kidolgozására az FIA márciusig időt fog majd hagyni.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük