A Geiger Máté – Csanády Sándor kettős sokak örömére rajthoz állhatott az 57. Mecsek Rallye-n. A páros nem okozott csalódást és remek autózással méltán érdemelték ki a nézők elismerését. Dudaszó és taps fogadta őket, bármerre is terelgették Lizát a Mecsekben.
Versenyzői szemmel milyennek láttad az 57. Mecsek Rallye-t?
Nekünk ez egy teljesen új feladat volt, mert előtte még nem mentünk ORC-ben, azaz Rally1-es versenyt még nem teljesítettünk, most debütáltunk. Maga a verseny nagyon tetszett, hatalmas élmény volt itthon ennyit versenyautóban tölteni.
Mik azok a nehézségek, amikkel meg kellett küzdeni a rajthoz állás előtt?
Mik nem voltak? – lehet az rövidebb lenne. Sajnos márciusban nem volt egyértelmű a kommunikáció gépkönyvezésen, így amit hittünk, hittem, hogy simán jók vagyunk, az nem éppen volt igaz. Két héttel verseny előtt, péntek délután szét szedtük ki Liza belterét, másnap szombaton hajnali fél 4-kor indulás Sopronba, ahol Öcsike 10 óra alatt kiegészítette a bukócsövet az előre leegyeztetett módon, hogy egyelőre elfogadható legyen a mostani szabályoknak; vasárnaptól szerdáig kezdődött az összeszerelés és jutott idő egy futómű beállításra is, úgyhogy szerencsére időben meg lettünk mindennel.
Melyik volt versenyzőként a kedvenc pillanatod az idei Mecsek Rallye-n?
Hogy részt tudtunk venni a versenyen és amit kitűztünk célul, sikerült megvalósítani. Egy kisebb hiba volt benne, amivel sok időt veszítettünk, így az egész szombatot erőltetni kellett és a végére sikerült megnyerni a kategóriát.
Ha lenne három dolog, amit megváltoztathatnál a hazai rally-ban, mik lennének azok?
Én mindig annak próbálok örülni ami éppen van, de most elég nehéz örömet találni benne szerintem. Nem érezzük a pozitív változást, vagy ugye mi picik vagyunk hozzá, hogy érezzük, nem ülünk elég közel a tűzhöz. Nagyon sajnálom, hogy a sprint és a mini versenyek így háttérbe szorultak. Szerintem nem mindenki szeretne szimulátorozni!
Van olyan szakág a rally-n kívül amiben szívesen rajthoz állnál?
Van igen, a drift, mivel a csúszkálás, keresztbe autózás miatt szerettem bele a zsigulizásba is. Szívesen kipróbálnám, jópofa technikákat hoznak össze, tudnék vele azonosulni szerintem, de a formula autókon kívül szinte mindenre rá lehetne venni, hogy menjek vele.
Melyik álmaid versenye, és mi lenne az a verda, amivel indulnál rajta?
Jó kérdés. Nincs konkrét, amiről álmodozok, szimplán annak tudnék örülni, ha Lizával minél többet tudnánk menni, nekünk már ez egy megvalósult álom volna. Mondjuk egy rally legenden Lizával szórakoztatni!
Van olyan versenyző, akinek kedvéért szerepedet elcserélve szívesen diktálnád az itinert?
Mixi sebességére nagyon kíváncsi lennék, de diktálni kizárt, hogy sikerülne.
Az RSB új felállásban folytatja, mit vársz a megújult vezetéstől?
Én személy szerint nem igazán érzem a pozitív változást, illetve amiket hallok és amikkel meg szoktak találni a P csoportot illetően, azok abszolút nem jó hírek: még jobban meg lenne nehezítve a P csoportos autók létezése. Nem értem, ez miért ennyire fájó dolog, amikor Európában körülöttünk mindenhol építenek proto, illetve típusidegen motorral szerelt gépeket amiket a közönség abszolút élvez és nem akarják őket ellehetetleníteni.
Mik az idei terveid, hol láthatnak a rally rajongók legközelebb?
Sajnos nincs konkrét terv, sem program, a Mecsek Rallye is egy nagyobb összefogásnak hála alakult így, hogy tudtunk menni. Székesfehérvár Rally nincs messze tőlünk, de egyelőre távoli ötletnek tűnik. Az autóval is kellene foglalkozni még; meglátjuk, majd örülnénk ha lenne még lehetőség idén megszólaltatni Lizát.
Végül kik azok akiknek megköszönnéd, hogy indulhatták a Mecsekben?
Öcsike és a barátaim nélkül Liza nem készült volna el, elsősorban nekik, másodsorban pedig az összes barátunknak, támogatóinknak, hogy lehetővé tették az anyagi részét.
Máté továbbá köszöni a támogatást: Rolatast BT., Ergonomico, Luczó Boxing, Mossbau kft, Rétescake Pécs, Mumi’s Kebab, Szvatek Rally Service, www.ysdparts.hu, BunnyBau, Wild Dogs Slalom Kft, Strong Trade Team kft, www.igolshop.hu Technikai háttér: Tcracingengines, Beckert technology, Bigem