Szombaton délután folytatódott a versenyprogram Magyarország legmodernebb pályáján, a Balatonfőkajáron található Balaton Park Circuiten. Csermely Móric duplázott, Bucsi Attila futamgyőzelmét viszont utólag elvették a versenybírók.
A TCR Eastern Europe első futama pontosan úgy kezdődött, ahogyan azt a pole-ról öt századmásodperccel lemaradó Bucsi Attila megjósolta: az élről induló Adam Kout beragadt, a harmadik helyről rajtoló Mat’o Homola pedig óriási rajtot fogott. Bucsi Attila is remekül indult, majd ellentmondást nem tűrően a poros ívre terelte Homolát, és elsőként fordult a célegyenes végén. A helyszínen lévő ezer néző a kaotikus futamot abban a tudatban izgulta végig, hogy a M1RA 16 éves versenyzője a futamgyőzelem felé autózik a mezőny élén. A 25 perces verseny alatt kétszer jött a pályára safety car, egyszer pedig piros zászlóval kellett megszakítani a futamot. Ugyan a kockás zászló a magyar pilótát intette le elsőként, de az eredményhirdetés előtti percekben derült ki, hogy Bucsi kiugrotta rajtnál, ezért 10 másodperces időbüntetést kapott, így csak a hetedik helyen zárt. „Elnyomja ez a döntés azt a tudatot, hogy milyen jól teljesítettünk apályán, de holnap a negyedik helyről indulok, míg a riválisok hátrébbról rajtolnak. Remélem ebből sikerül kihozni a maximumot” – mondta a büntetés miatt hátrébb sorolt Bucsi.
Az F4 közép-európai zónájában is elindult a szezon, az első futamon a tavalyi bajnok Ethan Ischer rajt-cél győzelmet szerzett. Mivel ő már csak vendégpilótaként tért vissza a Balaton Park Circuitre, így a pontversenyt a második helyét megtartó Oscar Wurz vezeti az szezonnyitót követően. „Nagyon jó visszatérni egy olyan pályára, ahol az első bajnoki címemet nyertem. A Balaton Park különleges helyet foglal el a szívemben. Reménykedtem, hogy egy jó rajttal meg tudom nyerni a versenyt,szerencsére így is lett” – nyilatkozta a svájci pilóta.
A horvát TC bajnokság különleges mezőnyt vonultat fel, hiszen a gyári túraautóktól kezdve az utcai konstrukciókig szinte minden járművet megtalálhatunk a sorozatrajtrácsán. A több biztonsági autós fázist is hozó futamot végül Frano Dubreta nyerte egy Cuprával. A folytatásban ismét visszatértek a pályára a délelőtt már versenyző Swift Cup Europe pilóták, ezúttal fordított rajtrács szerint. Így a bajnokságot sikerrel kezdő Csermely Móric ezúttal nyolcadikként indult, de ez nem akadályozta meg őt abban, hogy ismét az élen zárjon. „Ugyan a nyolcadik helyről rajtoltam, de úgy álltam hozzá, hogy ezt meg fogom nyerni, és így is lett, nem volt bennem kétség” – értékelt Csermely a második sikere után.
A napot az Endurance pilóták egyórás versenye zárta, amit a kötelező boxkiállás tett még izgalmasabbá. Végül a Kaczmarski/Lisowski páros győzelmét láthatta a Balatonfőkajárra kilátogató több, mint ezer néző.
A Balaton Park Circuit nyitott kapukkal várja a látogatókat a Laptiming Kupa 2024 utolsó, vasárnapi napján is. A jegyek online és a pálya bejáratánál személyesen is megvásárolhatók.