Autócsere a Hyundai-nál

A Hyundai Motorsport több versenysorozatban vesz részt, ott vannak a WRC-ben a WTCR-ben és az ETCR-ben is. Thierry Neuville a WRC-ben erősíti a csapatot, Michelisz Norbert idén először két sorozatban is képviseli a gyártót, hiszen a WTCR mellett idén az ETCR-ben is indul. A versenyzők hamarosan kipróbálhatják egymás verdáit, és mindketten nagyon várják már a lehetőséget.

Ahány versenysorozat, annyiféle kihívás, így az egymás közötti autócsere mindenképpen kimozdítja a versenyzőket a komfortzónáikból, érdekes és izgalmas dolgok ezek, amik magukban hordoznak egy új kihívást is.

Az ETCR sorozat július 8. és 10. között Zolderbe látogat, a versenyhétvége programjában szerepel az autócsere, melyre szombat délután kerül majd sor a két versenyző között.

A Hyundai Motorsport teljes mértékben felkarolta a teljesen elektromos és hibrid versenyzés kihívásait. A csapat az elsők között kötelezte el magát az ETCR mellett és a három gyártó egyike a WRC-ben is a Rally1 korszakának első szezonjában.

Annak ellenére, hogy mindkét versenyautó elektromos technológiát alkalmaz, a két autó nagyon eltérő. A teljesen elektromos meghajtású, hátsókerék-hajtású Hyundai Veloster N ETCR a Hyundai Motorsport első teljesen elektromos versenyautója, csúcsteljesítménye 500 kW (ez 670 LE-nek felel meg), szemben a hibrid Rally1 autó elektromos motorjának 100 kW (134 LE) teljesítményével, amely egy 380 lóerős belső égésű motor mellett dolgozik, amely mind a négy kerékre küldi az erőt. A hibrid rendszer teljes elektromos üzemmódban is maximum 20 km-es hatótávolságot biztosít az autónak, amelyet a szervizparkban és a gyorsasági szakaszok között kijelölt útszakaszokon használnak, valamint teljesítménynövekedést biztosítanak a szakaszokon.

Xavier Gavory, az FIA ETCR sorozat igazgatója:
“2021-ben az elektromos és a hibrid technológiák együttesen az európai autóeladások 35,1%-át tették ki és mindkét technológia szerepet játszik a fenntarthatóbb motorsportban. A Hyundai Motorsport kezdeményezése, hogy ezt a két technológiát bemutassa a sorozatunk negyedik fordulóján, nagyon izgalmas lesz, különösen azzal a hozzáadott kihívással, hogy a két pilóta autót cserél a versenyhétvégén a rajongók előtt.”

Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatfőnök-helyettese:
“Az elektromos erő a versenyzésben a Hyundai Motorsportnál végzett munkánk új, de kulcsfontosságú pillére, így a Hyundai i20 N Rally1 és a Hyundai Veloster N ETCR együttes bemutatása nagyszerű lehetőség. Bár mindkettőnek legalább elektromos energia van a középpontjában, a két autó felépítése nagyon eltérő, nem csak azért, mert a versenyben nagyon eltérő kihívásokkal néznek szembe, hanem az elektromos technológia felhasználási módja is eltér a Rally1-ben. Az ETCR autó kizárólag elektromos energiával működik. Nagyon érdekes lesz hallani Thierry és Norbi megjegyzéseit egymás autóiról. A Hyundai Motorsport által gyártott két elektromos meghajtású konstrukció együttes bemutatása azt a szakértelmet is mutatja, amelyet projektjeink során fejlesztünk és megosztjuk a szélesebb kutatás-fejlesztési hálózattal, hogy segítsenek a Hyundai elektromos közúti autóinak következő generációjának kifejlesztésében.”

Thierry Neuville:
“A zolderi autócsere nagyon szórakoztató lesz számomra és Norbinak is, de a nézők számára is az FIA ETCR hétvégéjén. A versenyzésben más sorozatok és szakágak autóit vezetni mindig érdekes és mindig sokat lehet tanulni a versenyzőktől. A Hyundai Veloster N ETCR nagyon érdekes lehet. A Rally1-es autómnál ötször nagyobb teljesítménnyel (500 kW), nagyon erős, de sokkal nehezebb is, így alig várom, hogy megtudjam, hogyan gyorsul és hogyan kezelhető a pályán. Persze jó móka lesz beültetni Norbit a Rally1-es autóba, ahogy nekem is valami egészen másba beleugrani. Jó lesz valakit újat hozni az „irodámba” és látni a reakcióját a legújabb WRC-autóra, miközben show-t rendezünk a belga rajongóknak.”

Michelisz Norbert:
“Nagyon érdekes élmény lesz vezetni a Hyundai i20 N Rally1-et. A WRC autók mindig látványosan néznek ki és ez alól a 2022-es új autók sem kivételek. Remélhetőleg Thierry tud néhány tippet adni, hogy a legjobbat hozzam ki az autóból és mindketten jól szórakozzunk, míg mindenki számára élvezhető műsort adunk. Idén első szezonomat töltöm az FIA ETCR-ben, ahol tisztán elektromos meghajtással versenyzek, így az autócsere lesz az első alkalom, hogy hibrid motorsport autót használok. Nagyon érdekes lesz látni, milyen érzés lesz az extra lendülettel, különösen, ha a közeljövőben a TCR-autók hibrid rendszere is megjelenik. Talán becsempészek egy kis plusz tesztet, hogy előnyt szerezzek! Thierry nagyszerű pilóta, sztár a WRC-ben, de korábban TCR-ben is nyert, így biztos vagyok benne, hogy azonnal otthon fogja érezni magát a Hyundai Veloster N ETCR-ben. Alig várom, hogy lássam, mit gondol az autóról.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük