Versenyben az elittel

A Drift Kings mezőnyével szerencsére sok hazai versenyző vette fel a versenyt. A magyar drifterek megmutatták, hogy fel tudják venni a tempót Európa elitjével és fantasztikus csatákkal szórakoztatták a közönséget. Közülük legtovább Gáspár Bence jutott, aki a PRO2 kategória döntőjéig száguldott.

A Zángó Drift Team színeiben induló feltörekvő tehetség megkeresésükre elmondta, hogy is telt  eddig a szezonja és milyen volt egy nemzetközi mezőnnyel versenybe szállni.

Kezdés fejlesztéssel

Tavalyi évben kezdtem Semi Pro kategóriában versenyezni, ahol érezhető volt, hogy az autóm kissé gyenge a mezőnyben, így a télen rászántuk magunkat a fejlesztésre. LS3 V8-as motort, E46 M3-as váltót és EcuMaster motorvezérlőt kapott az autó, amit Gergely Sanyi épített be nekünk.

Indulás teszt nélkül

Részt vettünk az idei AMTS-en, ahol sajnos egy technikai probléma miatt nem volt lehetőségem tesztelni, így ez a hétvége volt az első alkalom, amikor összeszokhattunk az autóval. Nehezen indult a barátkozás, a Drifted Semi Pro kategória versenyén még nem éreztem teljesen sem az autót, sem a pályát, de a Top 8-ba így is sikerült bejutnom.

Irány a Drift Kings PRO2!

Nem volt túl sok önbizalmam, de édesapám biztatására mégiscsak beneveztünk a Drift Kings nemzetközi futamra, a Pro2 kategóriában. Mivel a Drift Kings-ben nincs gumiszélesség korlát, így Cserép Ferenctől kértünk kölcsön szélesebb felniket és gumikat, amiket ezúton is köszönök neki és a csapatának! A szélesebb gumiktól azonnal jobban „viselkedett” az autó, sokkal gyorsabb és stabilabb lett. A Drift Kings Pro2 versenyen a döntőbe jutásért „házi bajnokság” alakult ki, amit Kreisz Tomival kellett megvívnom. Előre tudtam, hogy remek és izgalmas csatának nézünk elébe, hiszen a 2018-as SemiPro bajnok nem viccel, ha sebességről és pontosságról van szó. Azonban egy kis szerencsével sikerült megnyernem a csatát, és továbbjutottam a döntőbe Maxi Grimm ellen.

Nagyon izgatott voltam, hiszen egy nemzetközi versenyen már a döntőben voltam és nem tudtam, hogy Maxi milyen pontosan és mekkora sebességgel autózhat. Az első csatában én voltam az elől haladó, ahol hatalmas erőbedobással autóztam, de sajnos már az első kör végén jelezték a pályabírók, hogy Maxi eddig 10-0-ra „elvert” engem. Ez sajnálatosan annak tudható be, hogy az előző csatákban a csomagtartóm leszorítói kirázódtak a helyükről és emiatt a menetszél letépte onnan az egész csomagtartófedelet. A Drift Kings szabályzata szerint pedig, ha bármilyen karosszéria elem vagy alkatrész, külső behatás nélkül (ütközés) leesik az autóról, akkor az érintett autó sofőrjének a köre automatikusan 0 pontos. Ennek ellenére még nagyobb erőbedobással próbáltam a következő körben lekövetni az ellenfelem, amit nagyon élveztem, felemelő érzés volt. Sajnáltam, hogy egy ilyen hiba miatt vesztettem el egy csatát, de nagyon örültem, hogy így is sikerült egy nemzetközi versenyen a második helyet megcsípnem!

Sokaknak jár a köszönet

Köszönöm a segítséget és a támogatást: Családomnak, Gergely Sanyinak (GS Customs) az autó átépítést, Fizil Norbertnek az elektronika beépítését és a motor felprogramozását, Szívós Erikának az ügyintézést és az anyagbeszerzést, a Tóth Autómix Bosch Car Service-nek a futómű beállítást, Parrag Lajosnak a mindennapos segítséget, Kovács Zoltánnak a karosszéria munkát, Szabó Lászlónak a karosszéria fóliázást.

Végül egy rövidfilm Bence hétvégi autózásáról:

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük