A szabályváltozások nem minden csapatot érintenek egyformán, van aki előnyre tesz szert és van, aki veszít miattuk. A DTM-ben idén kevesebb aerodinamikai elemet használhatnak a csapatok, és a kisebb lesz a hátsó szárny is. Ezeket a változtatásokat már tesztelték is, és ezek alapján az Audi hátrányba került riválisaihoz képest.
Március elején Vallelunga-ban kollektív teszten vettek részt a csapatok, ahol már az új szabályok szerint készített autókat próbálgatták. Dieter Gass, az Audi Motorsport igazgatója a következőket mondta a teszt után:
“Az Audi nem rendelkezik előnyökkel az új szabályok miatt – éppen ellenkezőleg, hátrányba kerültünk. Veszünk erőt máshonnan, és más területeken megpróbáljuk kompenzálni azt, amit aerodinamikában veszítünk. Az autót egy kicsit nehezebb vezetni, de minden nehézségünk ellenére szeretnénk versenyeket nyerni. Szükségünk van arra, hogy összpontosítsunk, és a versenyzőinknek szorosan együtt kell működniük;, nagyon erős a csapatunk pilóták terén, és jó csapatunk van, amely ebben az évben nagyon fontos lesz.“