A Mercedes tavalyi meglepetés bejelentése, hogy 2018 végétől kilép a német DTM sorozatból, arra ösztönözte az ITR-t, hogy megoldást keressen a gyártó pótlására. A DTM azt fontolgatja, hogy a GTE-szabályokat “B-tervnek” tekintik, ha a Super GT-vel közös platformra irányuló céljaikat nem sikerül elérniük.
Mint arról korábban már beszámoltunk, elkezdődtek a tárgyalások a DTM és a japán Super GT vezetői között. Most azonban olyan hírek láttak napvilágot, hogy a Nissan-t, a Honda-t és a Toyota tulajdonában lévő Lexus-t – kevésbé érdekli, hogy csatlakozzon a BMW-hez és az Audi-hoz a DTM-ben. Jelenleg tehát nagyon valószínűtlen, hogy a sorozat egy harmadik gyártót talál a Mercedes helyére a 2019-es szezon elejére. Ebben az összefüggésben az ITR úgy véli, figyelembe veszi a WEC és az IMSA SportsCar bajnokságban használt GTE szabályokat, amelyek alternatívaként 2020-ban elfogadhatók.
A Porsche GT főnöke, Frank-Steffen Walliser kifejtette:
“A német bajnokság a GT autókkal természetesen elképzelhető, hiszen GTE autók versenyezhetnek a sorozatban, minden készen állna ehhez, ha a gyártók is ezt szeretnék.”
A GTE szabályokra való áttérés lehetővé tenné, hogy a már meglévő DTM gyártók közül a BMW az új M8 GTE-vel folytathassa, miközben megnyitják a sorozatot a Porsche, a Ferrari, a Ford, az Aston Martin és a Corvette előtt. Az Audi viszont arra kényszerülne, hogy autót készítsen a GTE szabályainak megfelelően, vagy kivonuljon a bajnokságból.