Újoncként bajnokságot nyerni,minden sportágban kiemelkedő teljesítmény.Az autósportban is akadnak meglepetést okozó versenyzők,akik valósággal berobbantak a világ elitjébe.A DTM-ben idén ismét megesett ez a “csoda”,hiszen 2000-ben fordult elő utoljára hogy egy zöldfülű nyerte a bajnokságot.René Rast idén jött,látott,és győzött!
A gokartozás után megfordult a Formula BMW sorozatban,de első sikereit a túraautózásban érte el,amikor 2005-ben megnyerte a Volkswagen Scirocco R-kupát.Versenyzett még a Seat Leon Supercopa német sorozatában, a Porsche szuperkupában,és 2014-ben az ADAC GT Masters sorozat bajnoki címét szerezte meg.Elindult a Le Mans-i 24 órás viadalon három alkalommal is, LMP1 és LMP2-es kategóriákban,legjobb eredményét itt tavaly érte el, ahol második lett LMP2 kategóriában,egy Oreca Nissan-t hajtva.Beugrott a Formula E-be,de a kirándulás nem járt sikerrel.A felsorolt sorozatokból is kitűnik hogy egy nagyon sokrétű versenyzőt tisztelhetünk Renében,aki keresi a kihívásokat,és szinte lehetetlen “küldetéseket” is bevállal ha kell.
Idén szerződést kapott a DTM-ben induló Team Rosberg csapatától.Hogy menyire bíztak benne,jelzi hogy a költségcsökkentés utáni időszakban adtak neki lehetőséget,mikor minden csapat kevesebb autóval indult. A jelentős szabályváltozások feladták a leckét még rutinosabb versenyzőknek is,megtiltották többek között a gumimelegítő paplanok használatát,mindkét futamon kötelezővé vált a kerékcsere,és a rádióforgalmazást is korlátozták. Ilyen előzmények után vágott neki a szezonnak René Rast,újoncként a világ egyik kiemelkedő bajnokságában.A szezon nem éppen jól kezdődött a Hockenheimringen,ahol az első futamon 6. lett,viszont a második versenyen egy baleset után kivizsgálásra kórházba szállították,miután a nyakát fájlalta.A Lausitzringen már dobogóra állhatott a nyitóversenyen ahol harmadik lett,a másodikon pedig
hetedikként zárt.A Hungaroringen jött a nagy áttörés,ahol megszerezte első Pole-ját!Az edzéselsőséget az első futamon még nem sikerült győzelemre váltania,ahol 6. lett,viszont a második nap újabb rajtelsősége után már nyert!A sikerek után azonban jött a mélypont, a Norisringen semmi sem sikerült.A pole-ról öt ezreddel maradt le,majd az esőben 12. lett.A második versenyen ütközött,és kiesett.A sikertelen hétvége azonban nem törte meg,és a Moscow Raceway-en immár harmadik alkalommal indult az első rajtkockából,igaz ehhez kellett riválisa büntetése is.A nyitófutamot meg is nyerte,míg a másodikon negyedik lett.Zandvoortban a nyitóverseny kilencedik helye után, a második versenyen ismét egy ütközés vetett véget a versenyének.A bajnokság a Nürburgringen folytatódott,ahol egy ötödik,és egy tizenkettedik helyezést ért el,ami messze nem volt élete csúcspontja.A pontvadászatban a hajrá előtt már az első háromban sem volt,de elérkezett a bajnokság végjátéka.A mezőny a Red Bull Ringen folytatta,ahol René az első futamon
megpördült,és végül 12. lett.Sokan talán megtörtek volna,René azonban vérbeli profiként a háta mögött hagyta a sikertelen futamot,és csak előre tekintett.Ezúttal szerencse is kellett az újabb győzelemhez,mert az utolsó körökben riválisa technikai hibáját kihasználva sikerült nyernie.A bajnokság utolsó versenyeinek hagyományosan Hockenheimring adott otthont.Az első futam hatodik helye elég volt hogy felzárkózzon,hiszen márkatársai hibáztak.Ekkor már csak Audis versenyzők voltak versenyben a bajnoki címért,így a feszültség szinte tapintható volt.A szezon utolsó versenyén másodikként végzett így mindössze 3 pont előnnyel, de megnyerte a bajnokságot.
A leírtakból kiderül hogy egy bajnokság alatt mennyi fenn,és lenn helyzetet él meg egy versenyző.Üközéseket,egyéni hibákat,sérülést szenved és kórházi ágyat is megjár,de nem adja fel.Aztán fordul a szerencse,és minden összeáll,majd újra egy mélypont,épp úgy mint az életben bárkivel, robog vele is a hullámvasút.A győzelemmel azonban ismét példát mutatott egy autóversenyző,hogy aki nem adja fel,annak álmai valóra válnak!
Fotók: www.facebook.com/René-Rast