Jövőre egy hosszabb szezont kell teljesíteni a királykategóriában, mindehhez három motort használhatnak majd a csapatok. Érkezik az új fejvédelmi eszköz, a HALO, ami finoman fogalmazva is kiverte a biztosítékot. Ez még messze nem minden, a Forma-1 elvesztette gladiátoros élét olyan autókkal, amiket túl könnyű vezetni, véli Adrian Newey.
Newey úgy véli, hogy a sport a V6 turbó hibrid motor korszakának 2014-es kezdete óta rossz úton halad.
“Nincs olyan gladiátoros érzés, mint amit régebben átélhettünk. Ha visszamennénk 1990-be Monacoba és megnézed Ayrton Senna autózását, elképzelhetetlennek tartod, hogy hogy lehetett azt az autót vezetni. Ma ha egy belső felvételt nézel úgy érzed – és persze tévedsz – hogy ezt a munkát te is el tudnád végezni.” – véli Newey
Senna 1990-ben a Monacoi verseny megnyerése után olyan fáradt volt, hogy alig tudta a magasba emelni a győzelemért kapott pezsgőt.
A Mercedes idén ismét dominált és megnyerte a csapatok versenyét, valamint a negyedik világbajnoki győzelméhez segítette Lewis Hamiltont. A szezon első felében úgy tűnt, hogy a Ferrari alaposan megszorongatja majd a címvédőt, de a nyári szünet után a Mercedes elhúzott a pontversenyben. A Red Bull a szezon legvégére lépett előre jelentősen, de a világbajnoki küzdelembe idén érdemben nem tudott beleszólni.
Az új szabályok bevezetésével Newey attól tart, hogy csapata számára még nehezebb lesz a világbajnoki címért küzdeni. A probléma véleménye szerint abban keresendő, hogy a három vezető motorszállító, a Mercedes, a Ferrari és a Renault között nincs egyenlőség.
“Olyan független csapatok, mint amilyenek vagyunk, nem feltétlenül mi kapjuk meg a legjobb teljesítményt nyújtó erőforrást. A V8 éra alatt ez a küzdelem kiegyenlítettebb volt, mert a motorok nem sokban tértek el egymástól. Ha a teljesítménykülönbség sokkal kisebb lett volna ebben az évben, akkor láthattunk volna egy négyesélyes bajnoki csatát a Mercedes, a Ferrari, a McLaren és a Red Bull között.” – zárta a gondolatmenetet Newey.