F-1 History – A Tamburello figyelmeztetései

Tamburello!

Az Imolai pálya kanyarja nevének hallatán, a többségnek Ayrton Senna 1994-es végzetes verseny balesete jut eszébe. A kanyar Senna halála előtt azonban két alkalommal is “figyelmeztetett”, ha itt bukik valaki aligha ússza meg épp bőrrel.

A kanyar a világ leggyorsabbjai közé tartozott, mielőtt átépítették. Az aszfalt sem volt tükörsima benne, mint ahogy a legtöbb F-1 rajongó elképzel egy steril versenypályát. A nagy sebesség, és az oldalterhelés miatt, azonban a versenyzők szerették a pálya ezen részét, annak ellenére hogy tudták, ha itt kicsúsznak nagyon közel van a betonfal.

1987 – Nelson Piquet válik tehetetlenné.

A világ legjobb versenyzői is kerülnek kiszolgáltatott helyzetekbe, mikor tehetetlen utassá változnak autójukban, és nem tehetnek mást mint várják az elkerülhetetlen becsapódást. Nelson Piquet élte át ezt 1987-ben az időmérő edzésen, mikor defektet kapott. A Williams-Honda azonnal irányíthatatlanná vált, megpördült, majd háttal a betonfalba csapódott. Talán ez volt Piquet szerencséje a szerencsétlenségben, ugyanis kisebb karcolásokkal úszta meg a nem mindennapi balesetet. A bukás után orvosi vizsgálaton esett át, ami után a versenyen már nem indult.

1989 – Gerhard Berger 20 másodperce a pokolban.

Berger, csakúgy mint Piquet néhány évvel korábban vált utassá, a lehető legrosszabb pillanatban, a verseny negyedik körében. Ferrarijában eltört valami, az autó a műszaki hiba okán irányíthatatlanná vált, és a falba csapódott. Néhány pördülés után megállt, majd lángra kapott. A lángok fellobbanása után Berger eltűnt a lángtengerben, a tűzoltók pedig menteni indultak a bajba jutott versenyzőt. A tüzet mindössze 20 másodperc annak fellobbanása után eloltották, így Berger kisebb égési sérülésekkel megúszta az esetet. A baleset után egy versenyt kihagyott, azonban nem feledkezett meg az őt megmentő tűzoltókról. Akiket következő versenyére meghívott, ezzel köszönve meg azt hogy megmentették az életét.

A súlyos balesetek ellenére sem a pálya nyomvonalán, és a bukótéren sem változtattak. Teltek az évek komolyabb incidensek nélkül, aztán felvirradt 1994 május elseje…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük