Hamarosan véget ér a McLaren Honda háromévnyi szenvedése.A nagy álmok szertefoszlottak,és a közös múlt sikerei sem éledtek újra.Hogy ne csak a kiesésekre,a motorcserék okozta büntetéstömegre,és a nyilatkozatháborúra emlékezzünk,arról Fernando Alonso gondoskodott.
Alonso gyakran kifakadt a Hondára,mert magát az autót nagyszerűnek érezte,a motort azonban így jellemezte: “GP2-es motorunk van,ezt nem hiszem el”.
Az elkeseredése teljesen jogos volt,számára győzelmeket ígértek,ütőképes autót,amivel harcban lehet a világbajnoki címért.A kifakadásai mellett azonban megmutatta egy olyan oldalát, amit eddig aligha láthattunk.A gyakori kiesésekhez kénytelen volt hozzászokni,és meg kellett tanulnia kezelni valahogy ezeket a helyzeteket. Kormányt dobáló,csalódottan autójára visszatekintő versenyzőket már számtalanszor láttunk.Alonso új szintre emelte a kiesés utáni keserűség kezelését.2015-ben a Brazil nagydíj időmérő edzésén hagyta cserben az autója,immár sokadjára.A bajnok ahelyett hogy visszasietett volna a csapathoz,a pályán dolgozóktól kért egy kempingszéket,és kiült napozni!Az internet szinte felrobbant attól a mémdömpingtől, ami ebből a jelenetből született.
Az idő telt,a csapat tovább szenvedett,elkezdődött a 2016-os szezon.Talán a levegőben lehet valami,hogy a következő emlékezetes megmozdulásának is Interlagos adott otthont.Ezúttal a második szabadedzésen érte útól a technika ördöge.Brazilia focinemzet,és talán ennek okán először kavicsokkal dekázgatott a pálya mellett.Majd megkapta a FOM operatőrétől az újabb kempingszéket,és persze az azzal járó kamerát is,így versenyzőből operatőrré változott.Később így idézte fel a jelenetet:
“A rádión szóltak, hogy amikor (Sergio) Pérez megérkezik a kanyarhoz, át fognak váltani az én kamerámra.Kerestem Perezt,de csak az eget,és az aszfaltot találtam meg,őt nem.”
A felvételt látva mind Alonso,mind nézők millió jobban járnak, ha továbbra is versenyzői képességeivel kápráztat el bennünket.2016-os szezon végére látszott némi előrelépés a Hondától,így nagy reményekkel folytatták a közös munkát a McLarennel.Teljesen új motort építettek a szezonra,ami erősebb,és megbízhatóbb volt, a próbapadon.Az autóba beépítve viszont kezdődtek a problémák,és a spanyol versenyző vesszőfutása folytatódott.
Immár 2017-ben járunk.Kanadában két körrel a vége előtt adta meg magát az autó.A csapathoz sietett volna?Ugyan dehogy,hozta a kiesés utáni formáját,és meglátogatta a nézőket a közeli tribünön.Pacsik a publikummal,akik viszonzásul vállon veregették Őt,és persze közös képek is készültek a bajnokkal,aki még a kesztyűit is szétdobálta a nézők nagy örömére.A pillanatra később így emlékezett:
“Nem tudtam mit vállalok,alig akartak elengedni,ami viszont roppan jó érzéssel töltött el.”
Az “őrület” azonban a Hungaroringen teljesedett ki!A versenyhétvége Szombati napján ünnepelte 36. születésnapját.Újabb ok volt az örömre ,hogy ezen a napon teljesített a legjobb időmérőjét,és csapattársával együtt egészen a Q3-ig száguldott,végül a negyedik sorig jutottak.A verseny is jól sikerült,a 70. körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét,és a kockás zászlót is meglátta,amikor is hatodikként leintették.A verseny után megkezdődött az F-1 nyári szünete,ezért a boxutca aszfaltjára felfestették Fernando 2015-ös napozós jelenetét,amihez még egy táblát is adtak neki kiegészítésként, mikor megérkezett a graffitihez.Az ott készült fotók futótűzként járták be a világot,és vitték tovább hazánk,és a pálya hírnevét.
Jövőre már McLaren Renault-val száguld a spanyol sztár,akit remélhetőleg többet látunk majd az autóban mint csalódottan mellett állva.Kieséseinek újszerű kezelésével azonban példát mutatott,hogy hogy lehet felvenni a harcot lazasággal,a keserűség ellen.
Fotók: BBC ,& motorsport.com