Leleplezések & titkolózások

A McLaren bemutatta a Senna GTR-t, az Aston Martin a Valkyrie AMR Pro-t, a Toyota pedig a GR Supra Sport Concept-et. A bemutatott autókkal remélhetőleg a WEC-ben is találkozhatunk majd, igaz a gyártók nagyon titokzatosak jövőbeni terveiket illetően. 

Valójában a három márka finomságokat mutatott be a színpadokon, anélkül, hogy konkrét kijelentéseket tettek volna a modellek jövőjéről az autósportban. A leglátványosabb  kétségkívül az Aston Martin Valkyrie AMR Pro volt. Az 1100 lóerős lepényhal, amelyet a Red Bull sztártervezőjével, Adrian Newey-val együttműködve hoztak létre, alapul szolgálhat a britek elkötelezettségéhez a Le Mans legmagasabb osztályában, az LPM1-ben. Az Aston Martin többször is kifejezte érdeklődését.

Nagyszerű látni, ahogy a Valkyrie AMR Pro-t fogadták Genfben. Ez az autó a következő lépés az együttműködés útján a Red Bull Racing és az Aston Martin között. Még az utcai változatba is sok Formula-1-es tapasztalat van beépítve.” – mondta Christian Horner.

Mint arról már korábban beszámoltunk, a WEC-ben több koncepció van a promóter asztalán, hogy felfrissítse az LMP1 kategóriát. A tárgyalások már megkezdődtek a gyártók és a vezetőség között. Az egyik ilyen  opció az, hogy a jövőben az LMP1-ben induló autókat jobban azonosítani lehessen azok gyártójával, így egy GTE koncepció bevezetésére is sor kerülhet. A McLaren és a Toyota már el is készítette ehhez a koncepcióhoz a maga modelljeit.

A McLaren Senna GTR bemutatóját is nagy érdeklődés övezte. A cég az új autóval folytatja a  F1 GTR és a P1 GTR sorozatát. A McLaren tervei megegyeznek az Aston Martin és a Toyota terveivel, és ők is megújuló LMP1 kategória felé mutató tervekkel megegyező autóval álltak elő.

A Toyota, mint egyedül állva maradt gyártó az LMP1 szuperszezonjára készül, éppen ezért óriási meglepetést okoztak a GR Supra Sport Concept-el. A koncepciójárművet a TMG (Toyota Motorsport GmbH) fejlesztette ki Kölnben a jelenlegi GTE előírások alapján. A Toyota ténylegesen a GTE osztályt vizsgálja?

Nem tudunk konkrét kijelentéseket tenni a motorsport jövőbeli terveiről, de különböző lehetőségeket fontolgatunk.” – mondta a Toyota szóvivője.

A neves gyártók kihasználva a Genfi Autószalon nyújtotta nemzetközi nyilvánosságot, leleplezték modelljeiket, de távolabbi terveikről nem voltak hajlandóak beszámolni. Így csak remélni lehet, hogy láthatjuk majd az autókat egymásnak feszülni a világ versenypályáinak valamelyikén.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.