Beköszöntött az ősz és ahogy az ebben az évszakban lenni szokott, az időjárás változatos arcát mutatja. A napi szinten lecsapó zivatarok és az őket követő hőség mindenkit megvisel. Ilyen változatos időjárási körülmények között látogatott el a Blancpain GT mezőnye a Hungaroringre, és a pálya nehézségein túl meg kellett küzdeni a változó körülményekkel is.
Esős vasárnap
A hétvége mindkét napján voltak időmérők és versenyek, mi ezúttal a vasárnapot töltöttük a pályán fotós barátommal. A fővároshoz közeledve egyre több nyomát fedeztük fel az esőnek, és a borult égre pillantva az esős versenyek esélyeit latolgattuk. A pályára érve átestünk a szokásos ellenőrzéseken, letettük a kocsit és a pályára pillantva nedves aszfaltot láttunk. A távolból halk morajlás adta tudtunkra: a Formula Renault Eurocup mezőnye már felsorakozott a boxutca kijáratánál, hogy a pályára hajtva megkezdődjék a napi program az időmérő edzésükkel. Az időmérőt inkább hallottuk, mint láttuk, elfoglaltuk a helyünk a médiaközpontban, találkoztunk rég nem látott ismerőseinkkel. Az edzés végére azért leértünk a boxutcába, ahol mindenki autóján a meleg esőgumikról párolgott el a víz.
Blancpain GT Sport Club
Vasárnapra ez a mezőny 11 fősre csökkent, viszont a felhozatal autók terén nagyon komoly volt: BMW M6 GT3, Ferrari 488 GT3, Mercedes SLS AMG GT3, Lamborghini Huracan GT3 és Porsche 991 GT3 R-ből állt. A pálya a 40 perces verseny alatt lassan száradni kezdett, az ideális ívről ez a néhány autó is gyorsan felhúzta a vizet. A tempó a verseny kezdetén elmaradt attól amit vártunk, nagyon óvatosan tapogatta le a mezőny a nedves pályát, azonban ahogy száradni kezdett, nőt a sebesség is és komoly Ferrari-BMW csata folyt a győzelemért, amit utóbbi nyert meg Karin Ojjeh-el a volánnál. Kevesen hittük volna akkor, hogy az időjárás további fordulatokat tartogat.
41 fős mezőny a GT4 versenyén
A GT4 European Series mezőnye volt a legnépesebb a hétvégén, egy 41 fős mezőny valóban nem mindennapi látvány a Hungaroringen. Autók terén is sokszínű mezőnyt láthattunk, Aston Martin, Audi, BMW, Chevrolet, Ford, KTM, Maserati a rajtrácson a teljesség igénye nélkül. Az autók teljesítménye közel azonos, így a versenyzői kvalitások kiemelt szerepet kapnak, amire esőben még nagyobb szükség is van. A mezőny a többihez képest óriásinak tűnt, a verseny során nem csak páros csatáknak lehettünk szemtanúi, hanem 4-5 fős bólyban is zajlott a harc, amelyek során több koccanás, kipördülés is történt. A verseny felénél pilótacsere következett, amit a csapatok már rutinszerűen és gyorsan hajtottak végre. A verseny végére a nagy adok-kapok addig éleződött, hogy a pályára küldték a Safety Car-t is, ami ezen a napon több alkalommal is szerephez jutott. Hazánkat egyedüliként ebben a mezőnyben Mór Csaba képviselte, sajnos a hazai pálya ezúttal nem hozott szerencsét számára.
Boxutca látogatás és ereklyevadászat
Az eső alaposan rákezdett az egyórás boxutca látogatás kezdetére, ennek ellenére szép számmal jelentek meg a nézők esernyőkkel a kézben. A csapatok kiültették versenyzőiket a boxok bejáratához, ahol még védett helyen voltak; és osztogatták az autogramokat, posztereket, sapkákat. A sors iróniája, hogy a program végére elállt az eső és ha csak rövid időre is, de kisütött a Nap. A pálya azonban vizes maradt és a felhők is gyorsan visszatértek. Látványos villámlással és hangos dörgéssel adták tudtunkra az égiek, hogy nincs vége az esőzésnek.
Formula Renault Eurocup
A szintén szép számú mezőnyben 18 újonc szerepelt, akik égtek a vágytól, hogy bizonyíthassanak. Miután az autók itt teljesen egyformák, szoros csaták voltak kilátásban és ezúttal sem csalódtunk. A kettes kanyarhoz sétáltunk és a párafüggönyből előbukkanó autók látvány megunhatatlan. Az élmezőny kihasználva annak előnyét, hogy látja is a pályát, gyorsan ellépett az őket üldözőktől. A középmezőnyben azonban komoly csaták dúltak, folyt a küzdelem egymással, a pályával és a körülményekkel is. A 13-as kanyarhoz sétálva láthattam egy ütközést is, ketten forgatták ki egymást látványos pördüléseket produkálva. A felek viszonylag simán megúszták a kalandot, hiszen folytatni tudták a versenyt, pedig a formula autók elég sérülékeny darabok. Természetesen sok francia versenyző bontogatja szárnyait ebben a sorozatban, de akadnak itt hollandok, spanyolok, olaszok, és angolok is. Nagyon komoly utánpótlás nevelő széria ez, egy a lépések közül a Forma-1 felé.
Blancpain GT Series Sprint Cup
Egyórás szünet előzte meg a nap főversenyét, az eső kezdetben szemerkélt, majd a rajt előtt 10 perccel ömleni kezdett. A mezőny a Safety Car mögött megtett pár kör után nekilendült, a versenyzők nagy része itt is eltűnt a párafüggönyben, az élen autózók persze kihasználták helyzeti előnyüket. A test-test elleni csaták sem maradtak el, esős körülmények között egy kisebb kontakt is megpördülést eredményezett. A kerék- és pilótacseréket a csapatok a szakadó esőben is próbálták gyorsan csinálni, azonban néhány szerelő a nagy rohanásban így is elesett munka közben. Szerencsére senki nem sérült meg közülük és a csapatok többségénél gond nélkül hajtották végre a feladatot. A nem mindennapi körülmények mindenkinek feladták a leckét, aki a pályán dolgozott, lehetett az szerelő, fotós, sportbíró vagy műszaki mentő.
Jártunk már nem egyszer esős versenyen a Hungaroringen, de az ritkán fordult elő, hogy egész nap essen. A verseny második felében tovább folyt a küzdelem, a Safety Car most is szerephez jutott, ami ezen a napon már már természetes dolognak számított. Az egyórás sprint versenyt végül az AKKA ASP Team színeiben a Mercedes-AMG-vel versenyző Michael Meadows és Raffaele Marciello kettős nyerte.
Race 2 Hungaroring – Highlights
🇭🇺📽 The Hungaroring served up another thrilling Sprint Cup contest yesterday. Here are the highlights from an action packed race that was won in syle by Raffaele Marciello and Michael Meadows for AKKA ASP Team Mercedes-AMG ▶️
Közzétette: BLANCPAIN GT SERIES – 2018. szeptember 3., hétfő
Búcsú a pályától
A nap végén összepakoltunk, elbúcsúztunk ismerőseinktől és idén a pályától is. Az idei utolsó verseny minden elemében hozta azt, amit vártunk, sőt. Az eső miatt bővelkedett a nap látványos jelenetekben, nagy csatákban, és néhány ütközést is tartogatott, amit szerencsére minden érintett sérülések nélkül vészelt át. A pályától és az itt már szép számú ismerőstől való búcsú azonban ideiglenes. Mint minden télen, idén is lesni fogjuk a versenynaptárakat és nézzük: mikor melyik sorozat látogat el majd a pályára és már írjuk is fel a dátumot a mi “versenynaptárunkba”, ami remélhetőleg jövőre is szép hosszú lesz!