“Nagyon jót autóztunk, volt egy kis kontakt is, ami engem igazán felpörget!” – interjú Nagy Biggy Robival

Az első teljes szezonban bajnokságot nyerni nem mindennapi teljesítmény! Nagy Biggy Robi idén a drift bajnokság Pro kategóriájában meg sem állt a csúcsig. Néhány nappal a cím megnyerése után tettem fel kérdéseimet Biggy-nek aki készségesen válaszolt azokra.

Először is gratulálok a bajnoki címhez!

Köszönöm!

Első ízben teljesítetted a teljes drift szezont és a bajnoki címig meg sem álltál. Gondoltad volna a szezon elején, hogy a csúcsra érsz?

Sziasztok! Üdvözlök mindenkit! Valóban nagyon régóta versenyzem, de komplett egész PRO bajnokságot nem mentem. Nem titkolt szándékunk volt egy jó helyezés az éves összetettben, de tudtuk, hogy nem lesz sétagalopp, mert elég kemény versenyzők sorakoztak fel ezért a címért!

Mik voltak a legjobb és a legrosszabb pillanatok a szezonban?

A legjobb pillanat mindig az volt, amikor a csapatom szemében láttam az örömöt és az elégedettséget! Legyen az egy jó kör után, egy kvali első hely, vagy egy dobogó! Az mindig jó érzéssel tölt el, ha tudom hozni azt az eredményt, aminek ők örülnek! A legrosszabb, amikor esetleg rajtunk kívülálló okok miatt kiesünk. Olyankor mérhetetlen a csalódottság!

Melyik verseny volt a leghúzósabb idén, és miért éppen az?

A hegyet említeném a legdurvábbnak! Egy porcikám sem kívánta, mert iszonyatosan kockázatos! Sokkal kockázatosabb annál, mint amit egy kétgyerekes apuka be akar vállalni! Nem vagyok egy félős fajta, itt sem félelemről van szó, inkább az, hogy minden kanyarban benne volt a levegőben egy hatalmas perec, ami hatással lehetett volna a komplett bajnokságra.

Számos csatát kell megvívni egy évben, van olyan amelyikre szívesen emlékszel vissza?

Az egyik ilyen csatám az talán a Szeredi Lacival volt a hegyen! Nagyon jót autóztunk, volt egy kis kontakt is, ami engem igazán felpörget! Szeretem hallani a recsegő-ropogó üvegszál hangját! Teljesen más tudatállapotba kerülsz olyankor!   😀

A tököli pálya az utóbbi években betonfalakkal “bünteti” a hibázókat. Mi a véleményed a falak bevezetéséről?

Őszintén szólva örülök a nehezebb pályáknak, hisz könnyebb dolga van azoknak a versenyzőknek, akiknek nem csak az autójuk jó, hanem azt is tudják, hogy mikor merre kell tekerni a kormányt! A jó helyre kirakott betonfalak kellően megnehezítik a feladatot és precízebb autózást követelnek meg!

Mit tanácsolnál azoknak a fiataloknak, akik most kezdenek bele a driftbe és autót építenek egy műhely félhomályában?

Hát srácok, nem lesz egyszerű dolgotok! Nagyon sok kitartás, akarat és elképzelhetetlen mennyiségű pénz kell ahhoz, ha profi szinten akarjátok ezt művelni! Tele a mezőny nagyon tehetséges és komoly technikával rendelkező pilótával! Fiatalok, nem ismerik a félelmet és sokat YouTube-oznak, ahol felszívják magukat a sok Dean-es/-és Wiecekres videóval és képesek nemzetközi színvonalat autózni! Lásd Bercit/Petrilla Gerit/Kevint/Erdős Gabit/Gáspár Bencét/Utasi Petit stb stb… mind mind olyan pilóták, akiknek éppen van jogsijuk, vagy még az sincs és igazi őrültek (a legjobb értelemben).

A technika ördögével gyakran kellett harcba szállnia a csapatnak?

A hegyen volt egy váltócserénk meg a Sebesség Fesztiválon volt egy elektromos viharunk! Szerencsére nagy hangsúlyt fektetünk a megelőzésre és a felkészülésre! Versenynapon is többször végigmegyünk az autó főbb pontjain, leellenőrzünk mindent, mert sajnos a driftben nincs második esély! Ennek köszönhetően azt gondolom, hogy keveset kellett verseny közben tákolni.
 
Mi volt a leghumorosabb helyzet, amin az egész csapat sírva nevetett?
 
Talán az, amikor váltót cseréltünk és akkor még egy 20.000 Ft-os váltó volt a kocsinkon és a kuvaiti Nasser ott szimatolt a sátrunk alatt, aztán kérdezte, hogy ez milyen váltó! Mondtam neki, hogy TDS. Nem nagyon vágta, hogy a Samsonasnak melyik fajtája lehet a TDS. Aztán mondtam neki, hogy nem Samsonas, ez egy BMW váltó, 1993-ból, 143 lóerőre tervezve! Mondta, hogy neki is váltó problémája van, az ő váltója 10.000 € volt, kérdezte az enyém mennyi! Mondom olyan 70 € darabja, de van, hogy ajándékba kapjuk 😂😂😂! De már azóta persze fejlesztettünk, de akkor ez nagyon poénos volt! 😀
 
 

A jövő évi terveid közül van, ami körvonalazódik már, vagy először kiélvezed a sikert a csapattal?

Készül az új kocsi, amivel még nem tudjuk hol megyünk majd. Ez nyilván a szponzoroktól is függ!

Végül kiknek köszönnéd meg az egész éves munkát és támogatást?

Ez a legnehezebb kérdés!
 
Először is a legnagyobb köszönet annak a két embernek jár, akik bizalmat fektettek belém és minden feltételt megteremtettek annak érdekében, hogy ez a fantasztikus eredmény megszülethessen! HATALMAS KÖSZÖNET EZÉRT NEKTEK RUMPLER LÁSZLÓ ÉS OLIVÉR!!!
Másodjára, óriás hála a családomnak Fanninak/Robikának/Natinak, akik sokszor hiányoltak itthonról, hol egy versenyhétvége miatt, hol pedig egy későre nyúló szerelés miatt!
Hatalmas hála tesómnak, Lacinak, aki minden versenyre elkísért és valóban mindent megtett, hogy semmire sem legyen gondom! Legyen az a kocsival kapcsolatos problémák megoldása, vagy akár egy üveg víz a rajtnál! Ő mindent figyelt és iszonyatosan profi módon segített!
De mindenkinek jár a köszönet, akik egy kicsit is hozzátettek, Mede Gabika, Vera, Tomi, Miki, Niki, Varga Ádi, Szabó Robi, Gábor és sorolhatnám a neveket, mert tényleg sokan voltak, akik mindent megtettek!
 
Külön köszönet Kulin Ferencnek, aki a legjobb programokat biztosította nekünk!
Köszönjük az autókat Szántó Zolinak, Miklós Tibornak és Ricsinek!

 

 

Please follow and like us:
error0

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.