Az FIA ma már nagyon részletesen kidolgozott szabályok közé szorítja az autós sorozatokat szerte a világon. A technikai szabályok legkisebb megszegése is minimum kizárással jár.
Lazára vett szabályok.
A történet 1982-ben kezdődött, mikor az FIA kiadta a B csoport szabályrendszerét a rallye-ban. Az engedékenyre vett homologizációs szabályok bevezetésével a gyártók szabad kezet kaptak az autó építésével kapcsolatban, a felhasznált anyagok, és a teljesítmény terén is. A gyártók lassan felfedezték a korlátozások szinte teljes hiányát és hihetetlen versenygépeket építettek. Az építési technológia és a teljesítmény legvégső határait feszegették, amivel egyenes arányban nőtt a veszélye is a kategóriának. Az autók teljesítménye és versenytempója szó szerint halálos veszéllyé vált.
Áldozatok a sebesség oltárán.
A sajátos “ámokfutás” 1987-ig tartott és a sok halálos baleset miatt az FIA-nak döntést kellett hoznia a B csoport megszüntetéséről. A mai napig legendás évekként emlegetett időszak ugyan rövid volt, de közben olyan autókat tettek pályára, mint a Ford RS200, a Peugeot 205 Turbo 16 és az Audi Quattro S1.
https://www.youtube.com/watch?v=4n9UlgP7ePM