A Rally Világbajnokság szervezői újabb lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a sorozatban a legmagasabb osztályba hozzák a módosított, jelenlegi specifikációjú WRC autókat; a lépéstől a privát versenyzők számának növekedését várják.
A 2017-es specifikációjú autók 36 mm-es turbószűkítőjének 34 mm-es változatra való felváltására vonatkozó javaslatot az FIA vetette fel a FIA Rally Car Vision ülésén, amit a múlt hónapban tartottak. A javaslatot nagy érdeklődéssel fogadták a résztvevők, és elképzelhetőnek tartották, hogy az új generációs WRC autókat a bajnokságon kívül is felhasználhassák.
A WRC promótere és a versenyszervezők aggodalmuknak adtak hangot a privát versenyzők hiánya miatt. Az FIA mindig is aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy az új generációs autók sebessége miatt a privát versenyzők alkalmatlanok azok vezetésére, de ezt a feltételezést néhányan a szervizparkban megkérdőjelezték.
Az ötletet Malcom Wilson, az M-Sport csapatvezetője támogatja.
“Nagy álmunk, hogy ezeket az autókat nemzeti bajnokságokban is lássuk.” – nyilatkozta Wilson.
A Toyota csapatvezetője, Tommi Makinen is kifejtette álláspontját a témával kapcsolatban.
“Nem biztos, hogy ezek az autók túl veszélyesek, de érdekes lenne látni őket olyan helyeken, mint a Rally Európa bajnokság.” – mondta Makkinen.
Az FIA versenyigazgatója, Yves Matton is megszólalt a témával kapcsolatban.
“Nagyon produktív találkozónk volt a gyártókkal a WRC autók közép- és hosszútávú jövőképéről. Folytatni fogjuk a tárgyalásokat, hogy megvitassuk és tanulmányozzuk a lehetőségeket.” – mondta a versenyigazgató.