Mint arról már beszámoltunk, a tegnapi napon mutatták be a Rally Világbajnokságon induló csapatok az idei autóikat. A bajnokság hamarosan kezdetét veszi, így a vakuk villogása hamarosan már a gyorsaságikon éri a versenyzőket a bemutatók után.
A Toyota 2017-ben tért vissza a világbajnokságba gyári csapatával és egy Toyota Yaris WRC-vel vágott neki a nagy kalandnak. A visszatérés sikeres volt, a csapat nyert Svédországban és Finnországban is, Jari-Matti Latvala a versenyzők között a negyedik lett, a csapat pedig a gyártók bajnokságában a harmadik helyen végzett.
A csapat nem sokat pihent a télen, és egy továbbfejlesztett autóval vág neki a bajnokságnak. Egy új, továbbfejlesztett aerodinamikai csomagot fejlesztettek ki az autó elejére, beleértve egy új első lökhárítót és sárvédőket is. Ezeknek a változtatásoknak a célja az autó aerodinamikai egyensúlyának javítása, valamint a hűtőrendszert is fejlesztették, ennek a frissítésnek nagy hasznát veszik majd a versenyzők a bajnokság forróbb helyszínein. Az autó már számos teszten esett át, és a monte carlo-i szezonnyitóra készülve többnyire havas hegyi szerpentineken tették próbára.
“Nagyon jó, hogy itt indítjuk a 2018-as szezont az Autosport International Show-n, sok motorsport rajongó előtt. Nagyon eredményes első szezon után, ami a 2017-es, volt izgatottak vagyunk, és erre az évre is felkészültünk. Tavaly láttuk, hogy a Toyota Yaris WRC már képes volt versenyeket nyerni, ami a csapatnak nagy eredmény volt, de a versenyzők lehetővé tették számunkra, hogy olyan területeket fedezhessünk fel, amelyek javíthatók. Sokat tanultunk és több időt fektettünk az autó elejének fejlesztésébe, hogy jobb aerodinamikai teljesítményt nyújtsunk és javítottunk a hűtés terén is. Nagyon izgatott vagyok és idén tovább fogunk tanulni, annak a küldetésnek a jegyében, hogy egyre jobb autókat készítsünk.” – nyilatkozta Tommi Mäkinen csapatvezető.