A sport szóról sok minden eszünkbe jut. A sport szórakozás, kihívás, közösségformáló erő, a sport néhány pillanata maga a csoda, a sport legendákat teremt és igen, a sport üzlet is, ahol óriási összegek mozognak. A sport reklámfelület is egy olyan világban, ahol szinte minden eladható és talán a legnagyobb ilyen amit ember alkotott.

A marketing fogalma
Marketing minden olyan tevékenység, amely annak érdekében, hogy kielégítse a vásárlók igényeit, elemzi a piacot, meghatározza és megismerteti az eladásra szánt termékeket és szolgáltatásokat, majd kialakítja az árakat és megszervezi az értékesítést.
A sportág helyzete
Sokak kedvenc sportága igen nehéz helyzetben van, még mindig rávetül egy tragédia árnyéka és a szövetség körül kialakult elégedetlenség sem segít a helyzeten. Valamint a gazdasági helyzet sem kedvez egy olyan sportágnak, ami nem éppen a legolcsóbbak közül való. A jogi háttér, a belső feszültségek és az ellentétek pedig tovább nehezítik a helyzetet.
A Rally, mint termék
Tekintsünk most el a rally-val kapcsolatos érzéseinktől és tekintsünk rá úgy, mint egy termékre, amit el kell adni! Nézzük úgy, hogy ez az MNASZ árucikke, amelyet el kell adni a nézőknek, a versenyzőknek és a szponzoroknak is. Megvan az áru, az eladó és a vevőkör, tehát minden adott, hogy beinduljon az üzlet.

Marketing a zsákutcában
A gazdasági helyzet olyan amilyen, erről aligha tehet egy sportszövetség, a sporthoz viszont pénz kell, a rally-hoz pedig nem is kevés pénz. Autógyártók és beszállítóik szép számmal vannak jelen az országban, ők ezer szállal kötődnek az autóiparhoz, hiszen ebből élnek. De itt vannak még az olajcégek és az autókereskedők, akik szintén szerepet kaphatnának. Ők az a vevőkör, akik támogatásukkal sokat segíthetnének a helyzeten.
Mit is lát egy potenciális szponzor ha ma a rally-ra néz?
Zavaros jogi hátteret, átláthatatlan szövetségi működést, belső feszültségeket, egyre kevesebb versenyzőt és egyre csökkenő nézettséget. Kevés olyan cégvezető van, aki egy ilyen helyzetben lévő sportágat támogatna.

Versenyeznénk.
Az eddig leírtak alapján a versenyzők sincsenek könnyebb helyzetben, nehéz támogatókat találni egy olyan sportág szereplőjeként, ami ennyi problémával küzd és nézettsége is csökken. Így történhet meg az, hogy közönségkedvencek bajnokok és volánzsonglőrök nem tudnak nekivágni egy teljes bajnokságnak.
Hangulatteremtők
A vevőkörből nem maradhatnak ki a nézők sem, sőt, ők a legfontosabb szereplők. Szponzori szempontból nincs is szebb látvány annál, hogy tele a pályák széle! De nincs tele, sőt. Nehéz eladni a rally-t rövid nevezési listákkal, nézőktől elzárt gyorsokkal, és túlzásba vitt biztonsági intézkedésekkel!

Utóirat helyett.
A sportág problémáinak megoldása a mindenkori sportvezetés feladata! A sportszövetségnek van egy remek áruja, de amíg az eladó és a vevőkör között egyre szélesedik a szakadék, a rally, mint termék nehezen lesz eladható.