A szombati pihenőnap (melyen csak a pilóták pihenhettek, a szerviz csapatok lázasan dolgoztak, hogy versenyképes állapotba hozzák a féltávra igencsak leharcolt technikákat) után a mezőny vasárnap újra útra kelt, hogy teljesítsék az Arequipa – San Juan de Marcona közti 309 kilométeres gyorsaságit.
A szakaszt Sebastien Loeb nyerte – sorozatban másodszor – Nasser Al-Attiyah és Carlos Sainz előtt. A francia ezzel feljött összetettben a 2. helyre, az egyik nagy esélyes Peterhanselt visszaszorítva eggyel. “Jól ment minden, bár vétettünk néhány hibát. Láttuk, hogy Nasser ugyanazt a baklövést követte el mint mi, így mindketten veszítettünk 2 percet. Körbe-körbe autóztunk, keresve a GPS pontot, de azt hiszem nem mi voltunk az egyetlenek, elég trükkös szakasz volt. Nem ragadtunk be, bár láttuk azt a gödröt, ahol tavaly így jártunk. Örülök, hogy célba értünk; de még nincs vége, sok van hátra.” – mondta el a francia, aki tavaly nem volt ilyen szerencsés ezen a pályán.
“Jól haladtunk egész nap, de az utolsó 15 kilométeren hibáztunk, rossz völgybe mentünk le és némi időt vett igénybe, míg megtaláltuk a helyes utat és vissza tudtunk térni a pályára. Tudom, hogy Sebastien keményen küzd mögöttünk, ezért nekünk is így kell tenni. Ez nem túl kényelmes helyzet, de örülök, hogy túl vagyunk ezen a nehéz szakaszon.” – mondta el a versenyt továbbra is vezető katari versenyző.
Peterhansel magát okolja eredményéért: “Még egy ostoba hiba. Egész jól mentünk a gyorson, míg 5 kilométerrel a cél előtt meg nem láttam Nanit beragadva a homokba. Nem jelzett, hogy segítségre van szüksége, de mivel két nappal ezelőtt ő is segített nekem, kötelességemnek éreztem segíteni rajta, de ezért sajnos én is elakadtam. A túl sok hiba miatt a győzelem egyre távolibbnak tűnik.”
Szalay Balázsék kalandos napon vannak túl, de célba értek: a 20. helyen futottak be; viszont sajnos a sötétedés miatt nem tudtak megközelíteni egy GPS pontot, ezért 1 órás büntetést szabtak ki a felügyelők. “Borzalmasan nehéz nap volt, ha most újra kellene kezdenem, lehet, hogy nem vállalnám. Hosszú dűnézéssel kezdtünk, és nagyon élveztük, mert a Grandland X remek formában szelte a homokdombokat. Aztán odaértünk egy dűnéhez, amelyen öt-hat autó ásott, mi kikerültük őket, és megálltunk egy dűneletörésnél, hogy szétnézzünk, csakhogy utána már akárhogy igyekeztem, a motor nem indult újra, csak miután hagytuk egy kicsit lehűlni. Ettől kezdve nem mertem leállítani, még a defektes kereket is a szervizponton cseréltük ki, de ott is be kellett tolni a kocsit. Mégsem ez volt a legnagyobb problémánk, hanem az, hogy valaki elakadt a pálya második részének vége felé, emiatt a mezőnyt negyven percig váratták, és közben ránk sötétedett. Volt egy GPS-pont, a 108-as, amit sötétben egyszerűen nem lehetett megközelíteni. A velünk együtt, kicsivel előttünk és utánunk érkezők közül senki meg sem próbálta. A táborba érkezéskor nem volt olyan, aki ne kapott volna jegyzőkönyvet az ominózus pont kihagyásáról. Várjuk, hogyan dönt a felügyelő testület…” – számolt be a vasárnapi versenynapról Szalay.
Bunkóczi László hozzátette: “Ha valaki reggel azt mondja, huszadikak leszünk a szakaszon, gond nélkül aláírom, ugyanakkor csalódott vagyok, mert valószínűleg büntetést fogunk kapni, ami miatt hátrébb sorolnak minket. Nagyon nehéz napon vagyunk túl, volt benne minden, ami a terepralinak a sava-borsa, de meg kell mondanom, én a bonyodalmak ellenére is kifejezetten élveztem.”
A páros időközben sajnos megkapta a büntetést, így összetettben a 25. helyről várják a mai folytatást, mely egy “hurok” szakasz lesz San Juan de Marcona körül.
A verseny állása 6 szakasz után:
Top 10, autók:
1 | 301 | TOYOTA GAZOO RACING SA | 21h 01′ 31” | |
2 | 306 | PH-SPORT | 21h 39′ 14” | |
3 | 304 | X-RAID MINI JCW TEAM | 21h 42′ 45” | |
4 | 307 | X-RAID TEAM | 21h 46′ 55” | |
5 | 308 | X-RAID MINI JCW TEAM | 22h 20′ 40” | |
6 | 303 | ORLEN X-RAID TEAM | 23h 04′ 41” | |
7 | 305 | MP-SPORTS | 23h 32′ 33” | |
8 | 314 | X-RAID TEAM | 24h 13′ 56” | |
9 | 309 | TOYOTA GAZOO RACING SA | 25h 20′ 15” | |
10 | 330 | GENERAL FINANCING TEAM PITLANE | 26h 06′ 50” |
Top 10, motorok:
1 | 6 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 20h 45′ 13” | |
2 | 15 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 20h 49′ 51” | |
3 | 3 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 20h 50′ 30” | |
4 | 47 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 20h 53′ 14” | |
5 | 4 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 20h 54′ 28” | |
6 | 1 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 20h 55′ 59” | |
7 | 14 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 21h 06′ 19” | |
8 | 11 | SLOVNAFT TEAM | 21h 17′ 09” | |
9 | 18 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 21h 23′ 17” | |
10 | 29 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 21h 24′ 09” |
Top 10, kamionok:
1 | 500 | KAMAZ – MASTER | 24h 28′ 33” | |
2 | 514 | KAMAZ – MASTER | 24h 38′ 46” | |
3 | 503 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 26h 18′ 36” | |
4 | 505 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 28h 35′ 21” | |
5 | 509 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 28h 58′ 03” | |
6 | 507 | INSTAFOREX LOPRAIS TEAM | 28h 58′ 51” | |
7 | 511 | MAZ-SPORTAUTO | 29h 41′ 37” | |
8 | 515 | TATRA BUGGYRA RACING | 30h 02′ 53” | |
9 | 519 | MAZ-SPORTAUTO | 30h 27′ 02” | |
10 | 510 | HINO TEAM SUGAWARA | 30h 42′ 44” |
(Fotók: Dakar Media, Opel Dakar Team)