Dakar: harmadszor is Loeb!

A szombati pihenőnap (melyen csak a pilóták pihenhettek, a szerviz csapatok lázasan dolgoztak, hogy versenyképes állapotba hozzák a féltávra igencsak leharcolt technikákat) után a mezőny vasárnap újra útra kelt, hogy teljesítsék az Arequipa – San Juan de Marcona közti 309 kilométeres gyorsaságit.

A szakaszt Sebastien Loeb nyerte – sorozatban másodszor – Nasser Al-Attiyah és Carlos Sainz előtt. A francia ezzel feljött összetettben a 2. helyre, az egyik nagy esélyes Peterhanselt visszaszorítva eggyel. “Jól ment minden, bár vétettünk néhány hibát. Láttuk, hogy Nasser ugyanazt a baklövést követte el mint mi, így mindketten veszítettünk 2 percet. Körbe-körbe autóztunk, keresve a GPS pontot, de azt hiszem nem mi voltunk az egyetlenek, elég trükkös szakasz volt. Nem ragadtunk be, bár láttuk azt a gödröt, ahol tavaly így jártunk. Örülök, hogy célba értünk; de még nincs vége, sok van hátra.” – mondta el a francia, aki tavaly nem volt ilyen szerencsés ezen a pályán.

“Jól haladtunk egész nap, de az utolsó 15 kilométeren hibáztunk, rossz völgybe mentünk le és némi időt vett igénybe, míg megtaláltuk a helyes utat és vissza tudtunk térni a pályára. Tudom, hogy Sebastien keményen küzd mögöttünk, ezért nekünk is így kell tenni. Ez nem túl kényelmes helyzet, de örülök, hogy túl vagyunk ezen a nehéz szakaszon.” – mondta el a versenyt továbbra is vezető katari versenyző.

Peterhansel magát okolja eredményéért: “Még egy ostoba hiba. Egész jól mentünk a gyorson, míg 5 kilométerrel a cél előtt meg nem láttam Nanit beragadva a homokba. Nem jelzett, hogy segítségre van szüksége, de mivel két nappal ezelőtt ő is segített nekem, kötelességemnek éreztem segíteni rajta, de ezért sajnos én is elakadtam. A túl sok hiba miatt a győzelem egyre távolibbnak tűnik.”

Szalay Balázsék kalandos napon vannak túl, de célba értek: a 20. helyen futottak be; viszont sajnos a sötétedés miatt nem tudtak megközelíteni egy GPS pontot, ezért 1 órás büntetést szabtak ki a felügyelők. “Borzalmasan nehéz nap volt, ha most újra kellene kezdenem, lehet, hogy nem vállalnám. Hosszú dűnézéssel kezdtünk, és nagyon élveztük, mert a Grandland X remek formában szelte a homokdombokat. Aztán odaértünk egy dűnéhez, amelyen öt-hat autó ásott, mi kikerültük őket, és megálltunk egy dűneletörésnél, hogy szétnézzünk, csakhogy utána már akárhogy igyekeztem, a motor nem indult újra, csak miután hagytuk egy kicsit lehűlni. Ettől kezdve nem mertem leállítani, még a defektes kereket is a szervizponton cseréltük ki, de ott is be kellett tolni a kocsit. Mégsem ez volt a legnagyobb problémánk, hanem az, hogy valaki elakadt a pálya második részének vége felé, emiatt a mezőnyt negyven percig váratták, és közben ránk sötétedett. Volt egy GPS-pont, a 108-as, amit sötétben egyszerűen nem lehetett megközelíteni. A velünk együtt, kicsivel előttünk és utánunk érkezők közül senki meg sem próbálta. A táborba érkezéskor nem volt olyan, aki ne kapott volna jegyzőkönyvet az ominózus pont kihagyásáról. Várjuk, hogyan dönt a felügyelő testület…” – számolt be a vasárnapi versenynapról Szalay.

Bunkóczi László hozzátette: “Ha valaki reggel azt mondja, huszadikak leszünk a szakaszon, gond nélkül aláírom, ugyanakkor csalódott vagyok, mert valószínűleg büntetést fogunk kapni, ami miatt hátrébb sorolnak minket. Nagyon nehéz napon vagyunk túl, volt benne minden, ami a terepralinak a sava-borsa, de meg kell mondanom, én a bonyodalmak ellenére is kifejezetten élveztem.”

A páros időközben sajnos megkapta a büntetést, így összetettben a 25. helyről várják a mai folytatást, mely egy “hurok” szakasz lesz San Juan de Marcona körül.

A verseny állása 6 szakasz után:

Top 10, autók:

1 301   TOYOTA GAZOO RACING SA 21h 01′ 31”    
2 306   PH-SPORT 21h 39′ 14” + 00h 37′ 43”  
3 304   X-RAID MINI JCW TEAM 21h 42′ 45” + 00h 41′ 14”  
4 307   X-RAID TEAM 21h 46′ 55” + 00h 45′ 24”  
5 308   X-RAID MINI JCW TEAM 22h 20′ 40” + 01h 19′ 09”  
6 303   ORLEN X-RAID TEAM 23h 04′ 41” + 02h 03′ 10”  
7 305   MP-SPORTS 23h 32′ 33” + 02h 31′ 02”  
8 314   X-RAID TEAM 24h 13′ 56” + 03h 12′ 25”  
9 309   TOYOTA GAZOO RACING SA 25h 20′ 15” + 04h 18′ 44”  
10 330   GENERAL FINANCING TEAM PITLANE 26h 06′ 50” + 05h 05′ 19”  

Top 10, motorok:

1 6   ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING 20h 45′ 13”    
2 15   MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 20h 49′ 51” + 00h 04′ 38”  
3 3   RED BULL KTM FACTORY TEAM 20h 50′ 30” + 00h 05′ 17”  
4 47   MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 20h 53′ 14” + 00h 08′ 01”  
5 4   YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM 20h 54′ 28” + 00h 09′ 15”  
6 1   RED BULL KTM FACTORY TEAM 20h 55′ 59” + 00h 10′ 46” 00h 03′ 00”
7 14   RED BULL KTM FACTORY TEAM 21h 06′ 19” + 00h 21′ 06” 00h 02′ 00”
8 11   SLOVNAFT TEAM 21h 17′ 09” + 00h 31′ 56”  
9 18   YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM 21h 23′ 17” + 00h 38′ 04”  
10 29   ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING 21h 24′ 09” + 00h 38′ 56”  

Top 10, kamionok:

1 500   KAMAZ – MASTER 24h 28′ 33”    
2 514   KAMAZ – MASTER 24h 38′ 46” + 00h 10′ 13”  
3 503   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 26h 18′ 36” + 01h 50′ 03”  
4 505   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 28h 35′ 21” + 04h 06′ 48” 00h 15′ 00”
5 509   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 28h 58′ 03” + 04h 29′ 30” 01h 20′ 00”
6 507   INSTAFOREX LOPRAIS TEAM 28h 58′ 51” + 04h 30′ 18”  
7 511   MAZ-SPORTAUTO 29h 41′ 37” + 05h 13′ 04”  
8 515   TATRA BUGGYRA RACING 30h 02′ 53” + 05h 34′ 20”  
9 519   MAZ-SPORTAUTO 30h 27′ 02” + 05h 58′ 29”  
10 510   HINO TEAM SUGAWARA 30h 42′ 44” + 06h 14′ 11” 01h 15′ 00”

(Fotók: Dakar Media, Opel Dakar Team)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük