Dakar: Peterhansel visszavágott!

A San Juan de Marcona körüli “hurok” szakasszal folytatódott tegnap a Dakar Rally. Ezen a versenyen mindegyik napnak megvan a maga nehézsége és különlegessége, de így, a vége felé a fáradtság miatt mindezek megsokszorozódnak, különösen egy ilyen dűnés részen.

Peterhansel számára a hullámvölgyek közül a hullámok következtek: a francia megnyerte a szakaszt, ezzel már második rész sikerét ünnepelve és kissé közelebb kerülve a továbbra is vezető katari Nasser Al-Attiyah-hoz. “A szakasz elején átugrattunk egy dűnén és megsérült a motorháztető. Elég trükkös volt a navigálás, de úgy vélem jól teljesítettünk, hiszen hoztunk időt mindenkin, így Nasser-en is, de nagyon nehéz lesz elvenni tőle a győzelmet. Igazából megérdemli, hogy előttünk legyen, mert jól megy és eddig nem is hibázott.” – fejtette ki gondolatait a szakaszgyőztes Monsieur Dakar.

 

Peterhansel versenye felfelé, Loeb-é pedig lefelé ívelt tegnap, a francia rally világbajnok elektronikai hibákkal küzdött, így csak a 11. helyen végzett, összetettben pedig visszacsúszott a 4. helyre, majdnem 1 órás hátránnyal Al-Attiyah mögött: “Az autó 3 kilométer után megállt, majd ahogy sikerült újraindítani, többször is újra megállt a pályán. Ettől az elektronikai hibától eltekintve gyorsak voltunk, ezért eléggé lehangoló ez az egész. Meglátjuk mit tudunk még tenni, melyik helyekért tudunk harcolni.”

A versenyt vezető katari pilóta is megszólalt a nap végén: “A mai nap elég nehéz volt, tudtuk, hogy Stephane támadni fog. 11 vagy 12 percet vesztettünk, de még így is van nagyjából fél óra előnyünk összetettben. 10 kilométerrel a cél előtt kaptunk egy hátsó defektet, de úgy döntöttünk a lyukas kerékkel fejezzük be a szakaszt, hogy ne veszítsünk időt.”

Honfitársaink remek formában vannak, a 21. helyen értek be (sajnos némileg árnyalja a képet, hogy – ismét – egy kihagyott GPS pont miatt büntetést kaptak, így a 28. helyre csúsztak vissza a napi összesítésben), összetettben pedig már a 22. hellyel büszkélkedhetnek! „Nagyon-nagyon hosszú szakasz volt. Végigküldtek minket egy száz kilométeres dűnesoron, amely sosem akart véget érni, de szerencsére az autó jól bírta a gyűrődést, mindössze egyetlenegyszer ástunk, de azzal sem veszítettünk sok időt, a dűne tetejéről hátratolatva simán tovább tudtunk menni. A szakasz végén bemutattunk egy akkora ugrást, hogy a nézők tapsoltak és kiabáltak, Laci pedig csak felszisszent mellettem. Összességében nagyon jó kis szakasz volt, fárasztó, de nagyon jó.” – mondta el mosolyogva Szalay Balázs. Navigátora is boldogan értékelt: “Úgy mentünk át ezen a szakaszon, mint kés a vajon, és ezt nem csak azért mondom, mert itt van Balázs, a háta mögött is ezt mondanám. Pedig nehéz szakasz volt, még a végén is olyan irányváltásokat kellett végrehajtani, hogy nagyon nehezen lehetett csak lekövetni, mert ott már mindenfelé vezettek nyomok, és az egész táj teljesen szürke volt. A dűnesor közepén leestünk egy nagy dűnéről és lejöttünk a helyes nyomról, emiatt kihagytunk egy GPS-pontot, de nem tudtunk már visszamenni oda, ahol volt. Viszont úgy hallottuk, a pályának éppen azt a szakaszát törölték a rendezők a rossz látási viszonyok miatt, bízunk benne, hogy tényleg így van, és mindenkire vonatkozik, mert akkor talán visszavonják az egyórányi büntetést. Persze, az összetett huszonkettedik hely így sem rossz, sőt…”

Ma a San Juan de Marcona – Pisco közötti szakasszal folytatódik a Dakar, melyre még a rendezők is azt mondták, hogy talán még nehezebb, mint a hétfői.

A verseny állása 7 szakasz után:

Top 10, autók:

1 301   TOYOTA GAZOO RACING SA 25h 13′ 30”    
2 304   X-RAID MINI JCW TEAM 25h 42′ 46” + 00h 29′ 16”  
3 307   X-RAID TEAM 25h 51′ 29” + 00h 37′ 59”  
4 306   PH-SPORT 26h 07′ 42” + 00h 54′ 12”  
5 308   X-RAID MINI JCW TEAM 26h 33′ 31” + 01h 20′ 01”  
6 303   ORLEN X-RAID TEAM 27h 25′ 32” + 02h 12′ 02”  
7 305   MP-SPORTS 27h 48′ 28” + 02h 34′ 58”  
8 314   X-RAID TEAM 28h 53′ 03” + 03h 39′ 33”  
9 309   TOYOTA GAZOO RACING SA 29h 46′ 01” + 04h 32′ 31”  
10 300   X-RAID MINI JCW TEAM 30h 29′ 01” + 05h 15′ 31”  

Top 10, motorok:

1 15   MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 24h 48′ 02”    
2 4   YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM 24h 55′ 49” + 00h 07′ 47”  
3 3   RED BULL KTM FACTORY TEAM 24h 56′ 30” + 00h 08′ 28” 00h 01′ 33”
4 14   RED BULL KTM FACTORY TEAM 24h 58′ 00” + 00h 09′ 58” 00h 02′ 00”
5 6   ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING 24h 58′ 01” + 00h 09′ 59”  
6 47   MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 25h 04′ 17” + 00h 16′ 15”  
7 1   RED BULL KTM FACTORY TEAM 25h 04′ 18” + 00h 16′ 16” 00h 03′ 00”
8 11   SLOVNAFT TEAM 25h 25′ 11” + 00h 37′ 09”  
9 29   ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING 25h 27′ 19” + 00h 39′ 17”  
10 18   YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM 25h 28′ 10” + 00h 40′ 08” 00h 01′ 00”

Top 10, kamionok:

1 500   KAMAZ – MASTER 29h 50′ 35”    
2 514   KAMAZ – MASTER 30h 23′ 29” + 00h 32′ 54”  
3 503   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 31h 06′ 03” + 01h 15′ 28”  
4 505   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 34h 05′ 50” + 04h 15′ 15” 00h 15′ 00”
5 507   INSTAFOREX LOPRAIS TEAM 35h 08′ 24” + 05h 17′ 49”  
6 509   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 35h 11′ 03” + 05h 20′ 28” 01h 20′ 00”
7 501   MAZ-SPORTAUTO 36h 09′ 07” + 06h 18′ 32” 01h 02′ 00”
8 513   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 36h 36′ 02” + 06h 45′ 27” 01h 00′ 00”
9 510   HINO TEAM SUGAWARA 37h 10′ 32” + 07h 19′ 57” 01h 15′ 00”
10 519   MAZ-SPORTAUTO 38h 53′ 59” + 09h 03′ 24” 02h 22′ 25”

(Fotók: Dakar Media, Opel Dakar Team)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük