A San Juan de Marcona körüli “hurok” szakasszal folytatódott tegnap a Dakar Rally. Ezen a versenyen mindegyik napnak megvan a maga nehézsége és különlegessége, de így, a vége felé a fáradtság miatt mindezek megsokszorozódnak, különösen egy ilyen dűnés részen.
Peterhansel számára a hullámvölgyek közül a hullámok következtek: a francia megnyerte a szakaszt, ezzel már második rész sikerét ünnepelve és kissé közelebb kerülve a továbbra is vezető katari Nasser Al-Attiyah-hoz. “A szakasz elején átugrattunk egy dűnén és megsérült a motorháztető. Elég trükkös volt a navigálás, de úgy vélem jól teljesítettünk, hiszen hoztunk időt mindenkin, így Nasser-en is, de nagyon nehéz lesz elvenni tőle a győzelmet. Igazából megérdemli, hogy előttünk legyen, mert jól megy és eddig nem is hibázott.” – fejtette ki gondolatait a szakaszgyőztes Monsieur Dakar.
Peterhansel versenye felfelé, Loeb-é pedig lefelé ívelt tegnap, a francia rally világbajnok elektronikai hibákkal küzdött, így csak a 11. helyen végzett, összetettben pedig visszacsúszott a 4. helyre, majdnem 1 órás hátránnyal Al-Attiyah mögött: “Az autó 3 kilométer után megállt, majd ahogy sikerült újraindítani, többször is újra megállt a pályán. Ettől az elektronikai hibától eltekintve gyorsak voltunk, ezért eléggé lehangoló ez az egész. Meglátjuk mit tudunk még tenni, melyik helyekért tudunk harcolni.”
A versenyt vezető katari pilóta is megszólalt a nap végén: “A mai nap elég nehéz volt, tudtuk, hogy Stephane támadni fog. 11 vagy 12 percet vesztettünk, de még így is van nagyjából fél óra előnyünk összetettben. 10 kilométerrel a cél előtt kaptunk egy hátsó defektet, de úgy döntöttünk a lyukas kerékkel fejezzük be a szakaszt, hogy ne veszítsünk időt.”
Honfitársaink remek formában vannak, a 21. helyen értek be (sajnos némileg árnyalja a képet, hogy – ismét – egy kihagyott GPS pont miatt büntetést kaptak, így a 28. helyre csúsztak vissza a napi összesítésben), összetettben pedig már a 22. hellyel büszkélkedhetnek! „Nagyon-nagyon hosszú szakasz volt. Végigküldtek minket egy száz kilométeres dűnesoron, amely sosem akart véget érni, de szerencsére az autó jól bírta a gyűrődést, mindössze egyetlenegyszer ástunk, de azzal sem veszítettünk sok időt, a dűne tetejéről hátratolatva simán tovább tudtunk menni. A szakasz végén bemutattunk egy akkora ugrást, hogy a nézők tapsoltak és kiabáltak, Laci pedig csak felszisszent mellettem. Összességében nagyon jó kis szakasz volt, fárasztó, de nagyon jó.” – mondta el mosolyogva Szalay Balázs. Navigátora is boldogan értékelt: “Úgy mentünk át ezen a szakaszon, mint kés a vajon, és ezt nem csak azért mondom, mert itt van Balázs, a háta mögött is ezt mondanám. Pedig nehéz szakasz volt, még a végén is olyan irányváltásokat kellett végrehajtani, hogy nagyon nehezen lehetett csak lekövetni, mert ott már mindenfelé vezettek nyomok, és az egész táj teljesen szürke volt. A dűnesor közepén leestünk egy nagy dűnéről és lejöttünk a helyes nyomról, emiatt kihagytunk egy GPS-pontot, de nem tudtunk már visszamenni oda, ahol volt. Viszont úgy hallottuk, a pályának éppen azt a szakaszát törölték a rendezők a rossz látási viszonyok miatt, bízunk benne, hogy tényleg így van, és mindenkire vonatkozik, mert akkor talán visszavonják az egyórányi büntetést. Persze, az összetett huszonkettedik hely így sem rossz, sőt…”
Ma a San Juan de Marcona – Pisco közötti szakasszal folytatódik a Dakar, melyre még a rendezők is azt mondták, hogy talán még nehezebb, mint a hétfői.
A verseny állása 7 szakasz után:
Top 10, autók:
1 | 301 | TOYOTA GAZOO RACING SA | 25h 13′ 30” | |
2 | 304 | X-RAID MINI JCW TEAM | 25h 42′ 46” | |
3 | 307 | X-RAID TEAM | 25h 51′ 29” | |
4 | 306 | PH-SPORT | 26h 07′ 42” | |
5 | 308 | X-RAID MINI JCW TEAM | 26h 33′ 31” | |
6 | 303 | ORLEN X-RAID TEAM | 27h 25′ 32” | |
7 | 305 | MP-SPORTS | 27h 48′ 28” | |
8 | 314 | X-RAID TEAM | 28h 53′ 03” | |
9 | 309 | TOYOTA GAZOO RACING SA | 29h 46′ 01” | |
10 | 300 | X-RAID MINI JCW TEAM | 30h 29′ 01” |
Top 10, motorok:
1 | 15 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 24h 48′ 02” | |
2 | 4 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 24h 55′ 49” | |
3 | 3 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 24h 56′ 30” | |
4 | 14 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 24h 58′ 00” | |
5 | 6 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 24h 58′ 01” | |
6 | 47 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 25h 04′ 17” | |
7 | 1 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 25h 04′ 18” | |
8 | 11 | SLOVNAFT TEAM | 25h 25′ 11” | |
9 | 29 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 25h 27′ 19” | |
10 | 18 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 25h 28′ 10” |
Top 10, kamionok:
1 | 500 | KAMAZ – MASTER | 29h 50′ 35” | |
2 | 514 | KAMAZ – MASTER | 30h 23′ 29” | |
3 | 503 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 31h 06′ 03” | |
4 | 505 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 34h 05′ 50” | |
5 | 507 | INSTAFOREX LOPRAIS TEAM | 35h 08′ 24” | |
6 | 509 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 35h 11′ 03” | |
7 | 501 | MAZ-SPORTAUTO | 36h 09′ 07” | |
8 | 513 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 36h 36′ 02” | |
9 | 510 | HINO TEAM SUGAWARA | 37h 10′ 32” | |
10 | 519 | MAZ-SPORTAUTO | 38h 53′ 59” |
(Fotók: Dakar Media, Opel Dakar Team)