Szerdán San Juan de Marca és Arequipa között zajlottak a küzdelmek Peruban, meglepetésekkel.
A szakaszt Stephane Peterhansel nyerte, összességében 75. (ebből 33-at motoron, 42-t autóval szerzett) diadalát aratva és ezzel összetettben a 3. helyre javított. “Rengeteg kihívást tartogatott a a mai nap, különösen nehéz volt navigálni a nagy, ugyanakkor süppedős dűnék között. Négy órán keresztül kellett koncentrálnunk, ami nem volt könnyű, hiszen ha akár csak egy kis információ felett elsiklunk, könnyen eltévedhettünk volna. A mai szakaszon könnyű volt hibázni, de David nagyszerű munkát végzett; jól mentünk együtt, és ez az első közös győzelmünk.” – mondta el “Monsieur Dakar”
Az előző szakasz győztese, Sebastien Loeb már nem volt ilyen szerencsés: az élről indulva neki kellett “taposnia” az utat, közel 43 perces hátránnyal ért célba a 11. helyen; a Dakaron a győzelem mindig kétarcú. Még a Dakar-menő “nagyöreg” Sainz-ot is meg tudja tréfálni ez a verseny: kitörött autója bal első kereke; MINI-s csapattársai közül Cyril Despres végzett a legjobb helyen, a 6.-on. “Jó kis szakasz volt, élveztük. A navigálás rendben volt, könnyen utat találtunk magunknak a dűnék között.” – értékelt a nap végén.
A Szalay Balázs – Bunkoczi László kettős a 41. helyen futott be, összetettben pedig már a 28. helyen állnak, mindez a velük történtek fényében igazán kiváló eredmény. “A sziklák ma nem voltak a barátaink, az biztos – háromszor is borsot törtek az orrom alá. Az első komolyabb dűnesornál az egyik homokdomb tetején átbuktattam az autót, és éreztem, hogy a kocsi alatt egy szikla van, mert azon pont megakadt. Fel kellett emelni a Grandland X-et, s kiszedni alóla a sziklát, ami eltartott egy darabig, ráadásul közben az egyik side by side buggy a kerekével nekicsúszott Lacinak, aki ült a keréknél. Szerencsére nem lett nagyobb baj, mentünk tovább, majd néhány kilométerrel később egy éles kő kivágta a bal hátsó abroncsot, azt kicseréltük, de a neheze csak ezután jött, mert a porban nem láttunk semmit és egy szikla kiütötte az első futóművünket. Kiszálltunk, megnéztük, csóváltuk a fejünket, és elvergődtünk valahogy a CP2-ig, ahol Darázsi Zsolt ránézett, és azt mondta, hogy kibírja. Akkor gázt adtunk megint. A kerekek összevissza állnak, és billeg az autó, de itt vagyunk a célban, és ez a lényeg.” mondta el Szalay. Navigátora, Bunkoczi László hozzátette: „A navigáció sem volt könnyű, de Balázsnak ezen a napon mégis nehezebb dolga volt, mert a nullához képest egy negyeddel elfordult a kormány, amikor kiütöttük az autó alól a futóművet, úgyhogy onnantól kezdve minden jobbkanyarban hármat kellett tolatnia a szerpentinen, hogy be tudjunk fordulni. Most tényleg az a legfontosabb, hogy bent vagyunk a célban, már csak 462 kilométer van hátra a táborig, és onnantól kezdve már jó kezekben lesz a Grandland X.”
A verseny állása 3 szakasz után:
Top 10, autók:
1 | 301 | TOYOTA GAZOO RACING SA | 08h 34′ 08” | |
2 | 314 | X-RAID TEAM | 08h 40′ 56” | |
3 | 304 | X-RAID MINI JCW TEAM | 08h 41′ 11” | |
4 | 307 | X-RAID TEAM | 08h 46′ 10” | |
5 | 303 | ORLEN X-RAID TEAM | 08h 47′ 53” | |
6 | 308 | X-RAID MINI JCW TEAM | 08h 58′ 48” | |
7 | 309 | TOYOTA GAZOO RACING SA | 08h 59′ 29” | |
8 | 306 | PH-SPORT | 09h 12′ 07” | |
9 | 327 | OVERDRIVE TOYOTA | 09h 17′ 04” | |
10 | 330 | GENERAL FINANCING TEAM PITLANE | 09h 23′ 28” |
Top 10, motorok:
1 | 6 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 08h 34′ 28” | |
2 | 47 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 08h 45′ 51” | |
3 | 14 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 08h 46′ 40” | |
4 | 4 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 08h 47′ 57” | |
5 | 3 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 08h 49′ 45” | |
6 | 18 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 08h 51′ 20” | |
7 | 15 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 08h 52′ 30” | |
8 | 1 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 08h 55′ 42” | |
9 | 2 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 08h 59′ 39” | |
10 | 29 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 09h 03′ 43” |
Top 10, kamionok:
1 | 500 | KAMAZ – MASTER | 09h 28′ 51” | |
2 | 514 | KAMAZ – MASTER | 09h 37′ 16” | |
3 | 505 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 09h 43′ 03” | |
4 | 518 | KAMAZ – MASTER | 09h 47′ 13” | |
5 | 504 | BIG SHOCK RACING | 10h 09′ 34” | |
6 | 509 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 10h 54′ 05” | |
7 | 503 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 10h 55′ 11” | |
8 | 502 | KAMAZ – MASTER | 11h 23′ 46” | |
9 | 531 | MAMMOET RALLYSPORT | 11h 26′ 52” | |
10 | 511 | MAZ-SPORTAUTO | 11h 29′ 26” |
(Fotók: Dakar Media, Opel Dakar Team)