A DTM és a Super GT jövője

Az új Class 1 szabályrendszer a biztonságra, költségcsökkentésre és az egyenlő lehetőségekre épül, Gerhard Berger szerint “Mérföldkő a nemzetközi motorsportokban.”.

Elkészült a szabályrendszer a DTM és a japán Super GT sorozat számára, melyet a DTM norisringi futamán mutattak be a helyszínen tartózkodó Masaaki Bandoh, a GTA, a Super GT sorozat promóterének elnöke és Gerhard Berger, az ITR elnökének jelenlétében. “Ezek a szabályok lehetővé teszik a gyártók és csapatok számára, hogy elérhető költségek mellett vegyenek részt kiváló versenyeken két kontinensen, ezáltal rengeteg embert elérve.” – mondta el Berger.

Bandoh is elismerően nyilatkozott: “Meg szeretném köszönni a közreműködést Mr. Berger-nek, a DTM-nek, a Super GT-ben résztvevő gyártóknak és mindenkinek, aki részt vett ebben a projektben. A tavalyi nagy sikerű, Németországban és Japánban bemutatott show után még szorosabbra fűztük az együttműködésünket.”

Az új szabályrendszer három pillérre épül, melyek a: biztonság, költségcsökkentés és egyenlő lehetőségek. A két sorozat autói már most is sok területen hasonlítanak egymásra. A 2019-es szezontól a DTM versenyautók teljes mértékben meg fognak felelni a Class 1 szabályrendszernek, egy évvel később pedig a Super GT is át fogja venni a szabályokat (igaz, kisebb módosításokkal, mivel a versenynaptárukban endurance versenyek is vannak és azok szabályainak is meg kell felelniük).

“Igazán boldog vagyok, hogy a DTM és a Super GT ekkora lépést tett célja felé: hogy a két sorozat autói egyszerre, egymás ellen versenyezhessenek.” – mondta el Berger, majd Bandoh hozzátette: “Igen, 2019-ben meg fogjuk tartani az első olyan versenyt, ahol ahol DTM és Super GT autók versengenek. Hiszem, hogy ez újabb izgalmakat fog hozni a rajongóknak és a Super GT és a DTM folyamatosan együtt fognak fejlődni.”

Az új szabályrendszer egyik legfontosabb eleme, hogy egységesek lesznek az alkatrészek, ez segít a költségek csökkentésében, hozzájárul a biztonság növeléséhez és egyenlő helyzeteket teremt az egyes területeken. Az alkatrészek előállítása Európában és Japánban párhuzamosan fog történni, a gyártóknak nem kell további költségekkel számolniuk a fejlesztések során. Az autók központi része a karbonszálas monocoque lesz bukócsővel – ezt a koncepciót használja már évek óta a DTM.

Teljesen új motorok érkeznek

Jelentős változások lesznek a motorok terén. A jelenlegi V8-as szívómotorokat 4 hengeres, 2 literes turbós egységek fogják váltani, melyek kb. 620 lóerős teljesítménnyel bírnak majd (ez kb. 100 lóerővel több a jelenleginél), és több, mint 300 km/h-ig tudják majd repíteni az autókat. A nagyobb teljesítmény természetesen hatékonyabb fékeket is igényel, ezért az aerodinamikai átalakítások során nagy hangsúlyt fektetnek a fékek és a motor hűtésének megfelelő kialakítására is. A Super GT által jelenleg használt specifikációk alapján alakítják majd ki az első és hátsó diffúzort, ill.  a hátsó szárnyat.

A DTM és a Super GT első közös versenye

Habár a Super GT csak 2020-tól fogja átvenni az új Class 1 szabályzatot, 2019-ben már fognak tartani 2 “közös” versenyt: egyet Európában és egyet Ázsiában. A versenyhétvégék lebonyolítása a jelenleg a DTM-ben alkalmazottak szerint fog történni: 2 sprint verseny lesz pilóta csere nélkül, de kötelező boxkiállásal: kerékcserével és tankolással.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük