A DTM négy év kihagyás után tért vissza az Egyesült Királyságba, hétvégén Brands Hatch-ben folytatódik a bajnokság a nyári szünet után.
A Kent megyében található aszfaltcsík igazi old-school versenypálya, tele kihívással. 2006 és 2013 között már rendeztek itt versenyt, de az 1.973 km hosszú Indy nyomvonalon; ezúttal a 3.908 kilométeres GP verzión fognak száguldani a pilóták. Igazi kihívással kezdődik a szezon második fele mindenki számára, hiszen a legtöbb pilóta még nem versenyzett ezen a nyomvonalon.
Tovább növeli az izgalmakat, hogy az időterv nagyon szoros. Míg a versenyhétvégék máshol már pénteken megkezdődnek a szabadedzésekkel, zajvédelmi előírások miatt Brands Hatch-ben csak szombaton gurulhatnak először pályára az autók. Ezen a napon két, csupán 25 perces szabadedzés áll a csapatok és a pilóták rendelkezésére, majd alig több, mint egy óra múlva már a kvalifikációt futják. Vasárnap már csak egy 20 perces gyakorlást tartanak a kvalifikáció és a második futam előtt, így a megfelelő beállítások megtalálása igazi versenyfutás lesz az idővel.
“Brands Hatch-ben nehéz hétvégénk lesz.” – kezdte a bajnokságot vezető Gary Paffett. “Hazai pályám, de nem versenyeztem itt túl sokszor; ez a mezőny nagy részére igaz, nem ismerjük túl jól a pályát – különösen, hogy DTM autóval még sosem versenyeztünk a GP nyomvonalon – ráadásul pénteken nem lesznek szabadedzések. Nem lesz egyszerű, de magabiztos vagyok, tudom, hogy az autónk jól fog működni. Remélem összejön néhány jó eredmény.” 148 pontjával a brit jelenleg vezeti a bajnoki pontversenyt Paul Di Resta (121) és Timo Glock (101) előtt. Paffett és Di Resta tudják, milyen érzés hazai közönség előtt győzni, hiszen előbbinek 2012-ben, Di Resta-nak pedig 2009-ben és 2010-ben sikerült diadalmaskodnia.
A nagy sebességű kanyarok ember és gép számára is nagyon megterhelőek
A Brands Hatch hullámvasút tartogat néhány gyors jobbos kanyart, ami különösen megterheli a bal első gumikat. Az aszfaltcsík erdős részén lévő kanyarokat a szimulációk alapján több, mint 170 km/h-s sebességgel fogják bevenni. A Hawthorns Bend előtti féktávon kb. 250 km/h-t fognak elérni nyitott DRS-sel, ez lesz a pálya leggyorsabb része, míg a leglassabb a Druids hajtűkanyar előtt található, itt 75 km/-ra lassítanak majd a pilóták.
A BMW újonca, Philipp Eng és a Mercedesszel versenyző Daniel Juncadella azon kevesek közé tartoznak, akik már versenyeztek a GP nyomvonalon. “Ismerem a pályát, tavaly versenyeztem itt egy BMW M6 GT3-mal a Blancpain GT Series-ben.” – mondta el az osztrák. “Brands Hatch olyan, mint egy kicsinyített Nürburgring Nordschleife. Amint elhagyod az Indy nyomvalat, olyan, mintha egy teljesen más pályára érnél. Bátorságra van szükség, kiváltképp az erdős részen; van ott több kanyar, amit szinte vakon veszünk be, különösen a második szektorban.” – zárta gondolatait Eng.
Jamie Green is itt futja hazai versenyét és bár 11 pontjával jelenleg sereghajtó a bajnokságban, a DTM veteránja bízik benne, hogy fordul a szerencséje és pontokat tud szerezni hazájában. “A GP nyomvonal egy igazi old-school versenypálya, hosszú, gyors kanyarokkal, kicsit olyan, mint Zandvoort. Izgalmas lesz nekünk, pilótáknak is, kihívásokat tartogat a pályán elérhető nagy sebesség. Még soha nem nyertem meg hazai futamomat a DTM-ben, nagyszerű lenne, ha idén sikerülne.” – mondta el a brit versenyző.
Sokszínű betétfutamok és kiegészítő programok
A DTM futamok izgalmai mellett John McGuinness szórakoztatja a nagyérdeműt Norton SG7 motorjával (erről mi is beszámoltunk korábban), továbbá megrendezik a teljesen új szervezésű Audi Sport Seyffarth R8 LMS Kupát és a MINI Challenge-t is. A formaautók szerelmesei pedig egy Arrows FA13b-t és egy Dallara F191-et is láthatnak a pályán bemutatót futni.
(Fotók: DTM media)