Hétvégén újra felbőgnek a motorok a DTM-ben, a mezőny a Norisringre érkezik, mely az egyetlen városi pálya a sorozatban és Németországban is.
A rövid, de annál tartalmasabb történelemmel rendelkező, különleges légkörű és igazán egyedi pálya ismét vendégül látja a DTM mezőnyét. Látványban nem lesz hiány: a 2,3 kilométeres aszfaltcsíkon az egyenesekben akár 250 km/h-s sebességgel száguldó autók pazar vizuális- és hangélményt nyújtanak; a hajtűkanyarok előtti kemény féktávok, ill. a faltól pár centiméternyire elzúgó gépek pedig tovább növelik az izgalmakat.
Wittmann legkedvesebb futama
Alig egy kőhajításnyira innen, Fürth-ben született Marco Wittmann, a hungaroringi forduló szombati napjának győztese. Az 51 ponttal a bajnokságban 5. helyen álló pilóta elvárásai érthetően magasak “hazai” versenye előtt.
“Egy győzelem után Nürnbergbe utazni határozottan jó érzés. Nagyon várom a versenyt; egyrészt, mert én vagyok az egyetlen a mezőnyben, akinek “hazai” versenye van, másrészt én lakom a legközelebb egy DTM pályához. Tudom, hogy rengeteg rajongó, rajongói klub és természetesen minden barátom ott lesz a pályán, ami plusz energiát ad a hétvégéhez. Mindamellett van egy “lezáratlan ügyem” a norisringi dobogóval: tavaly nagyon közel voltam hozzá, hogy felállhassak a pódiumra, remélem idén sikerülni is fog.” – mondta el Wittmann, aki eddig csak negyedik, ötödik és hatodik helyeket szerzett itt.
A szintén BMW-vel versenyző Timo Glock a bajnokság éllovasaként érkezik a Norisringre, az eddigi 6 futam alatt 90 pontot gyűjtve. Tavaly igen eredményesen szerepelt itt a bajor márka, a szombati futamot Bruno Spengler nyerte: 25 év után először tudott itt diadalmaskodni a BMW és ez egyben a 25. győzelme is volt a müncheni székhelyű alakulatnak 2012-es visszatérésüket követően. A vasárnapi futam hasonlóan sikeres volt számukra: Maxim Martin megszerezte a BMW 75. győzelmét a DTM történetében.
Glock legnagyobb riválisa a 11 ponttal lemaradással őt követő Gary Paffett: “A vasárnapi budapesti verseny eredménye csalódás volt számunkra. De a szezon jól indult és az autó gyorsnak bizonyult a Hungaroringen, ezért bizakodva tekintek a norisringi fordulóra. Úgy gondolom, sokkal kiegyenlítettebbek lesznek az erőviszonyok, hiszen ez a pálya egyik gyártónak sem fekszik igazán; sok fog múlni az autó beállításain. Nagyon jó lenne újra nyerni itt.” További bizakodásra adhat okot számára, hogy 18 győzelmével a Mercedes-AMG messze a legsikeresebb gyártó ezen a pályán.
Ezen a versenyen a kátyúk is növelik az izgalmakat…
Ahogy Paffett is elmondta, a Norisringen különösen fontos az autó jó beállítása. Azért, hogy a versenyzők ne veszítsenek időt a hosszú egyenesekben, minimális leszorítóerőt alkalmaznak; ezáltal viszont az autók rendkívül idegesen és instabilan viselkednek a féktávokon. Egy gyors norisringi körhöz tökéletesen össze kell hangolni az autó több száz lóerejét és a megfelelő beállításokat; ugyanakkor az úthibák is évről évre rengeteg kihívást tartogatnak a versenyzőknek.
Sokszínű programok színesítik a hétvégét
A két DTM versenyt számos kísérő program övezi: lesz FIA Formula 3 európabajnoki verseny, 100 Meilen Trophy (a tavaly indult széria 1968. és 1988. között épült GT autókat vonultat fel, köztük olyan márkákkal, mint a Porsche, Mercedes, BMW, Lola, Chevron) és Norisring Classics (75 autó részvételével: 25-25 mindegyik DTM gyártó palettájáról). Az aszfalt mellett az égboltra is figyelni kell majd, hiszen a Red Bull Skydive csapata tökéletesen koreografált ugrásaival igyekszik majd elkápráztatni a tömeget.