Hangos versenyautókból nem lesz hiány Spielbergben!

Üvöltő, legendás együléses versenyautóktól is hangos lesz Spielberg, nem csak a DTM mezőnyétől: a Toro Rosso, a Benetton és az Arrows egykori Formula 1-es gépei két versenyen is összecsapnak egymással.

A DTM szlogenje úgy hangzik angolul, hogy “Feel the Roar” (magyarul annyit tesz, hogy érezd az üvöltést, ami a V8-as motorok hangjára utal), melyre a DTM spielbergi fordulója rá fog tenni még egy lapáttal: a BOSS GP Series betétfutamként fog vendégeskedni a szezon utolsó előtti versenyhétvégéjén. A sorozat neve a Big Open Single-Seater betűszóból áll össze, több együléses versenyautó széria autóit vonultatja fel és versenyezteti egymással a F1-es gépektől kezdve a GP2-es és World Series by Renault autókon át IndyCar és Formula Superleague versenyautókig.

Ausztriában többek között egykori Toro Rosso, Benetton, Arrows, Minardi és Super Aguri Formula 1-es autók fognak versengeni egymással, köztük az 1997-es Benetton B197, mellyel Jean Alesi, Alexander Wurz és nem utolsósorban a DTM-et irányító ITR jelenlegi elnöke, Gerhard Berger versenyeztek.

A BOSS GP Európa leggyorsabb versenyszériája, mely két kategóriából áll: az egyik a Formula 1-es és IndyCar autókat felvonultató, míg a másik az összes többi formaautót tartalmazza; a motorok hengerűrtartalmát egységesen 4.2 literben limitálták. A tabellát jelenleg a (3 literes V10-es motorral szerelt) Toro Rosso Cosworth-szel versenyző osztrák Ingo Gerstl vezeti, aki magabiztos előnnyel rendelkezik a második helyen álló, 4 literes V10-es Benetton-Judd-ot hajtó Phil Stratford és a 3 literes V10-es Arrows Asiatech-hel harcba szálló Bernd Hemdlhofer-rel szemben. Az előzetes nevezési lista 24 indulót tartalmaz Spielbergre, köztük számos 4 literes, V8-as motorral hajtott, Dallara kasznis GP2-es autóval.

A versenyhétvége során a rajongók öt alkalommal is láthatják a pályán a BOSS GP mezőnyét: a 2-2 verseny és szabadedzés mellett egy időmérőn is a spielbergi aszfaltcsíkra hajtanak majd az autók. A versenyek repülőrajttal indulnak, akárcsak az IndyCar-ban. Ezen kívül is láthat majd a nagyérdemű formaautókat, hiszen a betétfutamok között szerepelnek még a FIA Formula 3-as Európa bajnoki futamok is, ahol ifjú titánok villanthatják meg tehetségüket, a legjobbak pedig később versenyzői ülést kaphatnak majd a DTM-ben vagy a Formula 1-ben is.

Előbb azonban a Nürburgringen bőgnek fel a motorok, szeptember 7-9. között rendezik a szezon 15. és 16. versenyét, majd két héttel később, szeptember 21-23. között a spielbergi fordulót.

(Fotók: DTM media, BOSS GP)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük