A szezonon kívüli idő nagyon hosszú volt, hiszen 202 nap telt el. A rajongók, a csapatok és a versenyzők már türelmetlenül várták a bajnokság kezdetét. A várakozásnak most vége, hiszen a hétvégén kezdetét veszi a DTM 2018-as szezonja Hockenheim-ben.
Az Audi tavaly remekelt a bajnokságban, így riválisaik: a Mercedes és a BMW mindet megtesznek majd, hogy elhódíthassák a címet. A tavalyi bajnok, René Rast erről így vélekedik:
“Meggyőződésem, hogy a versenyeken közelebb leszünk egymáshoz, mint tavaly. A teszteken látott teljesítmények ezt vetítik előre, Hockenheim-ben látni fogjuk, hol is állunk egymáshoz képest.”
A szabályok is változtak, különösen az aerodinamika terén: kevesebb leszorítóerővel gazdálkodhatnak a csapatok, valamint korlátozottak lettek a felfüggesztések beállításainak lehetőségei is.
Mattias Ekström idén nem indul a bajnokságban, de a szezonnyitón rajthoz áll nem hivatalos indulóként és elbúcsúzik rajongóitól.
“Nem titok, hogy nem vettem részt a szezon előtti teszteken. Ennek ellenére azt a célt tűztem ki magam elé, hogy az élen harcoljak. Elvégre teszteltem a DTM-ben hosszú éveken át, de az a fő célom, hogy megfelelő stílusban intsek búcsút a rajongóknak.” – mondta Ekström.
A BMW versenyzői is nagyon várják már a szezonnyitót.
“Nagyon jó volt versenyt nyerni tavaly itt a szezon végén, és magától értetődik, hogy a győzelem íze nagyon édes volt. Most majd meglátjuk, ki kapta idén a legjobb csomagot és nagyon várjuk, hogy lássuk: hol állunk a verseny után? Egy agilis autót várok, de a csökkentett aerodinamika miatt meg kell majd küzdeni vele. Ez lehetővé teszi a harcot a többiekkel és ez mindenki számára kihívást jelent majd. Érdekes lesz!!! ” – nyilatkozta Marco Wittmann.
A Mercedes a legsikeresebb márka Hockenheim-ben, a négy jelenlegi Mercedes-AMG versenyzőnek legalább egy-egy győzelme van ezen a pályán. Gary Paffett négy győzelemnél jár, Paul di Resta és Edoardo Mortara két-két győzelmet jegyez, míg Lucas Auer neve mellett egy győzelem áll.
“Hockenheim egy csodálatos versenypálya, kiváló előzési lehetőségekkel. Az új aerodinamikai szabályok miatt korábban kell majd a fékre lépnünk, így a féktávokon nagy csatákra lehet számítani. A holtszezonnak vége, és mindenki rendkívül motivált, hogy újra volán mögé ülhessen, ami többnyire azt szokta jelenteni, hogy repkednek majd a szikrák.” – mondta a nagy csatákra számító Lucas Auer.
A bajnokság első futamára tehát a hétvégén kerül sor május 4-6. között, hagyományosan a Hockenheimring-en.