Hétvégén láthatjuk a Forma-1 mezőnyét utoljára HALO nélkül. A teljes F-1 társadalmat megosztó fejvédelmi eszközt az FIA 2018-tól kötelezővé tette a királykategóriában. A jövő évi autók már javában épülnek a csapatok főhadiszállásain és a HALO máris gondokat okozott.
A Williams F-1 technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint elég nehéz az eszközt beilleszteni a jövő évi autó koncepciójába. Az, hogy a HALO-t kötelező lesz használni 2018-ban, a csapatok júliusban tudták meg és már akkor hangot adtak néhányan annak, hogy nehézségekbe ütközhet az eszköz beépítése a már előrehaladott tervezési fázisban lévő modellek esetében.
“Nagy projekt, hogy az autóba beépítsük az eszközt, még mindig dolgozunk rajta, de az integráció nehéz feladat. Van egy kisebb aerodinamikai hatása is, de itt kevés mozgásteret kaptunk a változtatásokra. Nagyon nagy terheléseket kell elviselnie a fejvédelmi eszköznek, így beépítése inkább strukturálisan okoz problémákat.” – adott hangot aggodalmainak Paddy Lowe.