Senna örökségének hatásai

1994 májusi halálát megelőzően beszélt arról Ayrton Senna a nővérével, hogy tervei vannak honfitársai megsegítésére. Senna szeretett volna segíteni azokon a honfitársain, akik az életben kevésbé voltak szerencsések mint ő és csökkenteni akarta a gazdagok és szegények közötti távolságot.

 

Tenni a fiatalokért

Halálos balesete azt jelentette, hogy nem tudja álmát megvalósítani, de 23 évvel halála után nővérének köszönhetően neve jelentős súlyt hordoz. Hat héttel testvére halála után Viviane létrehozta az Ayrton Senna Alapítványt, ami fennállása óta több 100 millió dollárt pumpált a brazil társadalomba, különös tekintettel az oktatásra.

Nővére megvalósította Senna álmát.

Ayrton értékes az ország számára és máig nagyon világos erő. Úgy döntöttem, hogy valami nagyra koncentrálok, és ez az oktatás, nincs erős ország megfelelő oktatási rendszer nélkül.” – mondta el céljait Viviane.

Brazilia a világ kilencedik legnagyobb gazdaságával rendelkezik, oktatási rendszerében azonban elmarad. 2015-ben a nemzetközi diákértékelési program 70 országot vizsgált, olvasási és matematikai készségek terén, és Brazília csupán a 63. lett. A Senna alapítvány próbál segíteni a probléma leküzdésében és évente kb. 2 millió diák és hatvanezer tanár továbbképzésében segít. A képzések azonban nem csak a hagyományos témák felé irányulnak.

Vannak olyan készségek, amiket szintén meg kell tanulni, mint a  csapatmunka, a tisztelet, az együttműködés, a rugalmasság, ezek a “puha” készségek nagyon fontosan a 21. században. Az iskolák nem csak Brazíliában, de szerte a világon megértették, hogy ezeket a készségeket is fejleszteni kell.” – folytatta Viviane

Senna, mint márka

A Senna termékek erős márkaként vannak jelen a piacon.

Ez a munka azonban nem olcsó és a pénz jelentős része a Senna termékek eladásából ered. A márka nagyon erős maradt, annak ellenére, hogy Ayrton több, mint két évtizede nincs közöttünk. A Forma-1-en túl neve felbukkan képregényekben, de még mustáros dobozokon is. A BBC korábbi jelentése szerint a Senna márka mintegy 320 millió dollárt termelt az elmúlt öt évben az alapítvány számára. A “Senna” című díjnyertes dokumentumfilm is 11 millió dolláros bevételt hozott és az idei Brazil nagydíj idején mutatták be a “Senna: The Musical” című darabot, ami minden bizonnyal tovább növeli a bevételeket. 

Az idő múlik, de Ayrton ereje egyre csak növekszik. Van néhány hőse az országnak, amelyek értéket képviselnek számunkra. Ayrton csodálatos ember volt, aki fényt hozott Brazíliába akkor, amikor az nem állt túl fényesen.” – emlékezett Viviane

Az inspiráció forrása

Senna a  mai napig sportolók sokaságát inspirálja, köztük Lewis Hamilton-t is.

2016-os rioi olimpiai játékok előtt a  Brazil Olimpiai Szövetség tanulmánya szerint Senna a Brazil olimpikonok legnagyobb inspiráció forrása volt. A többség fiatalsága miatt azonban soha nem találkozhatott Ayrton-nal, ami jelzi, milyen mélyen él a köztudatban a mai napig szülőhazájában. Ezt szem előtt tartva az alapítvány a játékok megkezdése előtt kiadta az “On the Pulse of Brazil” című rövid animációs filmet, amiben Senna inspiráló üzenete volt látható.

Senna öröksége tovább él és amit korai halála miatt nem tudott véghez vinni, azt testvére megtette. Az oktatás ügyének felkarolásával valóban csökkentette a szegények és gazdagok között húzódó szakadékot.

Fotók: senna.com

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük