“Most nagyobb rajtam a nyomás, mint eddig volt…” – interjú Wágner Tamással a HF Racing Team tesztpilótájával

Míg egy csapat versenyzője a vakuk villogásában éli az életét, addig a tesztpilóta a depó félhomályában dolgozik, és várja élete nagy lehetőségét. Pécsről a legtöbb autósport rajongónak a Mecsek Rally, és Id. Ranga László neve ugrik be. Ebből a városból indult el Wágner Tamás versenyzői karrierje, csak ő nem a rally felé vette az irányt. 

Mikor kezdődött az autóversenyek iránti rajongásod?

Körülbelül 14 éves koromban kezdődött, mikor először láttam Forma-1 versenyt, azonnal beleszerettem ezekbe az autókba.

Van példaképed?

Konkrétan nincs példaképem, de nagy Kimi Räikkönen szurkoló vagyok.

Pécs a rally fellegvára, te mégis a pályaversenyzés felé vetted az irányt, miért?

A rally versenyeket is figyelemmel kísérem, de számomra a formula autó az igazi versenyautó, nem tudom megmagyarázni miért, de nekem ez a kategória az etalon.

Milyen eredményeket értél el eddigi pályafutásod során?

2009-ben a Pécsi Need for Speed bajnokságban 500 ember közül a 4 lettem.  2010 – 2016 között hobby szinten gokartoztam, mellette szimulátoron gyakoroltam. Több pályán is az első helyen állok az időeredmények alapján. Idén indulok egy amatőr gokartbajnokságban, aminek eddig egy futama volt és ott 3. helyezett lettem.

A HF Racing Team tesztpilótája lettél, mennyire volt nehéz bekerülni a csapatba?

Hát nagyon sok munka és kitartás kellett hozzá, hogy eljussak idáig és legyen lehetőségem a tesztpilóta szerepre. Természetesen a csapat is megnézi, hogy kit enged az autó közelébe, de könnyen sikerült megegyezni, mert ugyanaz a célunk.

Hogy fogadott a csapat, gyorsan beilleszkedtél?

Nagyon rendesek voltak és segítőkész volt mindenki, így nagyban segítettek, hogy jól érezzem magam közöttük.

Egy tesztpilótának nagyon fontos szerepe van, mennyire érzed ennek a súlyát?

Most nagyobb rajtam a nyomás, mint eddig volt, de igyekszem felnőni a feladathoz és a csapat hasznára lenni.

Mekkora lökést adhat a karrierednek az, hogy tesztpilóta lettél?

Ezt így előre nem tudom megmondani, de biztos, hogy előre lendíti majd a karrieremet, és nagyon sokat fejlődhetek a csapatnál.

Gondolom az előrelépés a cél, hogy versenyzőként is megmutasd mit tudsz; véleményed szerint mennyi idő kell még ahhoz, hogy a rajtrácson lássunk?

Igen, természetesen az a célom, hogy én is indulhassak majd a futamokon. Ezt az évet szeretném a tanulásra fordítani, mindent próbálok megtanulni a csapattól és természetesen a pilótánktól Balogh Zsoltitól. Év végén pedig szeretnék leülni a csapattal és kitalálni hogyan tovább? De a titkos vágyam az, hogy 2019-ben indulhassak a magyar bajnokságban.

Végül kiknek köszönnéd meg az eddigi támogatást?

Szeretném megköszöni az eddigi támogatást a szponzoraimnak: Balassa Zsoltnak, Vince Györgynek, Ratalics Balázsnak. És természetesen feleségemnek, Wágner Alexandrának hogy ilyen jól viseli az autós megszállottságomat!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük