“Sokszor hallottam éjfélkor a Himnuszt a műhelyben…” – interjú Pereszlényi György drifterrel

A street kategória a belépő a drift világába, az első lépéseket, az első nehézségeket és az első sikereket is itt éri el, aki belevág. Ebben a kategóriában versenyez Pereszlényi György is, akinek a szezonzárása remekül sikerült, hiszen nyert a Végső Összecsapáson.

Mikor kezdődött az érdeklődésed az autósport iránt?

Körülbelül 12 éves koromban. A rally autók voltak az első kedvencek, 18 évesen ki is próbálhattam egyet, de azonnal kiderült, hogy komoly anyagi háttér nélkül ez csak gyermeki álom marad; majd később láttam Schumi első versenyét az F1-ben és onnantól ő lett a nagy kedvenc, végigszurkoltam a pályafutását.

Miért a driftet választottad a szakágak közül?

Véletlenül. Úgy alakult, hogy pár éve megleptük az akkor 16 éves fiunkat egy drift taxival és egy fél órás drift vezetés kuponnal Tökölre. A taxi után úgy szállt ki Szili Krisztián mellől, hogy ezt akarom. Feldobtuk neki, ha jó lesz a bizonyítványa, kap egy egész napos oktatást. Jó lett! Találtunk Mogyoródon egy csapatot, a Cselőtei Speed Zone-t, akik saját pályán oktatnak. Náluk az egész napos oktatást csak párban két embernek tartják, akik felváltva ülnek az autóba, hát én lettem a fiam mellett a másik és ott ragadtunk Csabinál és Nikinél tanulni.

Bemutatnád az autód olvasóinknak?

Az autónk egy BMW E46 kupé, amiben egy öregecske, de felújított 4000 V8 szív dobog. Amikor saját autót kerestünk pár éve, két kikötés volt, hpgy legyen benne bukócső és V8-as motor. Az autót eredetileg Kárai Petiék építették és pár év versenyzés után adták el, szerelem volt első látásra. Két éve elértük az autó határait, azóta rengeteget dolgoztunk rajta Borcsik Elek barátommal. ECU MASTER írható vezérlőt és Zozofab lengőkarokat kapott, próbáljuk a legtöbbet kihozni a szűkös anyagi lehetőségeink ellenére.

Mindkét bajnokságban indultok, nagy terhet jelent ez a hétköznapokban?

Igen, elég nagyot, mivel nappal dolgozom, majd munka után este és éjjel az autót faragjuk. Sokszor hallottam éjfélkor a Himnuszt a műhelyben és ezt a párom is nehezen tolerálja. A legextrémebb az volt, amikor fél 4-kor végeztünk hajnalban, majd 5-kor indulás, hogy az eligazításra odaérjünk a pályára. Azért választottuk a két külön bajnokságot, mert két éve az első dobogómnál pont a saját fiam ellen mentem a Top 8-ban és az egy tipikus egyik szemem sír, a másik nevet érzés volt. Ezért ő most a Drifting sorozatában megy (idén streetben összetettben 2. lett sok komolyabb csapatot és versenyzőt megelőzve) én pedig a Drifted-nél próbálkozom, néha sikerrel.

A street kategóriában indulsz, hogy látod a drift utánpótlásának helyzetét?

Hullámzó! Mióta belecsöppentünk, hol az egyik, hol a másik bajnokságban volt mostohagyerek a street kategória, de valahol azért mindig kellünk. Értem én, hogy nem mi hozzuk be a sok nézőt, de belőlünk lehet egyszer talán a semi-pro vagy a pro pilóta. Kaptam már olyat szervezőtől, hogy a nevezési díjunk kevesebbet ér, mint a pályán töltött időnk. De most, a Végső Összecsapáson ugyanazt a figyelmet kaptuk, mint a nagyok és ez nagyon jó érzés volt.

Milyen a hangulat a riválisok között a kategóriában?

Mi próbálunk jóban lenni a nagy riválisainkkal is, sokat hülyülünk, de van, akinek az utálkozáshoz elég, ha egyszer egy csatában legyőzöd. Olyan a depó, mint egy falu.

Milyen vonalvezetésű pályák tetszenek, a technikás vagy a tempós?

Most már a nehezebb, tempós pályákat szeretjük, amivel küzdeni kell, mert jó érzés, ha végre összeáll.

Ha volna három dolog a driftben, amiket megváltoztatnál, mik lennének azok?

Te is láttad micsoda különbségek vannak az autók között. 200 lóerős autó küzd 550 lóerős csoda ellen streetben és ez sok kezdő kedvét veszi el már az elején, ezen pl. sokat javítana egy szigorú gumiszabály, ami kicsit kiegyenlítené a különbségeket. A két jelenleg rivális bajnokságból egy nagy, sok állomásos egészet csinálnék, hátha így a pilótáknak nem kellene választani és eljutnának minden helyszínre. Így több versenyző lenne egy adott rendezvényen, ami szerintem a bajnoki cím értékét is növelné. És ami nagyon fontos, megértetni sok versenyzővel, hogy ellenfelek vagyunk nem ellenségek!

Tervezed e a feljebb lépésedet a semi-pro kategóriába?

Tervezni tervezem, de ennek komoly anyagi vonzata lenne, ami támogatók hiányában sajnos nem fér bele. Semi-pro-ban használt gumin, az öreg V8-cal nem lennénk partiban az 5-600 lóerős versenygumin induló autók ellen.

Az autó fejlesztésével kapcsolatban milyen terveid vannak?

Az álommotor jelenleg egy LS V8, ami már teljesítményben nekünk mindenre is elég lenne, amihez persze sok átalakítás és utána a pályán komoly gumi kellene. Ehhez három dolog hiányzik jelenleg: a pénz, a pénz és a pénz, de soha nem adjuk fel az álmainkat!

Végül kiknek köszönnéd meg a támogatást?

Legelőször a feleségemnek, aki minden versenyen, edzésen ott van velünk a depóban és támogat mindenben! Velem örül, ha jól megy és ápolja a lelkem, ha nem jön össze. A fiamnak és csapattársamnak, Ákosnak; nagyon különbözünk, de vele egész ez a csapat, ő a jövő!!
Borcsik Elek barátomnak (Incarteam), aki rengeteget dolgozik az autón, hogy ide eljuthassunk és minden pályán szerzett tapasztalatát próbálja átadni nekünk. Szántó Zoli barátomnak (Sancho Motorsport) a rengeteg jótanácsot és bátorítást, a szinte ajándék alkatrészeket Kollár Tomi gumis barátomnak, hogy évek óta ellát minket jó állapotú válogatott használt gumikkal. Mindenkinek a Sancho Motorsport – Incarteam csapatnál; remek csapat, a támogatásuk nélkül biztos nem tartanánk itt.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük