Minden versenyágnak van egy olyan kategóriája, ami az út kezdetét jelenti. Driftben az út kezdetét Street kategóriának hívják, aki itt jól teljesít, bátran léphet tovább. Varga Tamás megnyerte a bajnokságot, vele beszélgettem többek között arról, hogy mi lesz a következő lépés?
Gratulálok a bajnoki címhez!
Köszönöm.
Mikor kezdődött az autósport iránti rajongás és kire nézel fel példaképként?
Autósport iránti érdeklődésem, rajongásom talán 1986-ban kezdődött amikor 8 évesen ellátogattunk Stuttgartba a németországi rokonokhoz. Ott kaptam egy sárga-fekete-fehér Matchbox-ot, akkor még nem tudtam, hogy ez egy AudiS1-es. Ez a kisautó és az utána látott fotók alapozták meg az autósport iránti rajongásomat! Herr Röhrl-től azóta begyűjtöttem pár autogramot is! Aztán jöttek a vidéki autocross versenyek, rallye-k, A MECSEK!!! Prológ, gyorsasági szakaszok és a rajthoz álló Hősök: Janika, Szabó Gergő, Benik, Bútor! A rallye-t mindig is imádtam, pár nemzetközi versenyre is volt szerencsém kilátogatni, szívesen be is ültem volna, mint versenyző, pláne egy rallycross kocsiba, de ez csak álom maradt. Így aztán maradt a szlalom! 2004-ben egy jóbarátom elcsalt, hogy próbáljam ki magam a Rakparti-Szlalompartin, ahol sikerült az N3-as kategóriát megnyernem! Mondanom sem kell mit éreztem… Tudtam, hogy nekem ez kell!
13 évet szlalomoztam,aztán úgy alakult, hogy 2015 augusztusában kilátogattam egy tököli rendezvényre (King of Europe) és nem hittem a szememnek, fülemnek: itt egy belátható szakaszon akkorát mentek a srácok, hogy a szőr jobban állt a karomon, mint a nyirádi rallycross EB-n! V8-ak, turbós szörnyek, egész nap extázisban voltam (meg még utána hosszú hetekig másról nem tudtam beszélni) és hab a tortán, hogy ezen az EB-n a mezőny elején egy magyar pilóta, Kerényi Ádám állt! Ott, akkor, jó volt magyarnak lenni! Példaképek: nagyon sok van: Loeb, Asi, Röhrl, a magyarokat felsorolni sem akarom; rengeteg a tehetséges pilóta, szerintem sokan megállnák a helyüket a nemzetközi porondon is.
A számos szakág közül miért a drift tetszett meg a legjobban?
A drift egy feltörekvő szakág, tele rengeteg lehetőséggel mind versenyzőnek, mind pedig az autósportok rajongóinak. Itt nincsenek túlzó szabályok, mindamellett, hogy mint tűzoltó ki merem mondani, hogy itt, ezekben az autókban és pályákon (a pályabíróknak, rendezőségnek köszönhetően) semmivel sem vagyunk nagyobb veszélynek kitéve, és a nézők sem, mint bármely más autósport szakágban. Itt nem kell milliárdosnak lenni, ha akarsz egy jóízűt menni, vagy épp végigcsinálni egy szezont. Ez a szakág legalább annyi örömöt, élményt tud hozni a versenyzőnek, nézőnek, mint bármely szigorúbb szabályokkal sújtott szakág.
Bemutatnád olvasóinknak az autódat?
Az autóm egy BMW E30. M52B28-as motorral 2800 köbcenti, szívó sorhat, 220 ló volt valaha; gyári elektronika, gyári kábelköteg, H váltó, hegesztett difi, 900kg alatti súllyal, ami köszönhető Ostorházi Péter üvegszálas elemeinek, és egy nagyflexnek sok-sok koronggal.
Melyik volt a szezonban az a verseny ami nagyon tetszett?
Minden verseny nagyon tetszett. Sokszor lehettem volna ügyesebb, vagy inkább okosabb. A Driftingnél pont egy ilyen okoskodásomnak és egy váltóhibának köszönhetően csúsztam le a dobogó tetejéről a 3. helyre így lett az év végi bajnoki cím mellé egy 3. hely is. (Tamás mindkét hazai drift bajnokság Street kategóriájában indult – a szerkesztő) De a Driftednél is volt mellényúlásom a versenyszabályzat hiányos ismerete miatt! Meg volt verseny közben leszakadó futófelület, felniről leeső gumi, túlgondolt gumisporolás. A kedvencem talán az utolsó verseny, az SD4 volt. Itt volt TOP32, és végig kellett verekedni magamat, jó verseny volt, élveztem.
Ki volt a bajnokságban a legnagyobb ellenfeled és milyen a kapcsolatod vele?
Sok ügyes, tehetséges srác van itt is, idén talán Becz Tamást és Katona Pétert emelném ki, velük volt a legnehezebb dolgom. Barátinak mondanám mindkettővel a kapcsolatom.
Becz Tamás és csapata nélkül konkrétan az SD3-on kiestem volna ,mert a kvali előtt nem akart elindulni az autóm! Ezúton is szeretném megköszönni nekik a segítséget!
Milyen pályákat szeretsz, a tempósakat vagy a technikásakat?
Szeretem ha van tempó, de a technikásakat is. Idén ezzel a kismotorral nem voltam előnyben egyik fajtánál sem, de a pálya ugyanaz volt mindenkinek.
Melyik volt a legnehezebb versenyed és mik okozták a nehézségeidet?
Ahogy mondtam, én okoztam általában a legnagyobb nehézségeket, ill. az, hogy ebben a kategóriában használt gumikkal megyünk, az enyém a használtból sem tudja ugyanúgy eltekerni mindet és az első nap mindig azzal megy el, hogy a megfelelő, kipróbált gumikat félrerakjuk, megírjuk, hogy melyik lehet jó egy közepesen jó kvalira és a kicsit jobbakat a jobb ellenfeleknek meghagyni…na ez okozza a legtöbb fejtörést! A legnehezebb verseny talán az utolsó, az SD4 volt. Én már első nap panaszkodtam, hogy a kormány reakciója mintha késne… A szerelőm megnézte, de Ostorházi Péter szerint “- Jobb ha nem tudja!” így nem mondták el, hogy a tartógömbfejeim és a kormányösszekötőm is majdnem kiestek, ill. otthon vettük észre, hogy a bölcsőm is mindkét oldalon szétnyílt!
Ahogy közeledett a bajnokság vége és láttad azt, hogy esélyed van nyerni, mekkora terhet jelentett ez számodra?
Teher? Szerettem volna magamnak és a támogatóimnak is megmutatni. De amikor a rajtban álltam, ez már nem érdekelt!
A Street a driftben az első lépés, itt már bizonyítottál; van lehetőséged előrelépni a Semi-Pro kategóriába?
Igen. Vettem egy Gál csöves E30-as kislámpás kasztnit, az is ugyanúgy, mint az idei kocsim le lesz homokszórva, lekaparva minden, kilakatoljuk, epoxi alapozót kap, aztán valami szép színt. A lakatolás, átépítés Ostorházi Péter segítségével fog zajlani, Péter majd megmutatja, hogyan férnek el a hűtők, a V8-as motor, váltó. Közben, ahogy eddig mindig: Dömsödön a Katona Úr csinál nekünk valami használható futóművet, legyártatja a kocsihoz a rugókat; és Gergely Sanyi és a GS CUSTOMS betengelyezik, felprogramozzák, ütőképessé teszik az autót. Már nagyon várom!
Végül, de nem utolsósorban: kik segítettek abban, hogy eljuss a bajnoki címig?
Segítség az sok volt, sok jó szó meg rengeteg dolgos kéz, ami sokszor nagyon jól jött!
Ezúton is szeretném megköszönni az egész éves segítséget a PAULI-ÉPÜLETGÉPÉSZET-nek,a TRY-KO-nak, a KREKÓ-AUTOMENTÉS-nek és a TOMIGUMI gumiszerviz-nek!!! Ezen kívül: Takács Zoltánnak, Zákányi Iminek, Cemmel Tibornak és Babának. Hatalmas köszönet Molnár Kálmánnak, Ostorházi Péternek, Nagy Biggy Robinak, Csuka Gyulának és még sokaknak!