Credobus Eger Rallye összefoglaló

A végéhez érkezett a 2017-es országos rally bajnokság, aminek utolsó versenyére Egerben került sor. A bajnoki cím ugyan eldőlt a Mecsekben, ennek ellenére 57 páros nevezett a versenyre.

Szombat – nagy csaták az élmezőnyben.

Kilenc gyorsasági várt a mezőnyre szombaton, minden szakaszt háromszor kellett teljesíteni. A nyitószakaszon Egerbakta – Sirok között Turán Frigyes – Farnadi Ágnes volt a leggyorsabb, megelőzve Vincze Feriéket  +2,2 másodperccel és Ranga Petiéket +4,7-tel.

Köszönöm a csapatnak, rendben van minden.” – mondta Turán Frici a célban a Rallye Rádió munkatársának.

A verseny elején Turán Frici diktálta a tempót.

A verseny a Terpes – Bátori elág szakasszal folytatódott, amit szintén Turán Friciék nyertek, mindössze +0,4 tizeddel Vincze Feriék előtt. Ranga Petiék már +3,2-őt kaptak, őket Kazár Mikiék üldözték, akik +6,3 másodperces hátránnyal jöttek le a második szakaszról. A szakasz tempóját mi sem jelzi jobban, hogy az azt megnyerő Turán Frici 148 km/h-s átlagsebességet repesztett rajta, amiről a célban így nyilatkozott: 

30 másodpercet mentünk leszabályozáson…Rengeteg maradt benne.

Vincze Feri sem ment el szó nélkül a tempó mellett:

Utaztunk, beszélgettünk és nem történt semmi. 194 volt a vége.

A harmadik szakaszt Egerbocs – Szarvaskő között tartották,  Turán Frici nyerte ezt a szakaszt is, így az első kör miden gyorsaságiját megnyerte. Összetettben Frici vezetett tehát, előnye +3,3 másodperc volt Vincze Feri és +11,7 Ranga Peti előtt, akit kitartóan üldözött a negyedik helyen Kazár Miki +16,3 másodperces hátránnyal, aki elégedetlen is volt az első kör végén:

Elrontottuk a gumit, nem volt egy jó döntés. Azt néztük, hogy hol napos a kanyar, mert ott biztos, hogy nem vizes. Ezt én rontottam el, én választottam ezt a gumit.” – panaszkodott Kazár Miki.

A második kör kora délután rajtolt és folytatódott a Turán Frici – Vincze Feri párharc. A negyedik szakaszt Vincze Feri nyerte mindössze három tizeddel Frici előtt, őket Ranga Peti +2,7 és Kazár Miki +3,5 másodperccel követték.

Nem volt extra rossz. Féltünk, hogy itt fogunk állni megint a rajtban, úgyhogy nem mertünk keményebb gumit felrakni.” – mondta a szakaszt nyerő Vincze Feri.

A verseny előrehaladtával Vincze Feri átvette a vezetést,és végül győzött.

Az ötödök gyorson aztán mindennél élesebb lett az eddig sem mindennapi küzdelem. Ezt is Vicze Feri nyerte, Turán Frici előtt aki +3,1 másodperces hátránnyal ért  célba. Ezzel összetettben Vincze Feri átvette a vezetést Frici előtt, akinek hátránya mindössze +0,1 másodperc volt. Az élen küzdő kettőst Ranga Peti és Kazár Miki követte, ők azonban már kezdtek leszakadni, Peti ekkor +14,3, Miki pedig +22,8 másodperces hátrányban volt már.

Jó volt igazából, most így ennyi esik jól.” – mondta Ranga Peti a célban, aki élete első Eger Rallye-ján vesz részt.

A második kör utolsó szakaszán is Vincze Feri volt a leggyorsabb, Turán Frici és Ranga Peti előtt. Így az egy tizedes előnyt Feri +1,7-re növelte Fricivel szemben, aki messze leszakította az őt üldöző Ranga Petit, aki +17,1 másodperces hátrányban volt, de tartotta abszolútban a harmadik helyet.

Az út közepén van egy gumi. Pluszba kellett egyet fékezni.” – panaszkodott Frici a célba érés után.

Ranga Peti tartotta magát a harmadik helyen.

A harmadik körre már sötétben került sor, ami tovább nehezítette a versenyzők dolgát. Vincze Feri ott folytatta, ahol világosban abbahagyta és megnyerte a hetedik szakaszt is. Őt Turán Frici követte +2,7 és Ranga Peti +4,2 másodperces hátránnyal. Kazár Miki mindössze +0,5-öt kapott Ranga Petitől, így az első négy szoros csatát vívott a sötétben is.

Rendben van minden. Nem találjuk a fogást rajtuk. Végig közepes gumival kellett volna menni.” – mondta a célban Kazár Miki.

A nyolcadik szakasz is komoly csatát hozott, igaz, Vincze Feri ellépett egy kicsit az őt üldöző Turán Fricitől, aki ezúttal a negyedik időt futotta, míg Feri ismét megnyerte a szakaszt. A nagy adok – kapok folytatódott Ranga Peti és Kazár Miki között is, ezúttal Miki adott három tizedet Petinek.

Valami nem jó..nem érzem a magabiztosságot sajnos. A lámpákon állítunk valamit.” – elemezte a helyzetet Frici a szakasz után.

A napi zárószakaszt is Vincze Feri nyerte, Turán Frici is visszanyerte magabiztosságát, aki csupán +0,9 másodpercet kapott, harmadikként Ranga Peti ért célba +2,2 hátránnyal. Az első nap végén összetettben Vincze Feri vezetett, őt Turán Frici követte +11,9 , Ranga Peti +28,8 és Kazár Miki +40,7 másodperces hátránnyal.

“Volt egy-két rész, amit a felhordás miatt nem láttam annyira lámpával.” – zárta a napját Vincze Feri.

Vasárnap – Vincze Feri nagy napja

Látványban ezúttal sem volt hiány.

Vasárnap hat szakasz várt a mezőnyre, név szerint az Egerbakta – Terepesi elág és a Verpelét – Egerszalók. A gyorsokat ezúttal is háromszor kellett teljesíteni. Folytatódott a harc Vincze Feri és Turán Frici között, Feri bekezdett reggel és megnyerte a szakaszt hét tizeddel Frici előtt. A szakaszt nyerő kettős 139,9 km/h átlagot hasított. Őket épp úgy, ahogy az előző napon: Ranga Peti és Kazár Miki követte. Sajnos a 10. szakaszon személyi sérüléssel járó baleset történt, egy sportbíró szenvedett súlyos sérüléseket, ezúton kívánunk jobbulást sportbarátunknak. A 11. szakaszon hasonlóan az előzőhöz tizedek döntöttek, ismét Feri javára, őt a szokásos hármas üldözte: Turán, Ranga, Kazár sorrendben.

Nagyon nem jó vizes gumival szárazon menni, neki is mentünk egy lassítónak.” – panaszkodott a szakaszgyőztes a célban.

A napi második kör következett, ahol folytatódott a harc, de Feri megállíthatatlanul nyerte a szakaszokat riválisai előtt és ennek eredményeként el is húzott összetettben. Előnye az utolsó kör előtt már 14,7 másodperc volt Turán Frici előtt. A dobogó harmadik fokáért Ranga Peti autózott +36,1 másodperces hátránnyal. Kazár Miki azonban leszakadt ebben a körben, aki egy 6. és egy 5. időt autózott. A 13. szakaszon Miki még egy 20 másodperces büntetést is begyűjtött, két perces késés miatt, így abszolútban az ötödik helyre estek vissza. Ranga Peti így magabiztos előnnyel állt a harmadik helyen, ifj Kiss László előtt.

A Mikinek valami gondja van, ezért nem sietünk, szeretnénk bejönni harmadiknak.” – foglalta össze a történteket Ranga Peti.

Volt egy kis problémánk. Elég látványosan mentünk.” – zárta a második kört Kazár Miki.

A nézői lelkesedés megtörhetetlen.

A verseny és a bajnokság utolsó két szakaszán volt a sor. Az utolsó két kör is nagy csatát hozott, de ez a nap és végül a verseny is a Vincze Ferenc – Bazsó Attila párosé volt, akik 13,9 másodperces előnnyel értek célba, az őket kitartóan üldöző Turán Frigyes – Farnadi Ágnes kettős előtt. Élete első Eger Rallye-ján induló Ranga Péter Szőke Tamással az oldalán a dobogó harmadik fokára állhatott fel 38,1-es hátránnyal.

Nagyon boldogok vagyunk, még fel se dolgoztuk és érjünk el a célceremóniáig. Nagyon jó érzés!” – mondta boldogan a célban Vincze Feri, aki első ízben nyert abszolútban.

Gratulálok Ferinek, tudom mit jelent először abszolútot nyerni. Nem adtuk fel, végig szoros volt.” – zárta a versenyt Turán Frici.

Egész végig a dobogós helyért mentünk, előrébb nem nagyon tudtunk volna menni, nem is erőltettük.” – fejezte be a szezont Ranga Peti.

A verseny végével a bajnokság is lezárult, ami komoly küzdelmeket hozott és a Budapest Rally elmaradása miatt kitörő botrány sem maradt el. Reméljük a sok néző a pályák szélén arra ösztönzi a döntéshozókat, hogy munkájukkal megoldják a rally problémáit.

Fotók: Rally Feeling

Idézetek forrása: Rallye Rádió

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük