Katarzis lesz Katarban?

Katarzis: beteljesülés; érzelmi, erkölcsi megtisztulás, ami egy megrendítő esemény, tragédia hatására a néző, olvasó, főhős lelkében végbemegy. Főhősünket, Michelisz Norbit, szerencsére a tragédiák elkerülték, a technika ördöge és a balszerencse azonban nem. Hogy mindezek ellenére lesz-e beteljesülés és, hogy világbajnokként térhet-e majd haza, az péntek estére kiderül.

 

A pálya.

Az utolsó versenyre maradt a döntés – minkét fronton – a gyártók között és egyéniben is itt dől el a világbajnoki cím sorsa. Egyenlőre mindkét tabellát a Volvo vezeti, a gyártók között 804,5 pontjuk van, a Honda 792 ponttal áll. Egyéniben Thed Björk vezet 255,5 ponttal Norbi előtt, akinek a neve mellett 249 pont szerepel. A pálya amin összecsapnak, 5380 méter hosszú, a nyitófutam 10, a főfutam 12 körös lesz, mindezt éjszaka lámpafénynél kell teljesíteni.

Súlyelőny nem lesz.

A kompenzációs súlynak nem lesz szerepe a világbajnoki döntőben, mert Norbi és Björk is a maximum +80 Kg terheléssel vág neki a hétvégének.

Volvo S60 TC1 1,180 kg +80 kg
Honda Civic WTCC 1,180 kg +80 kg
Citroën C-Elysée WTCC 1,160 kg +60 kg
Chevrolet RML Cruze TC1 1,110 kg +10 kg
Lada Vesta WTCC 1,110 kg +10 kg

A kimaradó és a visszatérő.

Tiago Monteiro most sem tud visszatérni, amit így kommentált:

Természetesen csalódott vagyok, hogy nem vezethetek Katarban, de közben nagyon izgatottá tesz, hogy a Honda és Norbi világbajnok lehet. Eszembe sem jutott, hogy ne legyek ott a csapattal és a csodálatos szerelőimmel ebben a történelmi pillanatban. A kezdetek, azaz 2012 óta a program részese vagyok, és úgy érzem, sokat tettem hozzá ahhoz, ami most elérheti a csúcsát. Realistán gondolkodva akkor mondtam le a világbajnoki esélyekről, amikor kiderült, Makaóban sem állhatok rajthoz, úgyhogy ezt a hírt már kevésbé érzem mélyütésnek. Egy egész tél áll előttem, hogy felépüljek, úgyhogy nem fogok semmilyen felesleges kockázatot vállalni. Inkább már az a célom, hogy jövőre visszatérjek a versenyzéshez.”

A Volvo azonban nem akármilyen szövetségest állít Björk mellé. Yvan Muller, aki eddig tanácsadóként segítette a gyári csapatot, a szezonzárón visszatér és a  feladata is elég egyértelmű.

Örülök hogy visszatérhetek a versenyzéshez, miután egész szezonban keményen dolgoztunk azért, hogy éllovasként érkezzünk mindkét bajnokságban a szezonzáróra. A célom, hogy Thedet segítsem az egyéni, a Polestar Cyan Racinget pedig a gyártók címének megnyerésében. Kemény menet lesz, de biztos vagyok benne, hogy megtudjuk csinálni.” – nyilatkozta magabiztosan Muller.

Az esélyesség terhe.

Mindkét versenyző elérheti eddigi karrierje csúcsát és  gyári versenyzőként megkoronázhatja csapata egész éves munkáját. Az esély lehet, hogy egyszeri és megismételhetetlen, így ez jókora terhet jelent mindkettejük számára. Persze nyilatkozataikban nem e teher nagyságára helyezik a hangsúlyt. 

Úgy gondolom, hogy péntek estére csapatként annyira felkészültünk, amennyire csak lehet. Az év elején a teljes bajnokságra koncentráltam, de aztán a velem történtek után megváltoztattam ezt a filozófiámat és mindig csak egy versenyre figyeltem. Ez a hozzáállás kifizetődött, ahogy a Nürburgring óta elért eredményekből is látható. Nyilvánvaló, hogy meg akarom nyerni a világbajnokságot és az egész csapat mögöttem áll, hogy elérjem a célomat. Ha mégsem nyernék, akkor is elmondhatom hogy mindent megtettem és büszke lehetek az elvégzett munkámra.” – mondta el céljait Michelisz Norbi.

Amikor fiatal voltam, szerettem volna a Forma-1-ben világbajnok lenni, de ez a lehetőség is nagyon jó. Nyilvánvalóan izgatott vagyok és minden, amit ebben az évben tettünk az utolsó napokban csúcsosodik ki. Megpróbálok összpontosítani arra, hogy olyan gyorsan menjek, amennyire csak tudok és remélem ez elég lesz a győzelemhez.” – nyilatkozta Thed Björk.

Mit hol látunk mindebből?

A program kétnapos lesz és már csütörtökön kezdetét veszi.

16:30 – Első szabadedzés 30p Eurosport Player, élő
19:15 – Második szabadedzés 30p Eurosport Player, élő

Pénteken folytatódik a száguldás, de a versenyek élő közvetítéseit ezúttal nem az Eurosporton kell keresni. Péntek este az M4 legyen a legnézettebb csatorna és reméljük, hogy sporttörténelmet láthatunk majd.

12:30 – Időmérő edzés 20p+10p+Q3 Eurosport 2, élő
13:30 – MAC3 csapatidőfutam Eurosport 2, élő
19:15 – Nyitó verseny – 10 kör Eurosport Player és M4 Sport, élő
20:15 – Fő verseny – 12 kör Eurosport Player és M4 Sport, élő

Fotók : WTCC média

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük