Két év kihagyás után visszatér a WTCC mezőnye a világ egyik leghíresebb városi pályájára, Makaóra. A helyszín méltán vált legendássá, a tempós, széles részeket szűk beláthatatlan kanyarok követik. A pálya nem tűri a hibákat, itt mindenkinek a maximumot kell nyújtania.
Szép emlékű pálya ez Norbinak aki 2010-ben itt nyert először a sorozatban egy Seat volánja mögött. Évek teltek az első pezsgőlocsolás óta, Norbi bejárta a maga útját a sorozatban és mára meghatározó szereplőjévé vált. Szeretett volna világbajnoki címet szerezni a Zengő csapattal, de a gyári csapatokkal felvenni a harcot egy priváttal Dávid és Góliát harca volt. Kétszeres privát bajnokként kapott szerződést a gyári Honda csapatától és egyértelmű célja a világbajnoki cím megszerzése! Pályafutása talán legnehezebb szezonjában jutott el odáig, hogy minden eddiginél közelebb legyen álma eléréséhez. A döntő csaták egyik helyszíne épp a szép emlékű Makaó és ennél a pályánál aligha lehetne nehezebbet találni egy kiélezett küzdelemhez. A súlykompenzáció ezúttal Norbinak kedvez, amíg Björk megkapja a maximális + 80 kilogrammot, addig Norbi +70 kilogrammal lesz terhelve.
A pálya 6120 méter hosszú, a nyitófutam 8 körös lesz, a főfutam pedig 11. A körrekordot José María López tartja 2014-ben futott 2:24,294 -es idejével. A jelenlegi mezőnyben Rob Huff igazi Makaó specialistának mondhatja magát, aki 2008, 2009, 2010, 2011, 2013,és 2014-ben is nyerni tudott. A világbajnoki címért Huff ugyan idén nincs versenyben, mégis értékes pontokat vehet el Björktől vagy Norbitól. Esélyeit tovább növeli, hogy ezúttal nem kell extra súlyt magával cipelnie, ami ezen a pályán számára jelentős előny biztosít.
“Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérünk Makaóba, talán jobban is mint mások. Makaó egy varázslatos hely számomra, és ez már az első pillanattól így volt, mikor először jártam itt. Mindig magabiztos és gyors voltam ezen a pályán, de arra nem tudom a választ, hogy miért.“- mondta Huff, majd így folytatta – “Ha elkövetsz pár hibát a Nordschleife-én talán megúszod, Makaó már nem tűri a legkisebb hibákat sem. Vannak kemény pályák a szezonban, de egyik sem ennyire könyörtelen, mint ez. Aki megtalálja a határait az sikeres itt, aki túlvállalja magát, azonnal a falban végzi.“- zárta a pálya elemzését Huff
Az év elején még bajnoki álmokat dédelgető Huff még csak nem is nyert idén, így mint a pálya specialistájának remek alkalom nyílik a győzelemre.
A Sebastian Loeb Racing színeiben tér vissza a kínai Ma Qing Hua. Az autó külseje a Kínai zászló színeit hordozza magán, a visszatérő versenyző nagyon várja a versenyt.
“Komoly lehetőség ez, és nagyon örülök, hogy visszatérhetek a bajnokságba. Makaó egy csodálatos hely és fantasztikus város, örülök annak, hogy itt térhetek vissza. Eltarthat egy darabig mire újra felveszem a ritmust, de emlékszem arra, hogy milyen érzés egy ilyen autót vezetni.” – zárta gondolatai Qing Hua.
Tiago Monteiro világbajnoki álmai is véget értek, miután orvosai tanácsára Makaóban sem indul. A versenyző elkeseredésének adott hangot:
“Nagyon csalódott vagyok, hogy ki kell hagynom a versenyt, így már nem vehetek részt a világbajnoki címért folytatott küzdelemben. Makaó az egyik legnagyobb kihívást jelentő pálya a világon és mindig szerettem ott versenyezni. Úgy érzem, képes vagyok arra, hogy visszatérjek, olyan formában érzem magam mint a balesetem előtt. Annak viszont fennáll a veszélye hogy újabb sérülést szenvedhetek és orvosaim szerint még az előzőt sem hevertem ki teljesen. Így annyit tehetek, hogy továbbra is keményen edzem, hogy visszatérhessek Katarban, hogy a Honda világbajnoki törekvéseit támogatni tudjam.” – számolt be helyzetéről Monteiro
Monteirot – ahogy japánban is – Esteban Guerrieri fogja helyettesíteni.
“Versenyeztem már itt 2007-ben a Forma-3-ban, és itt nagyon nagy koncentrációra van szükség. Szeretem az utcai pályákat, ahol keresned kell a határaidat, mert ha túlléped azokat a falban találod magad.” – mesélte Guerrieri, akinek minden bizonnyal Norbi segítése lesz a feladata, épp úgy, mint japánban.
A mezőny nagy öregje, a sokszor bolondozó közönség kedvenc Tom Coronel is várja az újabb utcai harcot.
“Ha megkérdeznénk a versenyzőket, hogy melyik a két legmenőbb pálya a földön, akkor a Nordschleife és Makaó lenne versenyben. Ez egy olyan pálya, ahol fel kell építeni az önbizalmadat, én mindig is magabiztos voltam itt. Nagyon örültem, mikor visszakerült a versenynaptárba Makaó, mert én mindig gyors voltam itt, a helynek pedig különleges hangulata van. A legnehezebb kanyar számomra a mandarin, itt mindig visszatartom a lélegzetem.” – véleményezte a pályát Coronel.
Végül a bajnoki címért harcban lévők is elmondták véleményüket. Thed Björk még nem versenyzett ezen a pályán, de profi szinten lévő versenyzőknél már nem okoz problémát egy új helyszín megtanulása. Minden bizonnyal számos kört megtett már Björk a csapat szimulátorában; önbizalommal telve várja a kihívást.
“Új pályákon elég gyorsan szokott menni nekem azok megtanulása, és remélem ez Makaóban sem lesz másként. Vezetem a bajnokságot, és ez lesz az amiből erőt fogok meríteni ezen a nehéz pályán.” – zárta rövidre Björk.
Michelisz Norbi riválisával ellentétben már nagyon is ismeri a pályát és számára szép emlékeket is idéz.
“Itt nyertem életem első WTCC versenyét 2010-ben, ami egy nagyon különleges emlék számomra. Ez egy igazán komoly kihívást jelentő pálya, akárcsak a Nordschleife és versenyzőként egyedülálló, amit itt átélünk. Minél közelebb a verseny időpontja, annál izgatottabb vagyok.” – nyilatkozta Norbi.
A pályáról, annak hangulatáról és nehézségeiről mindenki elismerően nyilatkozik. Kemény versenyekre lehet számítani, ahol a legkisebb hiba is álmokat zúzhat porrá. A hétvége minden mozzanatának döntő jelentősége lesz, remélhetőleg a rá nehezedő óriási nyomásból Norbi a legjobbat fogja kihozni, önmaga és csapata számára is.
Végül járjuk be a legendás pályát Lopezzel.
Fotók : WTCC média