A verseny 8. szakaszát a motorosok és quadosok számára ma törölték, ezzel is tisztelegve a tegnap tragikus balesetben elhunyt Paulo Gonçalves emléke előtt. Az autósoknak így még a szokásosnál is nehezebb navigációs kihívásokkal kellett szembenézniük, mivel az általában előttük haladó kategória nem “mutatta” az irányt.
A mai, Wadi Al Dawasir körül megrendezett körgyors nevében a Wadi arab nyelven völgyet jelent, mely jól fémjelzi, hogy az autók, SSV-k és kamionok milyen tájon és körülmények között versenyeztek: eltekintve egy nagyjából 100 kilométeres résztől, ahol kanyonokat láthattak a pilóták, mindenhol homok és dűnék, ameddig a szem ellát.
Az autóval versenyző pilóták között Mathieu Serradori volt a leggyorsabb, aki korábban motorral vett részt a viadalon, megelőzve a nem kis meglepetésre a második helyen befutó Fernando Alonso-t. Az élmenők: Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah és Stéphane Peterhansel baja (elöl haladva) meggyűlt a navigálással, így közülük a legjobb eredményt Peterhansel hozta, de Mr. Dakar így is csak a 9. helyet tudhatja ma magáénak.
Az SSV-k között Reinaldo Varela húzta be a mai napot, mögötte az összetettben második helyen álló Chaleco López futott be, aki felére tudta csökkenti lemaradását a még mindig vezető Casey Currie-vel szemben. A kamionosoknál a továbbra is domináló Andrey Karginov ma már harmadik szakasz győzelmének örülhetett, az orosz kicsivel több, mint 27 perccel vezet honfitársa, Anton Shibalov előtt összetettben.
A kétszeres spanyol Formula 1-es világbajnok, Fernando Alonso egy defekt ellenére bebiztosította eddigi legjobb eredményét a Dakaron, Marc Coma navigálásával a második helyre kormányozta Toyotáját. Úgy tűnik, a korábbi kétszeres Le Mans győztes viszonylag hamar tudott alkalmazkodni a tereprally-hoz is, bár ez gyökeresen eltér azoktól a szakágaktól, ahol eddig versenyzett. Mai formáját látva, lehet, hogy már nem kell sokat várnunk első szakasz győzelmére, esetleg néhány éven belül a Dakar királyává is koronázhatják? Ki fog derülni.
“Kiváló napot zártunk ma. Volt ugyan egy defektünk és ott vesztettünk egy kis időt, de egyébként szinte tökéletes szakaszt futottunk. Marc hihetetlenül jól navigált…még az utolsó részen is, ahol az előttünk haladók időt vesztettek, mi tudtunk egy kicsit gyorsulni és ez Marc érdeme. Akik elöl rajtoltak, nem tudtak olyan sebességgel haladni, mint amikor a motoros mezőny előttünk halad. Mi profitáltunk abból, hogy hátrébbról rajtoltunk és boldog vagyok, hogy probléma nélkül tudtuk befejezni a mai napot. Gyönyörű tájakon haladtunk, gyors szakaszon sok homokdűne között. Úgy tűnik, meg tudom találni a ritmust a dűnék között vezetve és élvezem a verseny második felét.” – értékelt a nap végén Alonso.
A verseny holnap a 9. szakasszal folytatódik Wadi Al Dawasir és Haradh között 410 kilométernyi száguldással. Azok kerülhetnek előnybe, akik igazán precízen tudnak vezetni, hiszen a szakasz javarészt keményebb talajból áll.
Top 10, autók:
1 | 305 | BAHRAIN JCW X-RAID TEAM | 31h 56′ 52” | |
2 | 300 | TOYOTA GAZOO RACING | 32h 03′ 32” | |
3 | 302 | BAHRAIN JCW X-RAID TEAM | 32h 10′ 01” | |
4 | 309 | OVERDRIVE TOYOTA | 32h 29′ 17” | |
5 | 311 | X-RAID MINI JCW TEAM | 32h 39′ 54” | |
6 | 304 | TOYOTA GAZOO RACING | 32h 50′ 04” | |
7 | 315 | SRT RACING | 32h 59′ 34” | |
8 | 307 | TOYOTA GAZOO RACING | 33h 03′ 52” | |
9 | 324 | RACE WORLD TEAM | 34h 34′ 10” | |
10 | 322 | GEELY AUTO SHELL LUBRICANT TEAM | 35h 03′ 12” |
Top 10, kamionok:
1 | 511 | KAMAZ – MASTER | 34h 31′ 43” | |
2 | 516 | KAMAZ – MASTER | 34h 58′ 49” | |
3 | 503 | MAZ-SPORTAUTO | 35h 37′ 00” | |
4 | 502 | INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 36h 36′ 10” | |
5 | 501 | KAMAZ – MASTER | 37h 11′ 05” | |
6 | 504 | BIG SHOCK RACING | 37h 16′ 32” | |
7 | 505 | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 38h 04′ 45” | |
8 | 528 | MAZ-SPORTAUTO | 38h 47′ 13” | |
9 | 509 | TATRA BUGGYRA RACING | 39h 07′ 08” | |
10 | 512 | HINO TEAM SUGAWARA | 39h 09′ 19” |
(Fotók: Dakar Media)