Véget ért a Dakar: Al-Attiyah nyert, Szalayék a 20. helyen végeztek

A mai utolsó, 112 kilométeres gyorsaságival véget ért az idei 10 napos küzdelem

A szakaszt – mely ugyan rövid volt, de a dűnékkel és puha homokos részekkel megtűzdelt pályát könnyűnek egyáltalán nem lehetne nevezni – Carlos Sainz nyerte Sebastien Loeb és Cyril Despres előtt. Összesítésben Nasser Al-Attiyah végzett az élen, pályafutása során 3. alkalommal nyerte meg a Dakart, első ízben diadalmaskodott Toyotával. Taktikusan versenyzett, beosztotta az előnyét (és persze kicsit a szerencse is mellé állt): az utolsó szakaszon csupán 12. lett, összetettben mégis nagyjából háromnegyed órás előnye volt a 2. helyezett Nani Romával szemben. Őt keveset láthattuk az élmezőnyben, viszont stabil teljesítménye és minimális hibái felsegítették a képzeletbeli dobogó 2. fokára. Ezen pódiumon a kilencszeres rally világbajnok Sebastien Loeb a 3. helyre állhat; a 10 szakaszból 4-et megnyert.

Nasser Al-Attiyah (jobbra) és navigátora, Matthieu Baumel

“Ez egyszerűen fantasztikus. Nem hibáztunk ezen a mindenki számára nagyon-nagyon nehéz versenyen. Az volt a legjobb, hogy a 3. naptól kezdve átvettük a vezetést, erre tudtunk építeni napról napra, egészen az utolsó napig. Boldog vagyok, köszönetet szeretnék mondani a Toyotának, a BF Goodrich-nek, az összes szponzornak. Külön öröm, hogy a Toyota első Dakar győzelmét együtt élhetjük át. A többi versenyző is nagyon erős volt és mind meg akarjuk nyerni a Dakart. Amikor megtudtuk, hogy a versenyt teljes egészében Peruban fogjuk futni, ahol rengeteg a homokdűne, tudtam, hogy azt csinálhatjuk, amiben jók vagyunk. Örülök, hogy megnyertük a versenyt a Toyotával.” – fogalmazta meg gondolatait a katari győztes.

Hazánk fiai: a Szalay Balázs – Bunkoczi László kettős is büszke lehet magára és mi, magyarok is büszkék lehetünk rájuk! A verseny során szakaszról szakaszra egyre jobb eredményeket elérve, komolyabb hátráltató technikai hiba nélkül lépegettek előre, összetettben így a nagyon is előkelő 20. helyen végeztek, beállítva ezzel saját rekordjukat.

“Nagyon nagy drukkal álltam neki ennek a szakasznak, de a szervezők lendületes, élvezhető, jó pályát raktak össze, igaz, egyszer még így is ásnunk kellett. Megküzdöttünk ezért a célba érkezésért, s ezért a huszadik helyezésért, aminek nagyon örülök. Noha voltunk már huszadikok, évről évre nehezebb a verseny, sűrűbb a mezőny, egyre több gyári autót adnak bérbe és egyre több a jó és rutinos versenyző. Nagyon szép eredmény a huszadik hely, megküzdöttünk érte, sok kitartás kellett, hogy elérjük. Csapatmunka volt: Bunkoczi Laci és a szervizes srácok nélkül nem ment volna.” – mondta el a célban az Opel Grandland X-szel versenyző Szalay. Navigátora, Bunkoczi László hozzátette: “Melós volt az utolsó szakasz is, s bár nyilván nem az volt a rendezők terve, hogy minél többen kiessenek, azért ma is elég sokan ástak a dűnék között. Az utolsó kilométereken már visszaszámoltam, s szurkoltam, most már ne legyen semmi bajunk. A huszadik hely tisztességes eredmény, beállítottuk a legjobbunkat, bár 2012-ben talán valamivel könnyebb volt megszerezni a huszadik helyet, mint most. Ez most elég keserves volt, rettenetesen sokat ástunk, ugyanakkor végig egyenletes teljesítményt nyújtottunk. Ez volt a huszadik hely titka, és az, hogy amennyire tudtunk, vigyáztunk az autóra.”

A verseny végeredménye:

Autók, top 10:

1 301   TOYOTA GAZOO RACING SA 34h 38′ 14”    
2 307   X-RAID TEAM 35h 24′ 56” + 00h 46′ 42”  
3 306   PH-SPORT 36h 32′ 32” + 01h 54′ 18”  
4 303   ORLEN X-RAID TEAM 37h 06′ 45” + 02h 28′ 31”  
5 308   X-RAID MINI JCW TEAM 37h 26′ 57” + 02h 48′ 43”  
6 305   MP-SPORTS 37h 57′ 16” + 03h 19′ 02”  
7 314   X-RAID TEAM 39h 09′ 10” + 04h 30′ 56”  
8 321   X-RAID TEAM 42h 36′ 12” + 07h 57′ 58” 01h 00′ 00”
9 302   TOYOTA GAZOO RACING SA 42h 37′ 30” + 07h 59′ 16” 00h 04′ 00”
10 319   OVERDRIVE TOYOTA 42h 48′ 12” + 08h 09′ 58” 00h 04′ 00”

Motorok, top 10:

1 3   RED BULL KTM FACTORY TEAM 33h 57′ 16”   00h 01′ 33”
2 1   RED BULL KTM FACTORY TEAM 34h 06′ 29” + 00h 09′ 13” 00h 03′ 00”
3 14   RED BULL KTM FACTORY TEAM 34h 10′ 50” + 00h 13′ 34” 00h 02′ 00”
4 6   ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING 34h 18′ 02” + 00h 20′ 46”  
5 29   ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING 34h 41′ 26” + 00h 44′ 10”  
6 18   YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM 34h 51′ 16” + 00h 54′ 00” 00h 01′ 00”
7 10   MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 35h 05′ 22” + 01h 08′ 06” 00h 15′ 00”
8 77   RED BULL KTM FACTORY TEAM 35h 06′ 26” + 01h 09′ 10”  
9 7   HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY 36h 05′ 57” + 02h 08′ 41”  
10 28   MEC HRC 36h 29′ 09” + 02h 31′ 53” 00h 02′ 00”

Kamionok, top 10:

1 500   KAMAZ – MASTER 41h 01′ 35”    
2 514   KAMAZ – MASTER 41h 27′ 11” + 00h 25′ 36”  
3 503   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 42h 36′ 19” + 01h 34′ 44”  
4 505   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 46h 50′ 43” + 05h 49′ 08” 00h 15′ 00”
5 507   INSTAFOREX LOPRAIS TEAM 47h 01′ 26” + 05h 59′ 51”  
6 501   MAZ-SPORTAUTO 47h 41′ 04” + 06h 39′ 29” 01h 02′ 00”
7 509   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 50h 17′ 01” + 09h 15′ 26” 01h 20′ 00”
8 519   MAZ-SPORTAUTO 51h 18′ 36” + 10h 17′ 01” 02h 22′ 25”
9 510   HINO TEAM SUGAWARA 52h 23′ 44” + 11h 22′ 09” 01h 15′ 00”
10 513   PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO 52h 55′ 50” + 11h 54′ 15” 01h 00′ 00”

(Fotók: Dakar Media, Opel Dakar Team)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük