Az Aston Martin 2020-ban megérkezhet a DTM-be privát csapattal, Honda motorral, Red Bull szponzoráció keretében.
Előrehaladott tárgyalások folynak az Aston Martin és a DTM promótere, az ITR között; a paddock-ban azt suttogják, hogy a bejelentést még a szezon vége előtt megteszik.
“Több folyamatban lévő tárgyalásunk van, több irányban, de egyelőre semmi sem biztos, még mindig azon dolgozunk, hogy a sorozatba új gyártók lépjenek.” – mondta el Gerhard Berger, az ITR vezetője.
Az új csapat nevében Aston Martin lenne, Red Bull partner csapatként, de Honda motor hajtaná, akárcsak a Formula-1-ben 2019-től.
A brit gyártó lehetséges érkezése a sorozatba lehetővé tette a Class 1 szabályok véglegesítését, melyet Gerhard Berger és Masaaki Bandoh jelentettek be a Norisringen (erről korábban mi is beszámoltunk).
Mivel az új szabályok szerinti kétliteres, négyhengeres, 600 lóerős turbós motorok nem szerepelnek az Aston Martin portfóliójában, az erőforrásokat a Honda szolgáltatná. A japánok jelentős tapasztalattal bírnak a kategóriában, mivel ilyen motorokkal futnak a Honda NSX-ek a japán Super GT bajnokságban, és nem mellesleg ezen egységek már a Class 1 szabályok szerint épültek.
Egy új gyártó érkezése a sorozatba elősegítené a BMW és az Audi maradását a szériában: “Azon dolgozunk a BMW-vel és az Audi-val közösen, hogy megnöveljük a mezőny létszámát a jövő évtől kezdve, lehetővé téve a privát csapatok számára is a részvételt.” – mondta korábban Berger, utalva is arra is, hogy ezáltal a DTM-nek változtatni kell a szabályain, nyitni a gyári csapatok felől a privát alakulatok felé.
(Fotó: motorsport.com)