Új kihívás előtt áll a DTM mezőnye: hétvégén rendezik a sorozat első villanyfényes éjszakai versenyét, melynek Misano ad otthont. 2003-ban a Nürburgringen már rendeztek kvalifikációt sötétedés után, melyet az akkor 25 éves újonc, Mattias Ekström nyert egy Abt Audi TT-R volánja mögött. Hivatalosan azonban még sosem futottak DTM versenyt sötétben, a sorozat olaszországi visszatérésével ez az újdonság is debütál majd.
A Rimini-től nem messze található, hivatalosan Misano World Circuit Marco Simoncelli nevű pálya fel van szerelve reflektorokkal, így tökéletesen alkalmas a villanyfényes DTM premierre. 1999-ben a német Super Touring Car Championship futott itt egy felejthetetlen versenyt; a hőségben Christian Abt diadalmaskodott Audi A4 quattro-jával, nem sokkal leintés előtt előzte meg az Opel-lel versenyző Uwe Alzen-t. Akkoriban még az óramutató járásával ellentétes irányban futották a versenyeket, ma már az óramutató járásával megegyező irányban haladnak a versenyzők. Az Audi számításai szerint RS 5 versenyautójuk kb. 250 km/h-s végsebességet fog elérni a pályán. A legtöbb kanyar közepesen gyors sebességű, “a kivétel az egyik nagyon gyors kanyar a kör vége előtt nem sokkal” – mondta el a márka címvédő bajnoka, René Rast; ezt a kanyart egyébként a szimulációk szerint kb. 175 km/h-val fogják bevenni.
Rast ismeri a pályát, versenyzett már itt egy Audi R8 LMS GT3-mal, ahogy márkatársai: Robin Frijns és Jamie Green is. Green élményei elég frissek a pályáról, sőt, a versenyt, melyet júniusban futott itt az Olasz GT Bajnokságban, villanyfénynél rendeztek, így erről is van már tapasztalata: “A pálya néhány részén a reflektorok ellenére is meglehetősen sötét volt. A GT3 autókkal ellentétben a DTM versenygépeink sokkal gyorsabbak, de csak nappalifénnyel vannak felszerelve. Ezért van szükség valamilyen kiegészítő fényforrásra, különben trükkös helyzetek adódhatnak.” Plusz fényforrás a pilótafülékben is lesz: a berendezéseket és kapcsolókat külön megvilágítják.
“Igazán várjuk már ezt a nagyszerű rendezvényt. Az éjszakai verseny és Misano is ismeretlen terület a DTM számára, senkinek sincs még itt tapasztalata a jelenlegi autóval. A késői időpont ellenére nagy melegre számítunk; célunk, hogy a Zandvoort-ban és Brands Hatch-ben mutatott jó teljesítményünkre alapozzunk és látványos show-t biztosítsunk a rajongóknak.” – mondta el Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője.
Ahogy korábban mi is több alkalommal beszámoltunk róla, Alessandro Zanardi is vendégszerepel a hétvégén a BMW színeiben, emellett az esemény fényét tovább növeli, szombat este az olasz rock énekesnő, Gianna Nannini is koncertet ad a paddock-ban.
Mindenki izgatott a kihívásokat rejtő hétvégével kapcsolatban, néhány nyilatkozat a résztvevőktől:
Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója
“A DTM történetének első éjszakai versenye; a helyi hős, Alex Zanardi részvételével kétségtelenül az idei szezon fénypontja lesz. Az éjszakai versenyek mindig különösen látványosak, de ez egyúttal újdonság is lesz a versenyzők, csapatok és mérnökök számára is a DTM-ben. Nagyon nagy köszönet illeti a BMW Motorsport csapatát, akik vállalták a kihívást és felszerelték Alex autóját mindazzal a technikával, mely lehetővé teszi, hogy megfelelően tudja kezelni a gépet. Az eredmény egy egyedi rendszer, mellyel a határon tud autózni mind a két, igen fárasztó sprint futamon. Öröm lesz őt a pályán látni. Csak annyit mondok: Forza, Alex!”
Marco Wittmann (BMW Driving Experience M4 DTM, BMW Team RMG)
“Igazán várom már a versenyt Misano-ban. Ismeretlen pálya számomra, ahol a lehető leggyorsabban meg kell találnom a saját ritmusomat. Az egész hétvége nagyon látványosnak ígérkezik és az éjszakai versenyek miatt az időterv is teljesen más lesz a megszokotthoz képest. Várom már azt is, hogy Alex Zanardi-val együtt legyünk a pályán, nagyon különleges pillanat lesz számára és rajongói számára is.”
Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM, BMW Team RMG)
“Ismerem a pályát még abból az időből, amikor az óramutató járásával ellentétes irányban rendeztek versenyeket. Itt ünnepelhettem életem első motorsport győzelmét, a Formula Renault-ban. Lesz elegendő fényünk, hogy megfelelően lássuk a pályát sötétben. A legutóbbi versenyen Brands Hatch-ben dobogóra tudtam állni, remélem, hogy meg tudom ismételni ezt az eredményt Misano-ban.”
Timo Glock (DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, BMW Team RMR)
“Izgatott vagyok, hogy milyen lesz első alkalommal vezetni egy DTM autót sötétben. A pálya is újdonság lesz mindenki számára, reméljük a nyomvonal fekszik majd az autónak. Abban is bízom, hogy visszatér a szerencsénk, ami mostanában mintha kicsit elpártolt volna tőlünk. Lenyűgöző lesz Alex Zanardi szereplése is és, hogy milyen lesz a DTM történetének első éjszakai versenye.”
Philipp Eng (SAMSUNG BMW M4 DTM, BMW Team RMR)
“Már nagyon várom Misano-t, igazán menő verseny lesz. 2016-ban és 2017-ben a Blancpain GT Sprint Series szombati versenyét is sötétben rendezték, akkor is nagyon látványos képek születtek. Fantasztikus volt a versenyzők számára is és biztos vagyok benne, hogy DTM autóval még jobb lesz. Biztosan látunk jópár izzó féktárcsát és lángcsóvát a versenyen. A pálya fekszik nekem és ez nagyon jó érzés. Szeretek ott versenyezni.”
(Fotók: Audi, BMW)