Eredményes teszt: Alessandro Zanardi majdnem 300 köre Vallelunga-ban

Ahogy korábban mi is több alkalommal beszámoltunk, Alessandro Zanardi a DTM misano-i versenyhétvégéjén fog vendégszerepelni és már javában zajlik felkészülése. Minden a lehető legjobban alakul, a héten Vallelunga-ban tesztelt 2 napon és 294 körön keresztül. A teszt elsődleges célja az volt, hogy a versenyző amennyire csak lehet, hozzászokjon a számára egyedileg átalakított BMW M4 DTM-hez.

“Nagyszerű volt a teszt, minden a legnagyobb rendben, jó irányba haladunk. Rengeteg újdonság van az autóban, de körről körre egyre jobban hozzászokom. Nagyon hálás vagyok a BMW-nek; egyre inkább készen állunk Misano-ra.” – ezek voltak Zanardi mondatai, miután az első néhány kört teljesítette az autóval.

Rengeteg változtatást eszközöltek az autón, leginkább a fékrendszeren. Zanardi első alkalommal fog úgy versenyezni, hogy fékezésre is a kezét fogja használni, nem a lábprotézisét. Az olasz szerint ez egy igazi mérföldkő a fejlesztésben: “Nagyon határozott előrelépés a korábbi rendszerhez képest. Egy ilyen autót vezetni hatalmas fizikai megterhelést jelent; ha ráadásul lábféket kellene használnom a protézisem segítségével, még inkább fárasztó lenne.”  Érdekesség, hogy korábban ő maga is szkeptikus volt az új rendszerrel kapcsolatban. “El kell ismernem, nagyon furcsa érzés volt, amikor a garázsból először kihajtva lenéztem és teljesen üres volt a lábtér. De azt kell mondanom, az egész rendszer nagyon intuitív, könnyen boldogulok vele.”

Zanardi legfőbb problémája az volt a régi rendszerrel, hogy túl sokat izzadt a felcsatolt lábprotézis alatt. Ezáltal nemcsak hamarabb elfáradt, hanem verseny közben egyre kevésbé érezte a megfelelő fékhatás kifejtéséhez szükséges erőt. A BMW Motorsport mérnökei keményen dolgoztak ezen hatékonyabb rendszer kifejlesztésén, melyet a versenyző jövőre Daytona-ban futó autójába is beépítenek majd.

“Teljesen más rendszer, mint amikhez hozzá vagyok szokva. Ezzel nem leszek gyorsabb, de a régi rendszert használva nem lettem volna képes arra, amit így elértünk. Rengeteg kört tettem meg egy olyan autóval, amit korábban sosem vezettem még, ráadásul már majdnem két éve nem is versenyeztem. Ez lehetetlen lett volna, ha a pedálos rendszernél maradunk. Fizikális szempontból olyan, mintha egy teljesen más versenyző lennék.”

Alessandro Zanardi tehát jövőre rajthoz áll Daytona-ban, az ottani versenyautójában is az újonnan fejlesztett, pedálok nélküli rendszert fogják használni. A misano-i vendégszereplés pedig több, mint egy teszt versenykörülmények között. “Nagy esemény lesz ez számomra és valószínűleg az egyik legnehezebb is autóversenyzői karrierem során. Szerintem a DTM jelenleg az egyik leginkább versenyképes sorozat az egész világon, mely az egyik legjobb mezőnnyel rendelkezik – jobbal, mint a Formula-1. A versenyen megpróbálok legalább az utolsó előtti helyen végezni. Kemény lesz, ugyanakkor érdekes is.”

Technikai összehasonlítás egy “normál” DTM autó és Zanardi versenyautója között: 

  BMW M4 DTM Zanardi módosítot
BMW M4 DTM-je
Fékezés módja Fékpedállal Fékkarral
Kuplung Pedállal működtetett hidraulikus kuplung Centrifugális rendszerű kuplung (hasonló a robogókban alkalmazotthoz), melyet bizonyos sebesség hoz működésbe
Sebességváltás Váltófülek a kormány mögött Váltófülek a kormány mögött, plusz gombbal a visszaváltáshoz a kézifékkaron
Gyorsítás módja Gázpedállal A kormány mögött elhelyezett “gyűrű” segítségével
Biztonsági övek Hagyományos rendszer: két öv a vállnál, egy az öl résznél, kettő a lábak között Hagyományos rendszer: két öv a vállnál, egy az öl résznél, kettő a lábak között

 

(Fotók: BMW)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük