Rast behúzta a második futamot, megvan idei első győzelme!

A címvédő bajnok, René Rast nyerte a vasárnapi futamot a DTM-ben Zandvoort-ban, ezzel idei első győzelmét könyvelheti el, amely egyben az Audi első diadala is 2018-ban.

#33 René Rast, Audi RS5 DTM, #2 Gary Paffett, Mercedes-AMG C 63 DTM, #3 Paul Di Resta, Mercedes-AMG C 63 DTM

Nagy megkönnyebbülés és öröm is egyben az Audi számára, hogy végre meg tudták szerezni idei első győzelmüket, igaz, csak a szezon 10. futamán; René Rast harmadikként rajtolva tudta megnyerni a holland futamot. Vele készített interjúnkban (mely itt olvasható) mi is rákérdeztünk, hogy szerinte mely területeken kell fejlődnie az Audi-nak? Erre akkor még ő sem tudta a választ, de azóta “találhattak valamit”, hiszen a győzelem magáért beszél. “Igazán megkönnyebbültem a hosszú ideje tartó kevésbé sikeres és sok balszerencsével kísért időszak után. Gary nagyon gyors volt, nem is számítottam rá, hogy győzni tudok.” – mondta el örömittasan a bajnok. Külön öröm lehet számára, hogy két évvel ezelőtt éppen ezen a pályán debütált a DTM-ben “beugróként” (korábbi cikkünkben mi is írtunk róla itt), most pedig már 30. DTM futamán, karrierje 4. győzelmének örülhet itt.

Második helyen a Mercedes-AMG versenyzője, Gary Paffett futott be, aki kiváló hétvégi teljesítményével (a tegnapi futamot megnyerte) még tovább növelte előnyét összetettben. Mellette csapattársa, Paul Di Resta ünnepelhetett a dobogó harmadik fokán; ma a 4. hely volt a legjobb eredmény a BMW számára, melyet Philipp Eng szállított a bajoroknak.

Rast sikerének kulcsa a box stratégia volt. A szombati versenyen egy hosszú, eltolt etapot terveztek számára, mely Nico Müller kicsúszása és a safety car pályára küldése miatt nem vált be, az addig kiautózott előnye így egyszerűen eltűnt. Ezzel szemben ma már az 1. kör végén letudta boxkiállását, és, mint utóbb kiderült, ez volt a nyerő taktika. Gary Paffett a 10. körben járt a boxban, Rast viszont megelőzte, ahogy a brit visszatért a pályára, 2 másodperc előnnyel – igaz, csak ideiglenesen. A mezőny ugyanis ma sem úszta meg safety car periódus nélkül: Jamie Green és Bruno Spengler ütközése miatt ma is pályára gurult, mivel Spengler a kavicságyban ragadt az egyes kanyarban. A német azonban a verseny újraindítása után is maga mögött tudta tartani brit riválisát, egészen a verseny végéig. “Az utolsó 15 perc nagyon nehéz volt; a rajongók pedig ismét egy jó csatát láthattak.” – összegzett Rast. René abszolút megérdemelte a győzelmet. Számomra így is tökéletes verseny volt, örülök a 2. helynek is. Hiszen sokan csak álmodhatnak olyan DTM hétvégéről, ahol 2 pole pozíciót, 1 győzelmet és 1 második helyet szerzel.” – tette hozzá Gary Paffett.

Restart Race 2, #33 René Rast, Audi RS5 DTM, #2 Gary Paffett, Mercedes-AMG C 63 DTM

A 4. helyen leintett, legjobban szereplő BMW-s versenyző, Philipp Eng szintén boldogan távozik Hollandiából: “Kiváló verseny volt az elsőtől az utolsó körig. Tudtam tartani a tempót az elöl haladókkal, bár támadási közelségbe nem tudtam kerülni Paul-lal. Mindenesetre erre a teljesítményre tudunk alapozni a jövőben.”. Érdekesség, hogy mivel ma is pontot szerzett, továbbra is Di Resta az egyetlen a mezőnyben, aki kiegyensúlyozott és stabil teljesítményének köszönhetően a szezon eddigi 10 versenyén mindig tudta gyarapítani egységeit összetettben.

Az összetett pontversenyt 20 verseny után tehát továbbra is Gary Paffett vezeti 148 ponttal, 27 pont előnnyel Paul Di Resta és 47-tel Timo Glock előtt.

A mezőny így, a szezon felénél 4 hetes nyári vakációra vonul, a következő versenyt az Egyesült Királyságban rendezik, augusztus 11-12. között. A DTM ezzel visszatér Brands Hatch-be, ahol a hosszabbik nyomvonalú pályán folytatódik a száguldás az évad 11. és 12. versenyén.

A verseny végeredménye:

Pos. Driver Nation Car Time Gap Intervall Laps
1  René Rast (D)  Audi RS 5 DTM  56:44.864  LAP  35  35
2  Gary Paffett (GB)  Mercedes-AMG C 63 DTM  56:45.688  +00.824  +00.824  35
3  Paul Di Resta (GB)  Mercedes-AMG C 63 DTM  56:46.213  1.349  +00.525  35
4  Philipp Eng (AT)  BMW M4 DTM  56:46.689  1.825  +00.476  35
5  Augusto Farfus (BR)  BMW M4 DTM  56:46.987  2.123  +00.298  35
6  Pascal Wehrlein (D)  Mercedes-AMG C 63 DTM  56:48.064  3.200  1.077  35
7  Nico Müller (CH)  Audi RS 5 DTM  56:49.747  4.883  1.683  35
8  Edoardo Mortara (I)  Mercedes-AMG C 63 DTM  56:51.166  6.302  1.419  35
9  Lucas Auer (AT)  Mercedes-AMG C 63 DTM  56:53.728  8.864  2.562  35
10  Timo Glock (D)  BMW M4 DTM  56:54.041  9.177  +00.313  35
11  Joel Eriksson (S)  BMW M4 DTM  56:54.682  9.818  +00.641  35
12  Daniel Juncadella (E)  Mercedes-AMG C 63 DTM  56:55.268  10.404  +00.586  35
13  Bruno Spengler (CA)  BMW M4 DTM  56:58.573  13.709  3.305  35
14  Jamie Green (GB)  Audi RS 5 DTM  57:11.364  26.500  12.791  35
15  Loic Duval (F)  Audi RS 5 DTM  57:25.302  40.438  13.938  35
16  Mike Rockenfeller (D)  Audi RS 5 DTM  57:28.234  43.370  2.932  35
17  Marco Wittmann (D)  BMW M4 DTM  56:22.665  1L  1L  34
 Robin Frijns (NL)  Audi RS 5 DTM  15:46.511  25L  24L  10

(Fotók: DTM media)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük