A címvédő bajnok, René Rast nyerte a vasárnapi futamot a DTM-ben Zandvoort-ban, ezzel idei első győzelmét könyvelheti el, amely egyben az Audi első diadala is 2018-ban.
Nagy megkönnyebbülés és öröm is egyben az Audi számára, hogy végre meg tudták szerezni idei első győzelmüket, igaz, csak a szezon 10. futamán; René Rast harmadikként rajtolva tudta megnyerni a holland futamot. Vele készített interjúnkban (mely itt olvasható) mi is rákérdeztünk, hogy szerinte mely területeken kell fejlődnie az Audi-nak? Erre akkor még ő sem tudta a választ, de azóta “találhattak valamit”, hiszen a győzelem magáért beszél. “Igazán megkönnyebbültem a hosszú ideje tartó kevésbé sikeres és sok balszerencsével kísért időszak után. Gary nagyon gyors volt, nem is számítottam rá, hogy győzni tudok.” – mondta el örömittasan a bajnok. Külön öröm lehet számára, hogy két évvel ezelőtt éppen ezen a pályán debütált a DTM-ben “beugróként” (korábbi cikkünkben mi is írtunk róla itt), most pedig már 30. DTM futamán, karrierje 4. győzelmének örülhet itt.
Második helyen a Mercedes-AMG versenyzője, Gary Paffett futott be, aki kiváló hétvégi teljesítményével (a tegnapi futamot megnyerte) még tovább növelte előnyét összetettben. Mellette csapattársa, Paul Di Resta ünnepelhetett a dobogó harmadik fokán; ma a 4. hely volt a legjobb eredmény a BMW számára, melyet Philipp Eng szállított a bajoroknak.
Rast sikerének kulcsa a box stratégia volt. A szombati versenyen egy hosszú, eltolt etapot terveztek számára, mely Nico Müller kicsúszása és a safety car pályára küldése miatt nem vált be, az addig kiautózott előnye így egyszerűen eltűnt. Ezzel szemben ma már az 1. kör végén letudta boxkiállását, és, mint utóbb kiderült, ez volt a nyerő taktika. Gary Paffett a 10. körben járt a boxban, Rast viszont megelőzte, ahogy a brit visszatért a pályára, 2 másodperc előnnyel – igaz, csak ideiglenesen. A mezőny ugyanis ma sem úszta meg safety car periódus nélkül: Jamie Green és Bruno Spengler ütközése miatt ma is pályára gurult, mivel Spengler a kavicságyban ragadt az egyes kanyarban. A német azonban a verseny újraindítása után is maga mögött tudta tartani brit riválisát, egészen a verseny végéig. “Az utolsó 15 perc nagyon nehéz volt; a rajongók pedig ismét egy jó csatát láthattak.” – összegzett Rast. René abszolút megérdemelte a győzelmet. Számomra így is tökéletes verseny volt, örülök a 2. helynek is. Hiszen sokan csak álmodhatnak olyan DTM hétvégéről, ahol 2 pole pozíciót, 1 győzelmet és 1 második helyet szerzel.” – tette hozzá Gary Paffett.
A 4. helyen leintett, legjobban szereplő BMW-s versenyző, Philipp Eng szintén boldogan távozik Hollandiából: “Kiváló verseny volt az elsőtől az utolsó körig. Tudtam tartani a tempót az elöl haladókkal, bár támadási közelségbe nem tudtam kerülni Paul-lal. Mindenesetre erre a teljesítményre tudunk alapozni a jövőben.”. Érdekesség, hogy mivel ma is pontot szerzett, továbbra is Di Resta az egyetlen a mezőnyben, aki kiegyensúlyozott és stabil teljesítményének köszönhetően a szezon eddigi 10 versenyén mindig tudta gyarapítani egységeit összetettben.
Az összetett pontversenyt 20 verseny után tehát továbbra is Gary Paffett vezeti 148 ponttal, 27 pont előnnyel Paul Di Resta és 47-tel Timo Glock előtt.
A mezőny így, a szezon felénél 4 hetes nyári vakációra vonul, a következő versenyt az Egyesült Királyságban rendezik, augusztus 11-12. között. A DTM ezzel visszatér Brands Hatch-be, ahol a hosszabbik nyomvonalú pályán folytatódik a száguldás az évad 11. és 12. versenyén.
A verseny végeredménye:
Pos. | Driver | Nation | Car | Time | Gap | Intervall | Laps |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | René Rast | (D) | Audi RS 5 DTM | 56:44.864 | LAP | 35 | 35 |
2 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 56:45.688 | +00.824 | +00.824 | 35 |
3 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 56:46.213 | 1.349 | +00.525 | 35 |
4 | Philipp Eng | (AT) | BMW M4 DTM | 56:46.689 | 1.825 | +00.476 | 35 |
5 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 56:46.987 | 2.123 | +00.298 | 35 |
6 | Pascal Wehrlein | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 56:48.064 | 3.200 | 1.077 | 35 |
7 | Nico Müller | (CH) | Audi RS 5 DTM | 56:49.747 | 4.883 | 1.683 | 35 |
8 | Edoardo Mortara | (I) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 56:51.166 | 6.302 | 1.419 | 35 |
9 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 56:53.728 | 8.864 | 2.562 | 35 |
10 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 56:54.041 | 9.177 | +00.313 | 35 |
11 | Joel Eriksson | (S) | BMW M4 DTM | 56:54.682 | 9.818 | +00.641 | 35 |
12 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 56:55.268 | 10.404 | +00.586 | 35 |
13 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 56:58.573 | 13.709 | 3.305 | 35 |
14 | Jamie Green | (GB) | Audi RS 5 DTM | 57:11.364 | 26.500 | 12.791 | 35 |
15 | Loic Duval | (F) | Audi RS 5 DTM | 57:25.302 | 40.438 | 13.938 | 35 |
16 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS 5 DTM | 57:28.234 | 43.370 | 2.932 | 35 |
17 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 56:22.665 | 1L | 1L | 34 |
– | Robin Frijns | (NL) | Audi RS 5 DTM | 15:46.511 | 25L | 24L | 10 |
(Fotók: DTM media)