Crashweekend

Felpörögtek a világ autós bajnokságai, megkezdődött a pontvadászat a sorozatokban. A hosszú hétvége is tartogatott bőven versenyeket és akik követték az eseményeket, sorra láthattak olyan baleseteket, amikre még egy jó ideig emlékezni fogunk.

WRC – Portugál próbatételek

A Rally Világbajnokság mezőnye Portugáliába látogatott, ahol murvás útfelület várta az indulókat, legendás szakaszokkal és nézők sokaságával. A verseny óriási kihívást jelentett, amit jól mutat az is, hogy szokatlanul sok hibát vétettek a rally ászai. Kicsúszott Ogier, Hayden Paddont a bukása után kórházba szállították kivizsgálásra, a Toyoták is szenvedtek, Tänak és Latvala is igen balszerencsés volt. A verseny – és talán a hétvége – legnagyobb bukása azonban Kris Meeke nevéhez fűződik. A roncsról készült képeket látva csoda, hogy a páros élve hagyta el az autót, vagyis ami megmaradt belőle. Meeket az eset után kivizsgálásra kórházba szállították, amit a vizsgálatok után már el is hagyhatott.

Kicsit későn reagáltam egy gyors balos kanyarban, hiányoltam a nyomvonalat, így a kanyaron kívüli kövekre kerültem és elvesztettem az irányítást az autó felett. Nyilvánvalóan sajnálom az egész csapatot és egyértelmű, hogy jobb eredményt érdemeltek volna. Nagyon hálás vagyok, hogy ilyen erős autót építettek.” – mondta Meeke, miután elhagyhatta a kórházat.

A Citroen csapat vezetője, Pierre Budar is csalódottságának adott hangot, de mindemellett meg is könnyebbült.

Nyilvánvaló csalódás számunkra, hogy Kris és Paul ekkora balesetet szenvedett, de meg is könnyebbültünk, hogy többé-kevésbé sértetlenül úszták meg az esetet.

DTM – Bajnoki bukfenc

René Rast tavaly azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy újoncként megnyerte a Német Túraautó-Bajnokságot. Idén a megváltozott aerodinamikai szabályok miatt az Audi szenved a sorozatban, míg riválisai, a Mercedes és a BMW szinte szárnyalnak. Ilyen előjelekkel érkezett a bajnokság a Lausitzringre, ahol a szombati versenyen René Rast ismét kivívta a figyelmet, csak most egy kiugró eredmény helyett egy óriási bukással.

Miután Loïc Duval autója meglökte Rast 33-as rajtszámú autóját, az a fűre csúszott, majd oldalra kanyarodott, ahol az autó kerekei elakadtak, ettől az a levegőbe emelkedett, majd a tetejével földet ért, innen a lendület tovább pördítette és végül a kerekeivel ért földet. Rast sértetlenül hagyta el a roncsot, de később berendelték orvosi vizsgálatra, ahol töréseket nem  állapítottak meg, azonban azt tanácsolták számára, hogy a következő versenyen ne induljon. A bajnok megfogadta az orvosi tanácsot, így a vasárnapi futamon nem indult.

 “Egy kicsit hülye vagyok, de meglepően jól vagyok. Nincs fájdalmam. Mint látható, az autó nagyon biztonságos; boldog vagyok, hogy egészséges vagyok.” – mondta Rast az eset után.

WTCR – Norbi és Muller újabb afférja

A Michelisz Norbi és Yvan Muller rivalizálásáról talán még azok is hallottak, akik nem követik nyomon napi szinten az autósport történéseit. Évekre visszanyúló “viszály” ez már a felek között és a francia túraautós legenda nem is túl népszerű hazánkban. A hétvégén egy újabb eset borzolta a kedélyeket és a sors keserű iróniája, hogy bárhonnan is indul a két rivális, a pályán biztosan egymás mellé rendeli őket a sors. Zandvoortban ezúttal az első futam harmadik kanyarjáig jutottak, ahol a márkatársak újabb ütközéssel hívták fel magukra a figyelmet.

Ketten mentünk egymás mellett a kanyarban, enyém volt a belső ív. Próbáltam gyorsítani, összeértünk és abban a pillanatban eltörött a jobb első felfüggesztésem. Nem igazán tudtam már irányt változtatni, nem tudtam elkerülni, hogy mindketten eltaláljuk a falat.” – mondta az eset után Michelisz Norbi.

Norbi és Muller az esetet már megbeszélték, de Norbi a beszélgetés részleteit és hangulatát nem tárta a nyilvánosság elé. Norbit pedig a versenybírók 10 rajthelyes büntetéssel is sújtották, így a magyar versenyző nehéz hétvégét tudhat maga mögött.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük