Zanardi megkezdte a felkészülést Daytona-ra

“Úgy vélem, hatalmasat léptünk előre a teszt során.” – kezdte beszámolóját Zanardi, majd folytatta: “Különösen, ha figyelembe vesszük, milyen kemények voltak a körülmények. Miramas egyébként sem könnyű pálya, ráadásul most esett is. Igazi kihívás volt ilyen körülmények között ismerkedni az autóval és rájönni, hogyan tudnám a legjobban vezetni az autót. Eredményes volt a teszt, folyamatosan jobban éreztem az autót, rájöttem, pontosan mit és hogyan használjak a kezeimmel. Tökéletesen felkészültünk a következő tesztre, mely már Daytona-ban lesz. A BMW M8 GTE egy igazán gyönyörű autó és kiváltságnak érzem, hogy oly sok körön keresztül pályára vihettem.”

A tesztprogram része volt a verseny közbeni pilótacsere gyakorlása is – Zanardi több versenyzővel fog “osztozni” az autón Daytona-ban – ez alkalommal a szintén gyári BMW versenyző Jesse Krohn volt ebben segítségére.

“Lenyűgöző, amit e téren is elértünk. Figyelembe kell venni, hogy pilótacserénél általában nem kell a kormánykereket is kicserélni, de az én speciális kormányomat ilyenkor ki kell cserélni;  viszont még így is folyamatosan 20 másodpercen belül meg tudtuk ezt tenni, sőt néhányszor 15 másodperc körül is sikerült. Egy “normál” versenyző, mint pl. Jesse, simán kiugrik az autóból, míg én teljesen más látványt nyújtok. Kikötöm az övet, leveszem a kormányt, odaadom valakinek, aztán kiugrom az autóból – mindezt kevesebb, mint 3 másodperc alatt. Aztán megfordulok, megvárom, míg Jesse bemászik, visszamászom az autóhoz, beakasztom a lábam a bukócsőhöz és segítek Jesse-nek bekötni a rádiót és az övet; végül odaadom neki a kormánykereket, visszazárom a védőhálót az ajtónál és eltávolodom az autótól. Nagyon lenyűgöző ez kívülről, kicsit olyan, mintha egy tánc lenne. Jól megy, de dolgozunk rajta, hogy tökéletesítsük a pilótacserét.” – értékelt Zanardi.

Miramas-ban járt Nathalie McGloin, az FIA újonnan alakult Fogyatékossággal és Akadálymentesítéssel foglalkozó Bizottságának elnöke is. Megbeszéléseket folytatott Zanardival és a BMW M Motorsporttal a sérült pilóták versenyzési lehetőségeivel kapcsolatban.

Nathalie McGloin és Alessandro Zanardi

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük