“Elúszott a hátulja közel végsebességen…” – interjú Fábián Lóránttal

Az Eger Rally egyik látványos megmozdulását köszönhettük Fábián Lóránt-nak, nem lesz meglepetés, ha ezt a pillanatot számos év végi összefoglalóban láthatjuk majd viszont. Erről a mozzanatról és sok minden másról is kérdeztem a Rally3-ban évek óta szerepelő versenyzőt.

Mikor kezdődött a rally iránti szerelem, kik voltak a gyerekkori kedvenceid? 

Már egészen fiatalon kezdődött ez a szenvedély, konkrétan a legelső alkalom itt a szomszédban Markó Tibi által rendezett Szenna-Zsippó rally sprint a 2000-es évek elején. Utána már sokat jártunk nézni rally túra és sprint versenyeket: Hőgyész-Gyönk, Kurd-Lengyel és persze Pécs környékére. Két kedvencet tudnék kiemelni: Jean Ragnotti és Loeb. Mellettük sok szimpatikus versenyző van, pl. Kalle Rovanperä, hogy említsek egyet.

Mennyire tartod erősnek a jelenlegi Rally3 mezőnyt? 

Erősnek mondanám a R3 mezőnyt. Vannak gyors párosok, akik már nem mennek vagy feljebb léptek R2-be, de jöttek újak is, akik egész ügyesek. Így, hogy együtt megyünk a Rally2-vel, tudjuk nézni az időnket hozzájuk, látjuk, hogy nem vagyunk lassúak mi sem. Tehát alapvetően erős a R3 mezőny eleje.

Ha lenne három dolog amit a rally-ban azonnal megváltoztatnál, mik lennének azok? 

Úgy gondolom sok mindenen lehetne változtatni, pl. új pályákra vinni versenyeket. Nézőknek minden versenyt ingyenessé tenni, népszerűsíteni ezt a sportot. Az utánpótlást segíteni.

A Rally3 bajnoksághoz nemrégiben egy névadó szponzor csatlakozott. Versenyzőként hozott ez valami változást, érezhető a támogató jelenléte? 

Ha jól tudom, ez volt az első verseny a névadó szponzor óta, így nem tapasztaltunk változást, de bízunk benne, hogy a későbbiekben előnyünkre/segítségünkre válik.

Az Eger Rally első gyorsának utolsó kanyarja igen látványosra sikerült, mi történt?

Igen, látványban nem volt hiány a cél előtt! Az alapvető probléma a tapadás elvesztése volt. Az ominózus kanyar előtt van egy sima-jobb-rövid-tő, ahol a meleg gumira tapadt a por, ezáltal a rögtön utána következő balosban kevésbé volt tapadás a jobb hátulján és elúszott a hátulja közel végsebességen. 100-150métert csúsztunk háttal, majd sikerült visszafordítani irányba, raktam egy 1-est és már célban is voltunk. Szerencsére a nézők el tudtak ugrani, számunkra ez volt a legfontosabb, nehogy valaki megsérüljön.

Mi álmaid rally autója amit szeretnél meghajtani egyszer? 

Bármelyik gyári versenyautót szívesen kipróbálnám.

Melyik a kedvenc gyorsaságid, és miért éppen az? 

Nekem mindig az a kedvenc, amelyiknek a rajtjában állunk éppen.

A Rally3 a sportág utánpótlásának szerves része, mit tanácsolnál azoknak a fiataloknak, akik most szeretnének belekezdeni a versenyzésbe? 

Ha nincs megfelelő anyagi háttér, akkor rengeteg lemondással, nélkülözéssel és hatalmas munkával jár ez az egész. Ebben az esetben csak az kezdje el, akinek megvan hozzá a kitartása, elszántsága.

Mennyire nehéz ma felsőbb osztályba lépni; te kacérkodsz ezzel a gondolattal? 

Természetesen szeretnénk feljebb lépni, de ehhez jelenleg kevés az anyagi hátterünk. Szponzorok kellenének hozzá, rajta vagyunk, hogy találjunk még, de nem könnyű feladat.

Sok lemondás, sok munka, sok kaland, de a jókedvetek töretlen, igaz? 

Mindig sokat nevetünk, folyamatos a jókedv az autóban és a szervizben is!

Köszönet a támogatóknak: Győri Kft, Viharsarki Állatőrség Alapítvány, KoriGumi Gumiszerviz, Kaposvár-Car Kft, Fia-Sko sportegyesület.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük