Neuville nyert a hóban

A pénteki nagy csaták után folytatódott a svéd rally. Szombaton nyolc, míg a zárónapon három gyorsasági várt a mezőnyre.

Szombat – Támadó Toyota, elszakadó Neuville.

Tänak támadásba lendült szombat reggel.

A szombat reggel a 9. és 10. szakaszon a Toyota támadásával kezdődött és mindkettőt Tänak nyerte, ám a 10. gyorson az első háromban végeztek a Toyotások Tänak, Latvala, Lappi sorrendben. A 11. szakaszt azonban az összetettben vezető Neuville teljesítette a leggyorsabban és ezzel megkezdte elszakadását az őt üldöző Breen elöl, előnye a 13 szakaszra már 14 másodpercre nőtt. Mikkelsen házi versenyt vívott a harmadik helyért Paddonnal. A nap végére Neuville már +22,7-re növelte előnyét Breen előtt, míg a háziversenyben Mikkelsen is el tudott szakadni Paddontól.

A pontszerzők közé verekedte magát a nap végére Ogier is, míg Latvala hetedik helyre jött fel. A nyitónapot hatodikként záró Suninen pedig visszaesett a nyolcadik helyre, de még ezzel is ő a legjobb Fordos.

Suninen beugróként a legjobb Fordos.

Már sokkal jobb, mint tavaly, ez egy nagyon szép nap a számunkra. Az autó nagyszerűen működik, volt egy kisebb problémánk, de meg tudtuk javítani. Nagyszerű a gumikezelés is, boldogok vagyunk és köszönjük a csapatnak az elvégzett munkát.” – mondta a nap zárásakor Neuville.

Az második helyen álló Breen így értékelte a napot:

Nehéz az elejében autózni, nem lett a legjobb a nap vége, de elégedettek vagyunk a sebességünkkel.

Mikkelsen harmadikként zárta a napot:

Oké, hogy tiszta a pálya, de a hosszú szakasz után fel kellett ébrednünk, mert nagy árat fizethetünk a hibáinkért.

A világbajnoki pontversenyben vezető Ogier a verseny előtt nagyon tisztán látta az esélyeit, és azzal a tervvel érkezett a havas versenyre, hogy pontokat szerezzen és megnehezítse a skandináv versenyzők dolgát. A terv, ha szerény eredménnyel is, de működik, a nap végére a pontszerzők közé küzdötte fel magát a bajnoki címvédő és a Power Stage-en támadni szeretne.

Elégedett vagyok a mai nappal, megtettem amit tudtam, igaz sok pontot nem fogtunk, de tiszta nap volt hiba nélkül. Már a Power Stage-re gondolok!” – mondta Ogier.

Vasárnap – Lappi hajrázik, Ogier taktikázik, Neuville nyer.

Breen remek teljesítménnyel lett második.

A Toyotás trió ébredt a legfrissebben és a 17. szakaszt be is húzták Tänak, Lappi, Latvala sorrendben. A versenyben vezető Neuville óvatosan kezdett és csak a 11. lett, de előnye így is +14,8 maradt Breen-nel szemben. Mikkelsen is magabiztosan tartotta a harmadik helyét.

A 18. szakaszon Lappi folytatta a száguldást, és megnyerte a szakaszt. Jó eredményével megelőzte Ostberget és a zárószakasz előtt veszélyessé vált Paddonra, is aki a negyedik helyen állt ekkor. Neuville ismét gyorsabb volt Breen-nél, így +16,2 másodperces előnyével nyugodtan várhatta a Power Stage-et.

A zárószakaszra maradt a Lappi – Paddon párharc, valamint az volt még kérdéses, hogy Ogier tud-e pontot – pontokat szerezni a hajrában. A címvédő 10. volt a zárószakasz előtt, így minden Power Stage pont sokat jelentene a számára a gyengébben sikerült verseny végén.

Lappi megnyerte az utolsó szakaszt és értékes Power Stage pontokat is begyűjtött a negyedik helyért járó pontok mellé. Legjobb Toyotásként ért célba és óriási zárónapot produkált.

Ogier ezúttal nem az élen harcolt, és be kellett érnie a Power Stage-en szerzett pontokkal, és a 10. hellyel.

Ogier időbüntetést kapott, miután késve érkezett a záró szakasz rajtjához, így a Power Stage pontjaival kellett beérnie. Mindez azonban stratégiai döntés eredménye volt, amit a bajnok így magyarázott:

Ez egy csapatstratégia volt, a helyünkön a sorrendben nem volt esélyünk. Próbáltunk kicsit játszani és elfogadható helyet szerezni. A Power Stage-en néhány apróbb hibát követtem el, végül így is pontokat tudtunk szerezni.

Mikkelsen lett a harmadik a zárószakaszon, és összetettben is.

Breen már nem kockáztatott, hetedik lett az utolsó szakaszon, de bőven elég volt ez is az összetett második helyéhez.

Neuville sem vállalt felesleges rizikót és negyedik időt hasított a végén, de +19,8 másodperces előnnyel megnyerte a svéd versenyt.

Hihetetlen hétvége, nem számítottunk arra, hogy ilyen gyorsak leszünk, de az autó megadta nekünk azt a lehetőséget, hogy a győzelemért küzdjünk. Több, mint 200 ember dolgozik a csapatban és mindent megadnak nekünk, nagyon boldog vagyok és várom a következő versenyeket.” – mondta Neuville a célban.

Breen is elégedett volt:

Ezúttal nem fogok sírni! Ez fantasztikus, a világ tetején érzem magam. Meg kell köszönnöm mindent a csapatnak, nehéz volt az elmúlt évben, de a fiúk túlléptek ezen.” – utalt Breen arra, hogy a csapat tavaly ezen a versenyen csak szenvedett.

Örülök, hogy a dobogón lehetek, tiszta szakasz volt. Valóban mindent kockáztatni kell, hogy elhozd a maximális pontokat a Power Stage-en. De ez a dobogós helyezés sem rossz.” – nyilatkozott elégedett Mikkelsen.

A verseny végeredménye:

Végül változott a verseny eredménye, Evans is időbüntetést kapott, így Ogier végül a 10. helyen végzett.

Fotók: Michelin Motorsport

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük